צפו בתקציר: 0:2 לארגנטינה על ונצואלה. תפגוש את ברזיל בחצי הגמר

לאוטרו מרטינס , ליונל מסי
לאוטרו מרטינס , ליונל מסי | Lucas Uebel/Getty Images

רבע גמר הקופה אמריקה: מרטינס כבש שער יתרון נהדר בעקב (10) לו סלסו הכפיל (74), מסי עדיין ללא שער שדה בטורניר. ב-2 ליולי: האלבילסטה נגד מארחת הטורניר

(גודל טקסט)

זה יהיה הקרב שכולם ציפו לו: ברזיל תפגוש את ארגנטינה בחצי גמר הקופה אמריקה ב-2 ביולי בבלו הוריזונטה, (בלילה שבין שלישי לרביעי). אחרי שמארחת הטורניר הבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות בתום דו קרב פנדלים ביום חמישי מול פרגוואי, הצטרפה אליה הערב (שישי) ארגנטינה שגברה ברבע הגמר על ונצואלה 0:2. 


לאוטרו מרטינס כבש שער יתרון בעקב רגלו כבר בדקה העשירית, אחרי קרן של מסי משמאל ובעיטה של אגוארו, לעברו של הכובש. המחליף לו סלסו כבש את השער השני בדקה ה-74, שש דקות אחרי שנכנס, כשעט על כדור שבעט אגוארו ושאותו שמט שוער ונצואלה.  


ונצואלה שהציגה הגנה חזקה בשלב הבתים, בכיכובו של השוער ווילקר פארינייס ספגה לפני המשחק עידוד מהעובדה שהיא לא הפסידה לארגנטינה בשלושת המפגשים האחרונים ביניהן. אבל דווקא הפעם, האלביסלסטה הגיעה נלהבת ופתחה את המשחק עם 10 הדקות הטובות ביותר שלה בטורניר. ונצואלה התעוררה אחרי החילופים של רפאל דודאמל וגם כמעט כבשה באיום הראשון שלה למסגרת, אבל רק כמעט. הנבחרת של ליאונל סקאלוני, הציגה שיפור קל לעומת שלב הבתים. ואולם כוכבה הגדול ליאו מסי שוב סיפק הופעה בינוני ונותר עם מאזן של שער אחד מפנדל.



שחקני ארגנטינה חוגגים העפלה לחצי הגמר (MAURO PIMENTEL/AFP/Getty Images)




הקפטנים והשופטים לפני השריקה הראשונה (PEDRO UGARTE/AFP/Getty Images)



מסי מנופף לקהל לפני תחילת המשחק (PEDRO UGARTE/AFP/Getty Images)


מהלך המשחק
ארגנטינה עלתה ליתרון כבר בדקה העשירית. כדור קרן הוגבה על ידי מסי לרחבה, הגיע אל אגוארו שבעט ומרטינס המשיך עם העקב פנימה. מסי פרץ לרחבה בדקה ה-20, הרננדס בלם אותו. כוכב ארגנטינה טען לנגיעת יד אך השופט הורה להמשיך. בדקה ה-37, מסי הגביה כדור חופשי מצד שמאל, הבלם פסלה הגיע אליו אך נגח גבוה מעל השער. בדקה ה-40, כדור קרן של ונצואלה משמאל הגיע לראשו של הבלם קאנסז'ור, אך הוא נגח מעל המשקוף. 

 


אגוארו ומרטינס חוגגים שער יתרון מוקדם (Bruna Prado/Getty Images) 


בדקה ה-45, התקפה יפה של ארגנטינה הסתיימה עם כדור רוחב של אקוניה אל לאוטרו מרטינס, רוסאלס גלש טוב ומנע מהחלוץ להשלים צמד. מרטינס ניצל חור בהגנת ונצואלה בדקה ה-48 ובעט חזק לשער, הכדור פגע בקורה ויצא החוצה. בדקה ה-74, 0:2 לארגנטינה. בעיצומן של התקפות של ונצואלה, יצא אגוארו להתקפה כמעט בודדת בדקות האלה ובעט חזק מ-15 מטרים, השוער נראה קולט אך שמט. לו סלסו שנכנס כמחליף בדקה ה-68, עט על הכדור החוזר ושלח אותו לרשת.



מסי מוקף בשחקני ונצואלה CARL DE SOUZA/AFP/Getty Images))


הרכבים
ונצואלה: ווילקר פארינייס, רונאלד הרננדס, ג'ון קאנסז'ור, לואיס מאגו (יפרסון סוטלדו, 56), רוברטו רוסאלס (לואיס סייאחס, 83), ג'וניור מורנו, ג'ון מוריו, יאנגל הררה, תומאס רינקון, דרווין מאצ'יס (ג'פרסון מרטינז, 72), סלומון רונדון.


ארגנטינה: פרנקו ארמני, חואן פוית', חרמן פסלה, ניקולאס אוטמנדי, ניקולאס טגליאפיקו, ליאנדרו פארדס, מרקוס אקוניה (ג'ובאני לו סלסו, 68), רודריגו דה פול, ליונל מסי, סרחיו אגוארו (פאולו דיבאלה, 85), לאוטרו מרטינס (אנחל די מריה, 64).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי