סגר חשבון בשביל חבר: הסיבה לחגיגה של מסי מול ואן חאל

play
שחקן שמיימי. מסי חוגג | רויטרס
מסי רקד, גם דיבאלה לא הפסיק לקפוץ: החגיגות מחדר ההלבשה של ארגנטינה 01:00

זה נהיה אישי: כוכב נבחרת ארגנטינה נזכר בשחקן שסבל מהמאמן ההולנדי בברצלונה, וחגג בהתרסה. סיפור הרקע המלא - בפנים

(גודל טקסט)

החולצה של נבחרת ארגנטינה מוציאה מליאונל מסי משהו אחר. האיש המונוטוני והמשעמם שמוכר לנו כבר יותר מעשור וחצי מברצלונה ופריז סן ז'רמן, הופך במדי הלאומיים למנהיג לוחמני במיוחד, ובמונדיאל הזה הוא לא רק שולט ביד רמה על כר הדשא כפי שהוא עושה בכל מסגרת שהוא משחק בה, אלא גם סוגר חשבונות עם אלה שהטילו בו ספק. אמש (שישי) בניצחון הדרמטי על הולנד ברבע הגמר, מסי חגג בצורה מיוחדת את השער שלו בפנדל שקבע 0:2 בדקה ה-73: זה היה מוקדש למאמן היריבה, לואי ואן חאל, ולא רק בשמו של הפרעוש. הנה ההסבר.

לפני חידוש המשחק מנקודת האמצע, מסי התקרב לספסל ההולנדי והסתכל ישירות אל ואן חאל כשכפות ידיו מאחורי אוזניו. מי שנהג לחגוג שערים בתנועה כזו היה חואן רומן ריקלמה, ששיתף פעולה עם מסי בנבחרת ארגנטינה לפני עשור וחצי. ריקלמה זוכר את ואן חאל לרעה, שכן ההולנדי הדריך אותו כשהגיע לברצלונה בתחילת המילניום, והראה לו את הדרך החוצה בעקבות חילוקי דעות מקצועיים.

חואן רומן ריקלמה חוגג שער במדי ויאריאל
חגיגת האוזניים המפורסמת של ריקלמה. מסי סגר חשבון גם בשבילו | אימג'בנק GettyImages, JOSE JORDAN/AFP

כמובן שגם הביקורת שספג מהמאמן ההולנדי הכעיסו את מספר 10 של ארגנטינה. ואן חאל טען לפני המשחק שהאלביסלסטה משחקת בעשרה שחקנים כשהכדור לא אצלה, ברמיזה לחוסר המעורבות של מסי במשחק ההגנה של נבחרתו.

למקרה שפספסתם, גם בסיום המשחק, מסי לא פספס את ההזדמנות לבוא בחשבון עם ואן ואל.

שווה לציין שמסי כנראה סגר חשבון גם בשביל אנחל די מריה, שאמר אשתקד כי ואן חאל, תחתיו שיחק במנצ'סטר יונייטד בעונת 2014/15, היה המאמן הכי גרוע שלו בקריירה, דבר שההולנדי בן ה-71 הגיב אליו בעקיצה במסיבת העיתונאים לקראת רבע הגמר.