וראן התחמק מהשאלות על בנזמה, רונאלדו מחכה לאזרבייג'אן

רפאל וראן, אנטואן גריזמן | GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP via Getty Images

מוק' המונדיאל מתחילים ברביעי: צרפת מול אוקראינה, הבלם: "קארים אחד הטובים בעולם, טבעי שעוסקים בו, איני יכול לענות". דשאן החמיא לדמבלה. הכוכב רוצה להתקרב לשיא נוסף. ריקרדו: "הסגל של פורטוגל הטוב ביותר"

(גודל טקסט)

ארבעה חודשים לאחר פגרת הנבחרות האחרונה, כדורגל הנבחרות חוזר שוב למרכז הבמה עם פתיחת מוקדמות מונדיאל 2022, וכל הנבחרות הגדולות רוצות להתחיל את הקמפיין ברגל ימין. נבחרת צרפת, אלופת העולם, תארח את אוקראינה לה זיכרונות מרים מהמפגש האחרון ביניהן. אלופת אירופה, פורטוגל, זכתה למשחק פתיחה נוח מול אזרבייג'אן החלשה. בעוד משחקים מרתקים – בלגיה תפגוש את ווילס וטורקיה תארח את הולנד.

צרפת – אוקראינה (21:45, שידור ישיר בספורט1)

אלופת העולם מתחילה במסע להגנה על התואר שלה. באוקטובר האחרון הנבחרות נפגשו למשחק ידידות והטריקולור השיגו 1:7 מהדהד והם יודעים שהפעם מדובר במשחק אחר. בנבחרת מרוצים מכושרו של קיליאן אמבפה ונראה שהחלק הקדמי יישאר ללא שינוי – החלוץ ישחק לצד אוליבייה ז'ירו כאשר מתחתיהם אנטואן גריזמן. אם האחרון יכבוש שער הוא ישתווה לדויד טרזגה כמבקיע הרביעי בטיבו בהיסטוריה של הנבחרת. על הספסל ימתין עוסמאן דמבלה שחזר לנבחרת לאחר היעדרות בת למעלה משנתיים.

הבלם רפאל וראן, ששיחק ב-36 מ-38 משחקיה של ריאל העונה ורשם עוד שבע הופעות בנבחרת, התייחס לעומס המשחקים: "תענוג להיות כאן, העונה מאתגרת ומסובכת, זו הכנה גופנית יום-יומית וטיפולים. אנחנו מגיעים לספרינט הסופי. זה לא קל וצריך להסתגל". בספרד ממשיכים לעסוק באיש שלא יהיה עם הנבחרת – חברו לקבוצה, קארים בנזמה, שנמצא בעונה מצוינת. וראן ניסה להתחמק כשנשאל האם בנזמה דיבר איתו על כך: "אני לא בעמדה של לדבר על הנושא הזה. אני משחק איתו כבר עשור, זכינו ארבע פעמים בליגת האלופות ומנגד אני מכיר את המאמן שלנו כבר שמונה שנים. בנזמה משחק נהדר, הוא אחד הטובים בעולם ומרגיש טוב פיזית ונפשית. זה בסדר שעוסקים בו. אני יכול לומר שהוא שחקן מהטופ".

קיליאן אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

ההבדלים בין דשאן לבין זינדין זידאן: "תמיד קשה להשוות, הם שני מאמנים נהדרים והניסיון שלהם כשחקני על מאפשר להם להבין אותנו היטב ולהיפך. הם מודעים לדרישה של הרמה הגבוהה ביותר והם נותנים עצות חשובות". כשנשאל על האפשרות שזידאן ייאמן את הנבחרת, אמר: "זה חלום ושאיפה של כל מאמן וטבעי שהשם שלו עולה".

דשאן עצמו אמר: "מילת הפתח היא הסתגלות. היינו שמחים אם היה לנו את השחקנים לפרק זמן ארוך יותר, אבל אלה החיים. השחקנים רגילים לזה אבל יש עייפות פיזית ופסיכולוגית והראש הוא המשפיע על הרגליים. המצב מלחיץ, לא האמנו שזה יימשך כל כך הרבה זמן. שיחקנו גם ב-4:4:2 וגם ב-4:2:3:1 והצלחנו. אנחנו חושבים כל פעם איך הנבחרת יכולה לשחק הכי טוב. אין לנו זמן לאימונים טקטיים, האימונים הם קלים".

המאמן הבהיר כי הוגו לוריס הקפטן יפתח ברביעי והשאיר פתח לאפשרות שישחקו סטיב מנדנדה או אלפונס אראולה במשחקים הבאים. על דמבלה: "הוא שחקן שהראה את האיכויות שלו בגיל צעיר מאוד והוא עדיין צעיר. היום הוא מצליח לשחק באופן רציף. הוא כבר עכשיו ברמה גבוהה והוא מסוגל גם לכבוש ולבשל יותר שערים. ככל שאנו מתבגרים בהחלט אפשר לבחור טוב יותר".

דידייה דשאן | THOMAS SAMSON/AFP via Getty Images

פורטוגל – אזרבייג'אן (21:45)

משחק פתיחה נוח לאלופת אירופה שמחזיקה בחמישה ניצחונות ותיקו נגד יריבתה (מדורגת 108 בעולם) וספגה רק פעם אחת. כריסטיאנו רונאלדו ינסה להתאושש מהצרות של יובנטוס ויקווה לשפר את מאזן השערים שלו ולהתקרב אל עבר עלי דאי, הכובש המצטיין בכדורגל הנבחרות. לרונאלדו 102 שערים, שבעה פחות ממנו. ב-2008 הוא כבש צמד נגד האזרים.

המאמן פרננדו סנטוס, לו אפשרויות רבות בחלק הקדמי – ברנרדו סילבה, ז'ואאו פליקס דיוגו ז'וטה וברונו פרננדס שרושם עונה נהדרת במנצ'סטר יונייטד, בין היתר, יחפש להשיג את ניצחונו ה-50 בנבחרת במשחקו ה-80. פפה אמור לפתוח במרכז ההגנה.

ריקרדו, שוער העבר של הנבחרת, הביע שביעות רצון מסגל השחקנים: "למאמן סנטוס יש הרבה מזל, יש לו את חומר הגלם הטוב ביותר שקיים. הקושי האמיתי שלו הוא לבחור את 20 שחקני הסגל כי יש לו הרבה מאוד שחקנים פנטסטיים. האיכות מובטחת וגם הלכידות".

כריסטיאנו רונאלדו | DENIS LOVROVIC/AFP via Getty Images

בלגיה – ווילס (21:35, שידור ישיר בספורט4)

בנבחרת של רוברטו מרטינס נשמו לרווחה לאחר שבדיקת הקורונה של רומלו לוקאקו הייתה שלילית (באינטר הייתה מעין התפרצות קורונה) ועל כן מלך שערי הנבחרת יוכל לקחת חלק במשחק הפתיחה נגד ווילס. לוקאקו שכבש 57 שערים בנבחרתו ירשום את משחקו ה-90. גם קווין דה בריינה צפוי לפתוח. דריס מרטנס, חלוצה של נאפולי וחברו לנבחרת, התלוצץ עם לוקאקו לאחר שהגיע למאה שערים בסרייה א' והיה הראשון שעשה זאת: "לוקאקו, תמהר", כתב בציוץ. אדן הזאר, מיותר לציין, לא בסגל הבלגים שכן הוא סובל מעוד פציעה במדי ריאל מדריד.

אצל היריבה, בווילס מקווים כי השוער הבכיר ויין הנסי יתאושש מהפציעה. ארון ראמזי ייעדר בוודאות. גארת' בייל יקווה לכבוש שער ראשון בנבחרת מזה כמעט שנה וחצי, כשהבקיע ב-1:1 נגד קרואטיה באוקטובר 2019. הנבחרות לא נפגשו מאז רבע גמר יורו 2016, אז ידם של הוולשים הייתה על העליונה עם ניצחון 1:3 גדול.

טורקיה – הולנד (18:50, שידור ישיר בספורט1)

קרב צמוד בין שתי נבחרות שלא נפגשו חמש וחצי שנים, אז הטורקים ניצחו 0:3 במוקדמות יורו 2016. המארחת תחסר את מריח דמירל, בלמה של יובנטוס, כשאוזן קבאק יפתח במקומו במרכז ההגנה. הטורקים הפסידו שלוש פעמים בלבד ב-20 משחקים תחת המאמן שנול גונש אך ניצחה פעם אחת בלבד בשמונת המשחקים האחרונים. הקאן צ'לאנולו יפתח במרכז הקישור.

האורנג' השתפרו כשבפגרת הנבחרות האחרונה סיימו ב-1:1 עם ספרד ובהמשך השיגו 1:3 על בוסניה ו-1:2 על פולין. דוני ואן דה בייק שממעט לשחק במנצ'סטר יונייטד צפוי לפתוח על הספסל. יאספר סילסן יחזור לעמדה בין הקורות לאחר שבמשחקים הקודמים טים קרול מילא את מקומו בין הקורות. ממפיס דפאי יתפוס את המשבצת בכנף שמאל ובחוד ישחק לוק דה יונג. ג'ורג'יניו ווינאלדום יענוד שוב את סרט הקפטן ויהיה משחקני המפתח כאשר כבש 11 שערים ב-17 משחקיו האחרונים בנבחרת.

רוד ואן ניסטלרוי, ממפיס דפאי, ג'ורג'יניו ווינאלדום | OLAF KRAAK/ANP/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי