היום לפני 19 שנים: כשאוסטרליה קבעה שיא היסטורי וניצחה 0:31

נבחרת אוסטרליה 2001
נבחרת אוסטרליה 2001 | Darren England/ALLSPORT

נבחרת סמואה האמריקאית נפלה קורבן לתבוסה בפער הגדול ביותר אי פעם במשחק רשמי, שנערך במסגרת מוקדמות המונדיאל. כיצד נוצרה התוצאה החריגה ומה החלק של פיפ"א בכך? הסיפור בפנים

(גודל טקסט)

אומרים ששיאים נועדו להישבר, אבל כנראה שאף נבחרת לא תצליח לשבור את השיא שקבעה נבחרת אוסטרליה בתאריך זה לפני 19 שנים בדיוק. ב-11/4/2001, ה"אוסיס" אירחו את הנבחרת הצנועה מסמואה האמריקאית במסגרת מוקדמות מונדיאל 2002 והביסו אותה בתוצאה ההזויה 0:31! איך זה קרה? הסיפור לפניכם.

פיפ"א חיסלה לחלוטין את הקבוצה האורחת כשקבעה כי רק שחקנים בעלי דרכון אמריקאי יוכלו להירשם להתמודדות, מה שהותיר את השוער ניקי סאלאפו כשחקן היחיד בסגל שעמד לרשות המאמן. אליו הצטרף אוסף נערים, כולל אחד בן 15. אוסטרליה אמנם ניסתה להפגין ספורטיבית והשאירה מחוץ לסגל את הכוכבים מארק וידוקה וג'ון אלואיסי, אך פערי הרמות היו גדולים מדי.

ארצ'י תומפסון כבש לא פחות מ-13 שערים באותו משחק, בעוד דויד זדריליץ' הרשית שמונה פעמים. האוסטרלים סיימו את הקמפיין עם 66 שערי זכות וכמובן במקום הראשון בבית האוקייני, אך בסופו של דבר זה לא עזר להם להעפיל לגביע העולם בקוריאה ויפן, שכן אורוגוואי גברה עליהם בפלייאוף.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי