ישראל הוגרלה עם דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד במוקדמות המונדיאל

הבית הישראלי | ספורט1

לא ברור מי יעמוד על הקווים בקמפיין הבא של הנבחרת במרץ לקראת גביע העולם קטאר 2022 - אך יש כבר יריבות בבית הנוח יחסית. גם איי פארו ומולדובה בבית, זהבי: "יהיה צמוד עד הסוף". ההגרלה המלאה בפנים

(גודל טקסט)

עדיין לא ברור מי יעמוד על הקווים בקמפיין של נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר, אך כבר הערב (שני) נודע לכחולים-לבנים מי יהיו היריבות שלהם בשלב הבתים – דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, איי פארו ומולדובה. מדובר בבית נוח יחסית, מכיוון שיכולנו לקבל גם את הנבחרות הגדולות ביותר באירופה, אך קיבלנו את הדנים, שהם על הנייר הנוחים ביותר מנבחרות הדרג הראשון.

מבחינת הנבחרות הגדולות באירופה – צרפת תפגוש את אוקראינה, ספרד תתמודד מול שבדיה, פורטוגל תשחק מול סרביה, איטליה מול שווייץ, אנגליה תשחק מול פולין וגרמניה קיבלה בית נוח יחסית בו היריבה החזקה ביותר שלה היא רומניה.

הקמפיין יחל בחודש מרץ ויסתיים בנובמבר 2021 – כשנה לפני פתיחת גביע העולם, שייפתח ב-21 בנובמבר 2022. ואיך שלב הבתים יעבוד? ישנם עשרה בתים – בחמישה מהם הוגרלו חמש נבחרות, ובחמשת הבתים הנוספים הוגרלו שש נבחרות בכל בית. כל נבחרת שתסיים ראשונה בביתה – תעפיל למונדיאל.

עשר הסגניות תתמודדנה עם שתי הנבחרות אשר השיגו את המאזן הטוב ביותר בליגת האומות ולא הצליחו לסיים בשני המקומות הראשונים בבתים של מוקדמות המונדיאל. 12 הנבחרות הללו יתמודדו בפלייאוף על בסך הכל שלושה כרטיסים נוספים לטורניר הגמר.

שחקני נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

ערן זהבי: "נבחרות איכותיות ומוכרות, האתגר עצום, אבל יותר מכל דבר חשוב לנו שהקהל יהיה איתנו ויתמוך בנבחרת. יותר מדי זמן מתקיימים משחקי הנבחרת ללא קהל וזה כל כך חסר לנו. אני משוכנע כי גם בבית מאתגר, עם נבחרות ושחקנים מהצמרת האירופית, יהיו לנו הרבה רגעים בהם נסב גאווה לאוהדים. סקוטלנד ואוסטריה כבר חלק מאתנו כמעט, הוכחנו שאפשר להתמודד מולן ואני מאמין כי אם נמשיך בהתקדמות שלנו, זה יהיה קמפיין צמוד עד הסוף".

ווילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני של ההתאחדות לכדורגל, אמר: "אני לא יודע מי יהיה מאמן הנבחרת, אבל אין ספק שזאת הגרלה מעניינת. עבורי, כמובן שמפגש נוסף עם אוסטריה הוא מרגש במיוחד. אנחנו מכירים היטב שתיים מהיריבות והתמודדנו מולן בהצלחה. ההתקדמות של הנבחרת היא סיבה טובה להיות אופטימיים לגבי הסיכויים".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "הגרלה מרתקת שמבטיחה אתגר גדול לנבחרת שלנו וכדורגל ברמות הגבוהות ביותר. אנחנו שואפים כמובן למיצוי הפוטנציאל המבטיח של השחקנים שלנו והנבחרת, אבל מעל לכל מייחלים כבר לחזרת אוהדי הנבחרת אחרי הנתק הארוך והכואב שנכפה על כולנו בעקבות נגיף הקורונה. בשבועות הקרובים נסיים את הליך בחירת המאמן ונתחיל בהיערכות למפגשים הצפויים ולמאבק כמיטב היכולת על מיקום גבוה והצגת כדורגל התקפי ויוזם שמאפיין את הנבחרת שלנו. יחד עם הקהל התומך והנאמן של הנבחרת הכל אפשרי".

ערן זהבי
ערן זהבי | ברני ארדוב

הגרלת הבתים המלאה

בית 1: פורטוגל, סרביה, אירלנד, לוקסמבורג, אזרבייג'ן

בית 2: ספרד, שבדיה, יוון, גאורגיה, קוסובו

בית 3: איטליה, שווייץ, צפון אירלנד, בולגריה, ליטא

בית 4: צרפת, אוקראינה, פינלנד, בוסניה, קזחסטן

בית 5: בלגיה, ווילס, צ'כיה, בלארוס, אסטוניה

בית 6: דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, ישראל, איי פארו, מולדובה

בית 7: הולנד, טורקיה, נורבגיה, מונטנגרו, לטביה, גיברלטר

בית 8: קרואטיה, סלובקיה, רוסיה, סלובניה, קפריסין, מלטה

בית 9: אנגליה, פולין, הונגריה, אלבניה, אנדורה, סן מרינו

בית 10: גרמניה, רומניה, איסלנד, צפון מקדוניה, ארמניה, ליכטנשטיין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי