סאות'גייט: "לזכות ביורו? בואו קודם נטפל במוקדמות"

גארת' סאות'גייט
גארת' סאות'גייט | Gettyimages

רגע לפני שיפגוש עם נבחרת אנגליה את בולגריה (שבת 18:50, ספורט4), מאמן שלושת האריות שומר על פרופיל נמוך: "חובת ההוכחה מוטלת עלינו. בשנים האחרונות בנינו נבחרת שהאוהדים רוצים לראות". טריפייר צפוי לפתוח

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה תמשיך מחר (שבת 18:50, שידור ישיר בספורט4) את המסע שלה לעבר יורו 2020 עם משחק בית בוומבלי נגד בולגריה, ותנסה לשמור על מאזן מושלם בקמפיין ועל המקום הראשון בבית. האנגלים סיימו את ליגת האומות במקום השלישי, אמנם באכזבה על ההפסד בחצי הגמר אבל את הכרטיס לאליפות אירופה הם ככל הנראה ישיגו.

המאמן גארת' סאות'גייט החזיר לסגל את קיירין טריפייר, הרכש החדש של אתלטיקו מדריד, שלא שותף בפלייאוף ליגת האומות. מגן טוטנהאם לשעבר צפוי לפתוח בהרכב, כשבתקשורת האנגלית חוזים שסאות'גייט יעלה במערך של 4-3-3 עם דקלאן רייס, ג'ורדן הנדרסון ורוס בארקלי במרכז המגרש והארי קיין, ראחים סטרלינג וג'ורדן סאנצ'ו בהתקפה. ג'סי לינגארד לא התאמן בשל מחלה.

סאות'גייט ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק ואמר: "יהיה משחק טוב ואיכותי, חשוב לנו האתגר. אנחנו מצפים למשחק הזה, רוצים לשמור על המאזן שלנו ולהשתפר במשחק כפי שעשינו בשנים האחרונות".

טריפייר כובש בנבחרת. יקבל את הקרדיט גם הפעם? (AFP)
טריפייר כובש בנבחרת. יקבל את הקרדיט גם הפעם? (AFP)

"מבחינת הדירוג, מוטלת עלינו חובת ההוכחה. אנחנו יריבה קשה לכל נבחרת אבל כל אחת מהן גם יכולה לנצח אותנו. עלינו להתאמץ ולהשתפר בפן הפיזי והמנטלי, והשחקנים שלי רעבים לעשות את זה. אנחנו רוצים לדחוף אחד את השני כל יום באימונים ולקחת את הביצועים האלה למשחק".

הסיכוי לזכות ביורו: "אנחנו צריכים לטפל קודם במוקדמות. בשנים האחרונות התחלנו להרכיב קבוצה טובה שאני מקווה שתשחק בסגנון שהאוהדים שלנו רוצים, יש לנו תחרות על מקומות בהרכב. אנחנו צריכים להתרכז כדי שנהיה במקום לשחק ברמה הגבוהה ביותר מבחינה מנטלית"

המאמן האנגלי גם החמיא לראשפורד: "במדים הלאומיים הוא עקבי ותמיד כובש, טוב לראות שהוא הוסיף על עצמו אחריות במנצ'סטר יונייטד ושיש לנו תחרות על המקום בהרכב בהתקפה".

ראשפורד עם סאות'גייט.
ראשפורד עם סאות'גייט. "הוא עקבי במדים הלאומיים" (AFP)

ראשפורד עצמו דיבר על היחס כלפיו וכלפי שחקנים כהי עור נוספים ברשתות החברתיות: "זה מאוד מאכזב, נראה כאילו דברים מהסוג הזה הולכים אחורה במקום להתקדם. אבל בכל רחבי העולם אנשים מתאחדים להילחם בזה ועושים מה שהם יכולים לעשות".

"המדיה החברתית היא בעיה גדולה. זה נראה לי כאילו קל מדי לעשות מה שאתה רוצה באינטרנט כל אחד יכול לבוא ולכתוב מה שהוא רוצה. קל להבין איך זה עובד. יש מאות אלפי אנשים שעוקבים אחריי והם יכולים להגיב מה שהם רוצים. יש הרבה דברים שצריכים להשתנות".

"אף פעם לא הייתי מעריץ גדול של מדיה חברתית", הוסיף ראשפורד, "אני משתדל להתרחק מזה. אבל חשוב שאני אתרום את חלקי במאבק נגד הגזענות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי