סקאלוני הגזים? "בבית, בוליביה היא מהנבחרות הטובות בעולם"

ליונל סקאלוני
ליונל סקאלוני | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

ארגנטינה תתארח באצטדיון שממוקם 3,640 מ' מעל גובה הים (שלישי, 22:50 בספורט2) במסגרת מוקדמות המונדיאל והמאמן הנמיך ציפיות: "כל תוצאה שתוסיף לנו נקודות תהיה בסדר. הם כמעט ולא מפסידים כאן"

(גודל טקסט)

נבחרת ארגנטינה לא הרשימה במשחקה הראשון במוקדמות מונדיאל 2022 ומחר (שלישי) היא תקווה להראות יכולת טובה יותר כשתתארח אצל בוליביה (שידור ישיר בספורט2 החל מ-22:50), יריבה שאותה לא ניצחה בחוץ מאז 2005, כאשר בשלושת הביקורים האחרונים שלה בלה פאס ה"אלביסלסטה" רשמה שני הפסדים ותיקו, כולל תבוסה היסטורית 6:1 במוקדמות מונדיאל 2010.

בוליביה אמנם הובסה 5:0 על ידי ברזיל במחזור הראשון, אך במשחקים ביתיים היא נהנית מיתרון שנותן לה סיכוי כמעט מול כל יריבה: אצטדיון הרננדו סילאס נמצא בגובה 3,640 מטרים מעל גובה הים והאוויר שם מכיל הרבה פחות חמצן, כך שקבוצות שאינן רגילות לשחק בתנאים אלו "שופכות לאגר" בשלב מוקדם של המשחק. ליאו מסי וחבריו, שבאים אחרי ניצחון 0:1 על אקוודור, הגיעו ללה פאס מצוידים בבלוני חמצן שישמשו אותם במהלך המשחק, כשבנוסף, הארגנטינאים נושאים איתם בקבוקי חמצן לכל מקום.

המאמן ליונל סקאלוני, שהיה שותף לניצחון האחרון של הנבחרת על אדמת בוליביה כשחקן, התייחס לתנאי המגרש במסיבת העיתונאים לקראת המשחק וסיפק אמירה שכנראה תישמע מוגזמת לרוב חובבי הכדורגל: "הקושי כאן הוא מקסימלי. בבית, בוליביה היא מהנבחרות הטובות בעולם. היא כמעט ולא מפסידה". הסטטיסטיקה לא ממש תומכת בטענה של סקאלוני: ב-26 משחקיה האחרונים במסגרת מוקדמות המונדיאל, הנבחרת עם המדים הירוקים רשמה 11 ניצחונות, שבעה הפסדים ושמונה תוצאות תיקו.

בהתחשב בקושי הפיזי שצפוי לשחקניו, סקאלוני הבהיר כי כל עוד קבוצתו לא תצא בידיים ריקות, הוא יהיה מרוצה: "כל תוצאה שתוסיף לנו נקודות תהיה בסדר, אבל לא נסתפק בזה. אנחנו יודעים שזה משחק קשה מאוד, אבל שאפשר להתמודד ולשחק טוב".

השינוי היחיד שצפוי בהרכב התכולים-לבנים הוא באגף שמאל של הקישור, כאשר מרקוס אקוניה שנפצע ברגלו הימנית יפנה את מקומו לניקולאס דומינגס או אסקיאל פלאסיוס. ליאנדרו פארדס ורודריגו דה פול אמורים להמשיך במרכז השדה, בעוד לצדו של ליאו מסי בהתקפה יפתחו לאוטרו מרטינס ולוקאס אוקמפוס.

נבחרת ארגנטינה
שחקני ארגנטינה חוגגים. ישיגו ניצחון ראשון מאז 2005? | Agustin Marcarian – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי