אלבס הגיע ל-40 תארים, צ'יצ'י: "זכינו בתואר במקדש הכדורגל"

שחקני נבחרת ברזיל
שחקני נבחרת ברזיל | MAURO PIMENTEL/AFP/Getty Images

מגן ברזיל שנבחר ל-MVP בגמר היה הראשון בהיסטוריה לרשום רקורד כזה: "ספגנו מכות רבות הוכחנו שאנחנו גדולים". המאמן שמח: "היום הזה מגדיר את הקריירה שלי". אליסון נבחר לשוער המצטיין, אברטון סיים כמלך השערים

(גודל טקסט)
לא פחות מ-12 שנה חיכו בברזיל לרגע הזה, ועכשיו זה סף סוף קרה: הסלסאו ניצחו 1:3 את פרו בגמר הקופה אמריקה וזכו בתואר בפעם התשיעית בהיסטוריה והראשונה מאז הניצחון על ארגנטינה בגמר ב-2007 אמנם זה עדיין רחוק מהרקורד של אורוגוואי (15 זכיות) וארגנטינה (14 זכיות), אבל את אף אחד בברזיל זה לא מעניין.  אמנם ברזיל ידעה עליות ומורדות, לא ממש משחקת את הכדורגל שהיה מזוהה איתה במשך רוב ההיסטוריה והנבחרת אכזבה במונדיאל האחרון, אבל בהחלט היו לסלסאו כמה רגעים של שמחה. ניימאר נצפה ביציע עם חיוך מאוזן לאוזן כשהוא מנפנף בצעיף כמו אחרון האוהדים.


מי שרשם היסטוריה הוא דניאל אלבס שהיה הראשון להגיע למספר בלתי נתפס של 40 תארים בקריירה, והראשון כקפטן הנבחרת. המגן בן ה-36, שלא ברור היכן ישחק בעונה הבאה, זכה בארבעה תארים עם הסלסאו, 23 במדי ברצלונה, 6 כשחקן פריז סן ז'רמן, 5 בסביליה, שני תארים ביובנטוס ותואר אחד בבאהיה הפורטוגלית. הקפטן גם נבחר ל-MVP של הגמר.


אלבס אמר: "זה יום מיוחד עבורנו, אנחנו נתמקד בליהנות כי מגיע לנו. הזענו הרבה בדרך לתואר וספגנו 'מכות' אבל זה היה שווה הכל, הוכחנו שאנחנו נבחרת גדולה". המגן אמר שהוא כמובן לא מסכים עם דבריו של ליאו מסי חברו הטוב שטען שהטורניר מושחת.



 חלוקת הפרסים: אלבס, אליסון ואברטון (Lucas Uebel/Getty Images)


עוד שחקנים שלא סיימו את הערב בידיים ריקות הם השוער אליסון, שספג שער אחד בלבד לאורך כל הטורניר וגם הוא מפנדל, וזכה בתואר השוער המצטיין, וכן אברטון, שנחשב בעיני רבים כתגלית והאיש שהרוויח מהיעדרותו של ניימאר. הוא סיים ככובש המצטיין עם שלושה שערים. הדבר היחיד שהעיב על החגיגות היה הכעס הגדול של גבריאל ז'סוס לאחר שהורחק ולא הצליח לעצור את זעמו.


המאמן צ'יצ'י כעס על הדברים של הארגנטינאי: "הוא שחקן לא אנושי, ממש מחוץ לכדור הארץ, אבל הוא חייב לכבד קצת יותר ולהיהר מהדברים שהוא אומר. המאמן כמובן לא אהב את הרחקתו של גבריאל ז'סו. בהמשך הוסיף: "אין לי איך לתאר את האושר הזה כשאני עומד כאן במרקאנה כמאמן הנבחרת, המקדש של הכדורגל, וזוכה בתואר עם ברזיל. אבל כשאתה עובד אתה לא ממש נהנה, אני אהנה מזה רק כשנלך הביתה".


על הקשיים בבניית הסגל לטורניר: "ניימאר הוא אחד משלושת השחקנים הטובים בעולם, הוא שחקן יוצא דופן, אבל עבודת צוות היא חשובה, כפי שעשתה פורטוגל כשבגמר היורו לא היה לה את כריסטיאנו רונאלדו". על עתיד הנבחרת: "יש שחקנים שעוד ישתפרו כמו ויניסיוס ויש כאלה שיישארו ברמה גבוהה. הנבחרת תתפתח ותשתדרג". ב-42 משחקיו על הקווים, ברזיל ניצחה ב-33, הפסידה פעמיים בלבד ושמרה 32 פעמים על שער נקי.



הבלם טיאגו סילבה אמר שלעתים אחרי משחק קשה לשקול מילים בעמדת הראיונות אך אסור להאשים אחרים, והזכיר למסי את אותו ניצחון 1:6 של ברצלונה נגד פריז סן ז'רמן: "היה שם ערב עלוב של השופט אבל מעולם לא אמרנו שנתנו את המשחק לברצלונה. צריך לכבד את ההיסטוריה, יש לנו חמישה כוכבים – חמש זכיות במונדיאל ולא גנבנו שום דבר". הבלם הדגיש את העוצמה של הנבחרת: "מאמץ קולקטיבי גדול, לא רק ההגנה עבדה קשה אלא גם ההתקפה שתרמה, זו הסיבה שספגנו שער אחד בכל הטורניר.


ובצד השני, בפרו ידעו עוד קודם שהמשימה קשה אבל נתנו פייט אדיר, כל כך שונה מאותה תבוסה 5:0 בשלב הבתים. אף אחד בנבחרת לא ציפה להגיע לגמר. המאמן ריקרדו גארקה אמר: "אני גאה בשחקנים, ברזיל נבחרת חזקה והיא ספגה רק שער אחד – מאיתנו. עשינו את כל מה שיכולנו. המאמן הסיר את הספקות בנוגע לעתידו כשאמר על האפשרות שייאמן את ארגנטינה: "אני נשאר בפרו עד 2021, יש לי חוזה. אני מלא כבוד לארגנטינה, אבל בפרו הציעו לי הכל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי