זלאטן שב לנבחרת שבדיה, ספרד אכזבה. 0:5 לאנגליה, 0:3 לגרמניה

זלאטן איברהימוביץ' חוגג עם ויקטור קלאסון | David Lidstrom/Getty Images

מוקדמות מונדיאל 2022: החלוץ חזר למדים הלאומיים ובישל ב-0:1 על גאורגיה. רק 1:1 ללה רוחה מול יוון. נבחרת שלושת האריות דרסה סן מרינו החלשה, המאנשאפט חגגו על איסלנד. איטליה גברה על צפון אירלנד

(גודל טקסט)

ליגות הכדורגל באירופה נמצאות בפגרה בימים אלו לטובת הנבחרות. משחקי מוקדמות מונדיאל 2022 יצאו אתמול (רביעי) לדרך ונמשכו הערב, כאשר קיבלנו לא מעט מפגשים מסקרנים. במוקד, זלאטן איברהימוביץ' ערך את הופעת הבכורה המחודשת שלו בנבחרת שבדיה, שניצחה 0:1 את גאורגיה. כמו כן, ספרד אכזבה עם 1:1 מול יוון. גרמניה הרשימה עם 0:3 על איסלנד, אנגליה רשמה 0:5 קליל על סן מרינו, איטליה גברה על צפון אירלנד.

אנגליה – סן מרינו 0:5

ניצחון קליל לנבחרת שלושת האריות, במשחק בו ראחים סטרלינג ענד את סרט הקפטן (לפני שהוחלף במחצית). בכלל, המאמן גארת' סאות'גייט עלה בהרכב משני יחסית והייתה הרגשה שהוא התייחס למשחק כמעין משחק ידידות – ובצדק בהתאם ליריבה. ג'יימס וורד פראוס העניק יתרון בדקה ה-14 עם שער הבכורה שלו במדים הלאומיים, ודומיניק קלברט לווין קבע 0:2 כבר בדקה ה-21 עם שער קליל אחרי בישול של ריס ג'יימס. סטרלינג כבש את השלישי אחרי פעולה אישית בדקה ה-31, והכדור שלו נכנס לרשת אחרי שהוסט על ידי אחד משחקני המפסידה. קלברט לווין, השלים צמד בדקה ה-53 עם שער קל נוסף מול שער חשוף, הפעם אחרי בישול של ג'סי לינגארד. אולי ווטקינס, בהופעת הבכורה שלו, כבש גם שער בכורה וחתם את תוצאת המשחק עם בעיטה חדה מקצה הרחבה בדקה ה-83.

ראחים סטרלינג חוגג עם ג'סי לינגארד | Carl Recine – Pool/Getty Images

גרמניה – איסלנד 0:3

זה היה המשחק הראשון של המאנשאפט מאז ההודעה הרשמית על כך יואכים לב יעזוב אחרי היורו שייערך בקיץ. המאמן הבטיח ששחקניו יילחמו ויעשו הכל כדי לזכות בתואר, ואחרי שהציגו יכולת לא טובה במשחקים הקודמים, הרשימו מאוד הערב. הגרמנים פתחו בבליץ אדיר, כאשר כבר בדקה השלישית עלו ל-0:1, כאשר לאון גורצקה עם סיומת נפלאה בנגיעה העניק יתרון. בדקה השביעית זה כבר היה 0:2, כאשר לירוי סאנה מצא את קאי האברץ, שהמשיך לרשת עם בעיטה נהדרת. אילקאי גונדואן, שהפך העונה לכובש מחונן במדי מנצ'סטר סיטי, מצא את הרשת גם במדים הלאומיים וכבש את השלישי בדקה ה-56 בבעיטה חדה ושטוחה מחוץ לרחבה. ג'מאל מוסיאלה, שבחר לייצג את גרמניה ולא את אנגליה, ערך בכורה בגיל 18 בלבד כאשר נכנס כמחליף בדקה ה-79.

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | Christina Pahnke – sampics/Corbis via Getty Images

שבדיה – גאורגיה 0:1

אחרי שפרש מהנבחרת בסיום יורו 2016, זלאטן איברהימוביץ' חזר בגיל 39 למדים הלאומיים של שבדיה בצורה הכי מרגשת שיש. כוכב מילאן הבלתי נגמר שיחק לצד אלכסנדר איסק הצעיר והמצוין בחוד, ואף היה זה שבישל את השער, כאשר מצא בכדור מצוין את ויקטור קלאסון, והאחרון בקור רוח מרשים קבע 0:1 בדקה ה-35. בדקה ה-84 הוא הוחלף.

זלאטן איברהימוביץ' | Michael Campanella/Getty Images

יוון – ספרד 1:1

אכזבה גדולה לחניכיו של לואיס אנריקה, במשחק בו פדרי, הכישרון המופלא של ברצלונה, ערך בכורה במדים הלאומיים. גם בראיין חיל מאייבר שיחק לראשונה. הספרדים הובילו החל מהדקה ה-33, כאשר קוקה מצא את אלברו מוראטה שהמשיך בבעיטה טובה לרשת העליונה, אך איניגו מרטינס, שנכנס במחצית, ביצע עבירה בתוך רחבת ספרד וגרם לפנדל לזכות היוונים בדקה ה-57. אנסטסיוס בקסטאס, חלוץ טרבזונספור, סיפק בעיטה אדירה ובלתי ניתנת לעצירה מהנקודה הלבנה, ובכך קבע חלוקת נקודות.

אלברו מוראטה מאוכזב | Fran Santiago/Getty Images

איטליה – צפון אירלנד 0:2

ניצחון סולידי לאזורי. אלסנדרו פלורנצי בישל את הראשון בדקה ה-14 עם הגבהה מושלמת מהאגף הימני לעבר דומניקו ברארדי, ומי שכבש את השני את צ'ירו אימובילה בדקה ה-39. חלוץ לאציו ביצע מהלך אישי מרשים וסיפק סיומת נהדרת.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Alessandro Sabattini/Getty Images

תוצאות נוספות

בולגריה – שווייץ 3:1
אנדורה – אלבניה 1:0
הונגריה – פולין 3:3
ליכטנשטיין – ארמניה 1:0
רומניה – צפון מקדוניה 2:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי