רשמי: רוסיה הושעתה מכל פעילויות הספורט בעולם ל-4 שנים

דגל רוסיה
דגל רוסיה | JOHN MACDOUGALL/AFP via Getty Images

הסוכנות למניעת סימום בספורט קיבלה החלטה דרמטית, אשר תמנע מהמעצמה בין היתר השתתפות באולימפיאדת 2020 וגביע העולם בכדורגל ב-2022. הספורטאים עשויים להתחרות תחת סמלים וסממנים נייטרלים

(גודל טקסט)

הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט (WADA) קיבלה היום (שני) החלטה דרמטית בכל הקשור לאחת מפרשיות הסימום החמורות בהיסטוריה של הספורט. רוסיה, אשר מרבית מהספורטאים המייצגים אותה נתפסו בשנים האחרונות לאחר שימוש בחומרים משפרי ביצוע, הושעתה מכל תחרויות הספורט לארבע השנים הבאות.

משמע, המעצמה האירופאית הגדולה לא תוכל להשתתף באולימפיאדת טוקיו שעתידה להיפתח בקיץ הקרוב, כמו גם במונדיאל 2022 שייערך בקטאר, כשהיא בעצמה אירחה את הטורניר הקודם. הוועדה האחראית על ההחלטה קיבלה את ההחלטה לאחר פגישה סודית בלוזאן שבשווייץ, אך קיימת כרגע אופציה בה הספורטאים יוכלו להתחרות תחת דגל וסממנים נייטרלים, כפי שעשו באולימפיאדת החורף בצפון קוריאה לפני כמעט שנתיים.

כבר לפני שנתיים, באנגליה פורסם תחקיר בו נמצא כי רופא, שהיה תחת שמירה בארצות הברית, חשף כי יושב ראש הוועדה המארגנת של המונדיאל מעורב בהפצת סמים לשחקנים. WADA הודיעה כי תפתח בחקירה, שהסתיימה למעשה בעונש אותו קיבלה רוסיה היום.

נבחרת רוסיה בכדורגל. מחוץ למונדיאל הקרוב ב-2022 (GettyImages)
נבחרת רוסיה בכדורגל. מחוץ למונדיאל הקרוב ב-2022 (GettyImages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי