בארה"ב אישרו: רוסיה וקטאר שיחדו כדי לארח את גביעי העולם

טקס הפתיחה של מונדיאל 2018
טקס הפתיחה של מונדיאל 2018 | טוויטר

סקנדל חדש בפיפ"א: מחלקת המשפטים של ארה"ב פרסמה מסמכים לפיהם מספר מחברי הוועד המנהל של פדרציית הכדורגל ב-2010 זכו למיליוני דולרים עבור קולם, ביניהם ג'ק וורנר מטרינידד וטובגו שקיבל חמישה מיליון דולר

(גודל טקסט)

בדצמבר 2010, לפני כמעט עשור, נבחרו רוסיה וקטאר לארח את גביעי העולם בשנים 2018 ו-2022 בהתאמה. מאז, במשך שנים רבות, אל אחת התבשרנו על החשד כי בכירים במדינות אלה שיחדו את אנשי פיפ"א כדי שיצביעו להן ויבחרו בהן כמארחות הטורנירים. הלילה (בין שני לשלישי), לאחר שנים, הגיעה הודאה רשמית שלא מותירה מקום לספק: יש דברים בגו.

מחלקת המשפטים של ארצות הברית פרסמה הלילה אישור לכך שג'ק וורנר, פוליטיקאי ומה שנקרא עסקן כדורגל מטרינידד וטובגו, שבמשך שנים נחקר בחשד שהיה מעורב בשחיתות וגם הורחק לפני כחמש לאלתר מכל פעילות בפיפ"א, קיבל חמישה מיליון דולר כדי להשיב את גביע העולם לרוסיה – ובכך מנע מאנגליה לארח את המונדיאל האחרון. למעשה, על אף שההצעה האנגלית לארח את מונדיאל 2018 הייתה בתמיכת בית המלוכה, היא קיבלה שני קולות בלבד מתוך 22. 

על פי הודעת האמריקנים, "וורנר היה אחד מחברי הוועדה שהוצע להם שוחד בתמורה לקולות שלהם להצביע לרוסיה 2018 ולקטאר 2022. הוא קיבל את הכסף בין נובמבר 2010 לאפריל 2011 בעשרות העברות מחשבונות שונים לחשבון הבנק שלו בטרינידד וטובגו. בנוסף, נטען שגם רפאל סלגוארו, שכיהן כחבר בוועד המנהל של הארגון והודה לפני כשנתיים בכך שהוצע לו שוחד לטובת קולו, קיבל הצעה על סך מיליון דולר כדי להצביע לרוסיה 2018. 

כמו כן נטען כי ריקרדו טישיירה, שהיה נשיא ההתאחדות הברזילאית, וניקולס לאוס הפרגוואי, שהיה אז בראש הוועדה של התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית, קיבלו הצעות כדי להצביע למען קטאר לאירוח מונדיאל 2022.


טקס הפתיחה של המונדיאל ברוסיה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי