יחד עם פורטוגל: קטאר תשתתף במוקדמות המונדיאל של אופ"א

נבחרת קטאר, אלופת אסיה
נבחרת קטאר, אלופת אסיה | AFP

דיווח ב"האתלטיק": מארחת גביע העולם ב-2022, שלקחה חלק גם בקופה אמריקה 2019, תצטרף לבית A ותשמש כיריבת אימונים לנבחרת החופשית בכל מחזור

(גודל טקסט)

אחרי שנבחרת ישראל פרסמה את לוח הזמנים שלה למוקדמות המונדיאל, מסתמן כי בקרוב תתפרסם הכרזה כי גם קטאר, מארחת מונדיאל 2022 תצטרף למוקדמות האירופיות לגביע העולם ותשחק בבית A, לבית עם פורטוגל, אירלנד, לוקסמבורג, סרביה ואזרביג'ן.

הקטארים כמובן לא ישתתפו בטורניר המוקדמות מאחר שהם העפילו אוטומטית לגביע העולם בתור המארחים, אלא ישמשו כ"יריבת אימונים" לנבחרת החופשית בכל מחזור (יש חמש נבחרות בבית), כך לפי דיווח ב"האתלטיק".

הרעיון שעומד מאחוריי ההחלטה הוא לתת לנבחרת מהמפרץ הכנה ראויה לטורניר אותו יארחו, כדי שיוכלו לצבור ניסיון מול נבחרות ברמה הגבוהה ביותר. הקטארים השקיעו רבות בנבחרת המקומית ומקווים מאוד להעפיל משלב הבתים בטורניר הביתי. נזכיר כי גם נבחרת צרפת עברה מסלול דומה במוקדמות יורו 2016, אז היא שובצה כנבחרת השישית בבית עם פורטוגל, אלבניה, דנמרק, סרביה וארמניה.

זו לא תהיה הפעם הראשונה בה קטאר תשחק בטורניר מחוץ לגבולות אסיה. כזכור, הנבחרת המפרצית לקחה חלק בקופה אמריקה 2019, ותחזור לדרום אמריקה גם בקיץ הקרוב. בנוסף, כדי להתכונן למונדיאל אותו תארח, קטאר תיקח חלק גם בגביע הזהב של צפון ומרכז אמריקה.

גביע העולם, קטאר 2022 | MOHAMED EL-SHAHED/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי