מרטינס חטף אש: "מגוחך וחסר כבוד". דה בריינה לוהט

למרות ה-1:3 על וויילס, בבלגיה לא אהבו את הכנסתו של טרוסאר לחצי דקה. המאמן: "זה לא היה חייב להיות יפה לעין". קשר סיטי עם חמישה שערים בארבעת משחקיו האחרונים. ורטונגן: "אם ניצחנו במשחק כזה, אנחנו בטופ"

(גודל טקסט)

נגד אחת היריבות העיקריות שלה בקרב על הכרטיס למונדיאל 2022, נבחרת בלגיה התחילה ברגל ימין את קמפיין המוקדמות כשגברה 1:3 על וויילס אתמול (רביעי). היה זה ניצחון חמישי רצוף בכל המסגרות לבלגים, שלא הפסידו משחק ביתי במוקדמות היורו או מוקדמות המונדיאל מאז ספטמבר 2010. אחרי שהארי ווילסון כבש ראשון לזכות הבריטים, תורגן הזאר בלט עם שער ובישול לקווין דה בריינה, כשקשר מנצ'סטר סיטי הלוהט היה חתום על שער נפלא ואת החגיגה השלים רומלו לוקאקו שמצא את הרשת מהנקודה הלבנה.

קצת מספרים: דה בריינה הבקיע את שערו החמישי בארבעת משחקיו האחרונים בסיטי ובנבחרת והיה מהמצטיינים על כר הדשא, כאשר יצר ארבעה מצבים ועבר שחקן יריב בכדרור ארבע פעמים – יותר מכל שחקן אחר בבלגיה. לוקאקו, מלך השערים של "השדים האדומים" – כפי שמכנים את הנבחרת במדינה, כבש את שערו ה-58 בהופעתו ה-90 במדים הלאומיים.

למרות הניצחון, לא הכל היה ורוד ובבלגיה מתחו ביקורת על תומא מונייה, על אף שהמגן בישל להזאר, כשגם דריס מרטנס סיפק משחק טעון שיפור לטענת הפרשנים. ברשת החברתית, האוהדים לא אהבו דווקא את החלטת המאמן מרטינס להכניס את לאנדרו טרוסאר לחצי דקה בקושי, במקום מרטנס בתוספת הזמן: "זה היה מגוחך וחסר כבוד לחלוטין", צייץ אחד הגולשים.

מרטינס ניתח בסיום ודווקא הביע שביעות רצון: "ידענו שזה לא יהיה משחק קל, אבל הוא הסתבך עוד יותר אחרי שספגנו שער. תנאי המגרש היו רעים, לא היה קהל ו-וויילס כבשה בהתקפה הראשונה שלה. היו לנו שתי אופציות – להשלים עם ההפסד או להראות אופי ותעוזה. בחרנו באופציה השנייה. זה לא היה חייב להיות יפה לעין, אני מאוד מרוצה מהאופי ומהבגרות שהראינו", ציין המאמן.

יאן ורטונגן הבהיר: "זה בטוח לא היה המשחק הכי טוב שלנו, אבל אם ניצחנו גם באחד כזה, זה אומר שאנחנו נבחרת מהטופ". לוקאקו הוסיף: "ניסינו להביא את הכדורגל ההתקפי והיפה שאנחנו מאמינים בו. בתקופה האחרונה התבססנו על התקפות מעבר, אבל עכשיו אנחנו רוצים לחזור לסגנון שלנו – להחזיק בכדור ולשחק התקפי".

לא משכנעת, אך יעילה. בלגיה חגגה 1:3 | YORICK JANSENS/BELGA MAG/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי