ניצלו את ההזדמנות: הלילה החלומי של מחליפי נבחרת אנגליה

דומיניק קלברט-לווין | Carl Recine/PA Images via Getty Images

קלברט-לווין מילא בהצלחה את מקומו של קיין, ווטקינס כבש בהופעת הבכורה ופופ השווה שיא ב-0:5 של הבריטים על סן מרינו. סאות'גייט: "אם נהיה ממש ביקורתיים, היינו צריכים לכבוש יותר"

(גודל טקסט)

כשבאופק אפשר לראות את יורו 2020, בו היא מקווה לארח כמה שיותר משחקים ולזכות בטורניר גדול לראשונה מזה עשורים, נבחרת אנגליה פתחה אמש (חמישי) את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 עם ניצחון 0:5 על סן מרינו החלשה, במשחק שבו מספר שחקנים מהדרג המשני בסגל קיבלו הזדמנות מגארת' סאות'גייט. אחד כזה, דומיניק קלברט-לווין שחווה עונת פרמיירליג מצוינת עם אברטון, פתח במקומו של הארי קיין וגמל למאמנו עם צמד שערים, כאשר אולי ווטקינס, ג'יימס וורד-פראוס וראחים סטרלינג הוסיפו שער כל אחד.

לא פחות מ-31 בעיטות לשער רשמה נבחרת "שלושת האריות" ו-15 מתוכן הלכו למסגרת. הייתה זו הפעם השנייה בלבד ב-237 המשחקים הרשמיים האחרונים שבה אנגליה שילבה בהרכב שישה שחקנים אשר ערכו חמש הופעות ומטה במדים הלאומיים. השוער ניק פופ היה אחד מהם ובהופעתו החמישית בקריירה, הוא שוב שמר על רשת נקייה ובכך הפך לשני אי פעם שעושה זאת בנבחרת אנגליה, אחרי כריס וודס ב-1986.

קלוורט-לווין מצא את הרשת בפעם השלישית מתוך הארבע שבהן פתח ב-11 של סאות'גייט והעלה את מאזנו בנבחרת לארבעה שערים, הכמות השנייה בגובהה אי פעם לשחקן אנגלי בארבע הופעתיו הראשונות במדים הלאומיים, אחרי השישה שכבש רוג'ר האנט בשנות ה-60'.

"כל הקבוצה הייתה רעבה לשחק. משחקים כאלה היו כבדים בשבילנו בעבר, אבל הקבוצה הזו יכולה לשחק בצורה שונה ויש לנו שחקנים יצירתיים שגורמים ליריבות להיפתח", אמר סאות'גייט בסיום. "אם נהיה ממש ביקורתיים כלפי עצמנו, היינו צריכים לכבוש יותר אבל חייבים גם לומר שלשוער שלהם היה משחק פנטסטי".

המנג'ר, שאמר לפני המשחק כי הוא יודע מה ה-11 הכי טוב שלו לקראת המשחק הראשון ביורו, הבהיר אחרי ה-0:5: "בכל משחק בנבחרת ובמועדונים, שחקנים מקבלים הזדמנות להראות יכולת טובה ואיכויות כדי לשנות את דעתי. זה יהיה מטופש להינעל על משהו, כשכולם יודעים כמה הדברים נזילים ויכולים להשתנות במהירות. יש לנו תחרות גדולה בכל העמדות והגמישות הזו תהיה חשובה, העומק הוא הדבר המספק ביותר. כשרואים את ג'וד בלינגהאם נכנס בכזה ביטחון ואז את אולי ווטקינס עולה וכובש… לדעתי תגובת השחקנים לשער שלו אומרת המון על הקבוצה".

ווטקינס, שמצא את הרשת בהופעת הבכורה שלו בזירה הבינלאומית והיה לשחקן אסטון וילה הראשון שמבקיע בנבחרת מאז פברואר 2002, היה בעננים בסיום: "זה בלתי ייאמן, זה מה שחלמתי עליו. כל היום קיוויתי לקבל את ההזדמנות לשחק, ליהנות ולכבוש. אני חסר מילים. זה כבוד לייצג את המדינה שלי ולכבוש בהופעת הבכורה. רק רציתי לעלות לדשא".

ווטקינס הגשים חלום. נבחרת אנגליה חוגגת | CARL RECINE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי