בחמישי: זלאטן בבכורה מחודשת, לב יפתח קמפיין אחרון עם גרמניה

זלאטן איברהימוביץ' בנבחרת | Lars Baron/Getty Images

הכוכב הגדול בתולדות שוודיה ישוב למדים הלאומים במשחק בגאורגיה (21:45 בספורט4), גונדואן יצעיד את המאנשפט מול איסלנד. וגם: מוראטה התייחס לעתידו של CR7 לפני שספרד תארח את יוון ומה מצפה לנו בבית הישראלי?

(גודל טקסט)

משחקי המחזור הראשון במוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר ייערכו גם מחר (חמישי) ברחבי אירופה, כשיעלו לשחק כמה מהנבחרות הגדולות של היבשת. במוקד, יואכים לב יפתח קמפיין אחרון עם גרמניה במשחק ביתי מול איסלנד, ספרד המתחדשת תארח את יוון, אנגליה צפויה לטייל בבית נגד סן מרינו וצפון אירלנד תגיע לאיטליה.

בנוסף, זלאטן איברהימוביץ' צפוי לחזור ללבוש את מדי הנבחרת כששוודיה תארח את גאורגיה ובבית הישראלי תארח סקוטלנד את אוסטריה, שעה קלה לאחר שיסתיים המפגש בבלומפילד נגד דנמרק.

גרמניה – איסלנד (החל מ-21:35 בספורט3)

לאחר 15 שנה כמאמן הנבחרת, בהן הוביל את גרמניה לזכייה באליפות העולם ב-2014, יוגי לב יפתח את קמפיין המוקדמות האחרון שלו כשהמנשאפט יארחו את הסקנדינבים החביבים – שינסו להעפיל למונדיאל השני שלהם בסך הכל, כמעט חמש שנים אחרי העלייה לגביע העולם ברוסיה.

גרמניה צפויה לפתוח בהרכב חזק, כאשר סרג' גנאברי וטימו ורנר ישחקו בהתקפה, כשבמרכז המגרש יעלו לאון גורצקה ואילקאיי גונדואן, שנמצא לאחרונה בכושר פנטסטי במנצ'סטר סיטי. במצבת החיסורים, לב יחסר בשל פציעה את קשרה של ריאל מדריד, טוני קרוס, אולם הוא לא תירץ ואמר על כך: "אני מצפה שנראה לאוהדים שאנחנו נבחרת מחויבת עד הסוף. חבל מאוד שטוני יחסר לנו, אבל יש לנו מחליפים מצוינים וראיתם כיצד אילקאי התאקלם היטב בפרמיירליג הקשוחה. הוא יכול לשחק מבחינתי כ-8 או כ-10 וזה טוב".

גונדואן. לב בונה על המומנטום האדיר בו הוא נמצא במנצ'סטר סיטי | Laurence Griffiths – The FA/The FA via Getty Images

איטליה – צפון אירלנד (21:35 בספורט2)

לאחר שהחמיצה את המונדיאל הקודם ב-2018, דבר שלא קרה לה במשך 60 שנה רצופות בהן השתתפה ב-15 אליפויות עולם, החבורה של רובטו מנצ'יני תארח למשחק פתיחה ביתי את הנבחרת הבריטית הקשוחה.
כל תוצאה פרט לניצחון איטלקי ייחשב להפתעה גדולה, כאשר אנדראה בלוטי ימשיך לקבל את הקרדיט ויפתח בהתקפה לצדם של לורנצו אינסינייה ופדריקו קייזה.

אנדרה בלוטי | Sportinfoto/DeFodi Images via Getty Images

אנגליה – סן מרינו (21:45 בחגיגה אירופית בספורט4

נבחרת 'שלושת האריות' פותחת קמפיין נוסף עם ציפיות גבוהות, במיוחד לאור ההצלחה במונדיאל האחרון ברוסיה בו הנבחרת של גארת' סאות'גייט הגיעה עד חצי הגמר. מולה תתייצב סן מרינו, שלא צפויה לאתגר יותר מדי את הנבחרת מהאי הבריטי, לאחר שמאז שערכה את הופעת הבכורה שלה במשחקי המוקדמות השונים, לא ניצחה ולו במשחק רשמי אחד.

לאור הפערים בין הצדדים והאינטנסיביות הגדולה על האנגלים בפרמיירליג, צפוי סאות'גייט לעלות בהרכב די משני ובין השאר צפויים לקבל את חולצת ההרכב ג'וד בלינגהאם בן ה-17, פיל פודן ולפחות אחד מבין החלוצים אולי ווטקינס ודומיניק קאלברט לווין. בין הקורות יעמוד דין הנדרסון לאור פציעתו של ג'ורדן פיקפורד. בוקאיו סאקה היה אף הוא בתמונת ההרכב אך נפצע ברגע האחרון ונופה מהסגל של הנבחרת.

מצפה להופעת בכורה. אולי ווטקינס באימון נבחרת אנגליה | Eddie Keogh – The FA/The FA via Getty Images

ספרד – יוון (21:45 בחגיגה אירופית בספורט4)

'לה רוחה' פותחת קמפיין חדש במטרה ברורה – לתקן את הרושם הרע שהותירה במונדיאל 2018 ברוסיה כשהודחה כבר בשלב שמינית הגמר מול מארחת הטורניר. למאמן לואיס אנריקה צפוי כאב ראש קטן לגבי חוליית ההגנה, מכיוון ששני הבלמים הפותחים של הנבחרת, סרחיו ראמוס וחוסה גאיה, עדיין לא כשירים במאת האחוזים.

בחוד צפוי לפתוח אלברו מוראטה חלוצה של יובנטוס, שאמר במסיבת העיתונאים שנערכה לפני המשחק: "לדעתי אנחנו משתפרים כקבוצה מיום ליום. הבסיס שלנו טוב מאוד וההבנה בינינו משתפרת. לזכות בתואר עם ספרד תהיה הגשמת חלום".

מוראטה, אגב, גם נשאל על שיתוף הפעולה עם כריסטיאנו רונאלדו ביובנטוס ואמר: "כמובן שאנחנו לא יכולים להיות מרוצים מכך שאיבדנו תארים, אבל העונה עדיין ארוכה. אני רוצה שהוא יישאר בעונה הבאה, אבל אני לא יודע מה הסיכוי שיעזוב כי בחיים הכל יכול לקרות. אני מקווה להמשיך ליהנות ממנו".

גאורגיה – שוודיה (21:45 בחגיגה אירופית בספורט2)

כמעט חמש שנים אחרי שפרש מהנבחרת, עם סיום יורו 2016, הכוכב הגדול ביותר בהיסטוריית הכדורגל השוודי חוזר ובענק. זלאטן איברהימוביץ' שב לסגל הלאומי כדי לקחת חלק ביורו שייערך בקיץ הקרוב, אולם במקביל גם רוצה לנסות להוביל את נבחרתו למונדיאל נוסף אחרי ההצלחה ברוסיה, שם נעצרו הצהובים-כחולים גם בלעדיו רק ברבע הגמר.

כדי להוביל את שוודיה אולי כנגד כל הסיכויים לאור העובדה שהיא עם ספרד בבית, יצטרך איברהימוביץ' בן ה-39 להפגין את הכושר הטוב בו הוא מצוי העונה במדי קבוצתו מילאן והמשימה הראשונה שלו תהיה לרשום ניצחון במשחק חוץ נגד גאורגיה, שכמובן נחשב להכרחי עבור זלאטן וחבריו. דז'אן קולוסבסקי מיובנטוס ואמיל פורסברג, שחקנה של ר.ב. לייפציג, ינסו לעזור לו במשימה.

זלאטן איברהימוביץ' | David Lidstrom/Getty Images

סקוטלנד – אוסטריה (21:45 בחגיגה אירופית בספורט4)

שעה קלה לאחר שיגיע לסיומו באצטדיון בלומפילד משחק פתיחת "הבית הישראלי" בין ישראל למדורגת מספר 1 דנמרק, תנסה אוסטריה לשוב מגלזגו עם נקודות יקרות לקראת מאבק גדול שצפוי על פסגת הבית.

הפעם האחרונה ששתי הנבחרות היו יחד בבית במוקדמות המונדיאל הייתה לקראת התחרות בצרפצ בקיץ 1998, אז גם שתיהן העפילו לגביע העולם כשאוסטריה סיימה ראשונה וסקוטלנד העפילה כנבחרת הטובה ביותר מבין כל הבתים שסיימה במקום השני וזהו גם היה המונדיאל האחרון בו הן השתתפו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי