קשר עבר של אנגליה תקף את אריקסון: "המערך היה הבעייה הגדולה"

שחקני נבחרת אנגליה
שחקני נבחרת אנגליה | Shaun Botterill/Getty Images

ג'ו קול סיפר שלא הצליח להתגבר מעולם על ההדחה נגד פורטוגל בפנדלים (מונדיאל 2006) והאשים את המאמן ב-4-4-2: "היינו מקובעים מדי, תמיד התקשינו נגד נבחרות כמו פורטוגל וספרד". וגם: איזה שחקן היה יכול לעזור

(גודל טקסט)

לפני המונדיאל ברוסיה שמרו בנבחרת אנגליה על פרופיל שקט, הן בחדר ההלבשה והן מצד העיתונאים, אך שנים שבממלכה היו בטוחים שנבחרת שלושת האריות תזכה בטורניר גדול. בין השנים 2002 עד 2006, תחת הדרכתו של סוון גוראן אריקסון השבדי, החזיקה הנבחרת באחד הסגלים הטובים ביותר, אך תמיד נפלה בשלב רבע הגמר. ג'ו קול, קשר הנבחרת לשעבר, התראיין ל-"BT Sport" וסיפר איזה שחקן היה חסר לו, ובעיקר מתחת ביקורת על המאמן השבדי.

 
בגיל 29 בלבד החליט פול סקולס להודיע על פרישה מהמדים הלאומיים (בתום יורו 2004). קול משוכנע שהמאמן היה חייב לשכנע אותו לחזור בו ולהשתתף גם במונדיאל 2006 בגרמניה. לדבריו, שיטת ה-4:4:2 שלא מצאה לקשר מנצ'סטר יונייטד מקום – הייתה הרסנית.
 
 
"אני חושב שהטקטיקה הייתה בעייה גדולה. תמיד נתקלנו בבעיות מול נבחרות כמו פורטוגל וספרד שידעו להחזיק בכדור", רטן קול. קול המשיך: "אפשר היה לבקש מסקולס לחזור מפרישה ולשחק בתפקיד אחר ולא בכנף. וויין רוני שיחק כמספר 10 לעתים והייתה תחושה שסקולס יכל לעזור לנו.

סקולס במדי יונייטד. פרש מהנבחרת בגיל צעיר (Gettyimages)

 
קשר העבר הוסיף כי הפצע בלב מההדחה נגד פורטוגל בפנדלים עדיין נותרו: "כשאתה יורד לפרטי-פרטים פשוט לא היינו טובים מספיק. אני מקווה שנוכל להצליח בעתיד עם הבחורים המוכשרים שיש בנבחרת". 
 
 
דבריו של קול מגיעים שבועות ספורים לאחר שסקולס עצמו הביע חרטה על כך שפרש מוקדם מדי מהנבחרת אך הסביר כי מרגיש שהיחס כלפיו לא פייר והוא נשפט על פי השערים בלבד. "הייתה לי משפחה צעירה ולא היה פשוט להיות שישה שבועות רחוק מהם, ובמהלך השנה היה מדובר בעוד היעדרויות. מה גם שלא נהנתי. שיחקתי בצד שמאל של הקישור, כאשר סטיבן ג'רארד ופרנק למפארד שיחקו במרכז, אך ביונייטד הייתי ורסטילי כך שזו לא הייתה בעיה. זו הייתה בחירתי האישית לפרוש. ציפו ממני לכבוש יותר בנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי