גרמניה התאוששה מהמפלה: "מעריכים את זה שאנחנו פה"

אחרי השישייה שחטפו בספרד, הגרמנים פתחו את מוקדמות המונדיאל עם 0:3 חלק על איסלנד. גורצקה: "התשוקה שלנו חזרה". לב: "השתמשתי בתבוסה כהכנה". וגם: ציון דרך למוסיאלה ומחאת השחקנים

(גודל טקסט)

במשחק הראשון שלה מאז השישייה המעליבה בספרד, נבחרת גרמניה פתחה אתמול (חמישי) את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 בצורה משכנעת, כשהביסה 0:3 את נבחרת איסלנד בדואיסבורג והתבססה בראש הבית לקראת שני המשחקים בשבוע הבא מול מול רומניה ומקדוניה הצפונית.

הגרמנים החלו בטירוף וסגרו את הסיפור כבר בפתיחה, כאשר לאון גורצקה (2) וקאי האברץ (7) העניקו יתרון כפול ואילקאיי גונדואן הלוהט נעץ את המסמר האחרון (56) וסידר לנבחרת גרמניה ניצחון מספר 17 ברציפות במוקדמות המונדיאל – הרצף הארוך ביותר של המנשפאט.

"במשחקים האחרונים הייתה חסרה לנו תשוקה", הודה גורצקה, שחטף לא מעט ביקורות אחרי המפלה הכואבת בספרד. "עלינו למגרש במטרה אחת – להראות שאנחנו מעריכים את העובדה שאנחנו משחקים עבור גרמניה. העובדה שהבקענו שני שערים מהירים תרמה להופעה שלנו וסייעה לנו להשיג את הניצחון בצורה משכנעת. אני מרוצה מהתוצאה ומהדרך בה היא הושגה".

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים
שחקני נבחרת גרמניה | picture alliance / Contributor

המאמן יואכים לב, שיעזוב את הנבחרת לאחר הירו שייערך בקיץ הקרוב, הוסיף: "השתמשתי בתבוסה בספרד כהכנה למשחק מול האיסלנדים. איסלנד זו נבחרת גבוהה, אבל קצת כבדה ולכן היה חשוב שנבצע תנועות לעומק. אני חושב שבחצי השני שיחקנו יותר מידי אחורה והחמצנו מספר רגעים שבהם היינו יכולים להעלות את הקצב ולפתח מומנטום. עלינו לוודא שנוכל לשמור אותו קצב במשך 90 דקות, זה חשוב מאוד לקראת ההמשך והטורניר שצפוי לנו בקיץ הקרוב".

בגרמניה עסקו גם בג'מאל מוסיאלה בן ה-18 ו-27 ימים שעלה מהספסל (78) והפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק במדי הנבחרת מאז אווה זלר שעשה זאת בגיל 17 ו-345 ימים אי שם באוקטובר 1954.

בנושא אחר: שחקני נבחרת גרמניה עלו אל כר הדשא כשהם לובשים חולצות עם הכיתוב "זכויות אדם", כשהמסר הוא לעבר קטאר שתארח את המונדיאל ב-2022. מדובר בפעולת מחאה שנייה שננקטת על ידי נבחרת אחרי שגם נורבגיה עלתה אל המשחק מול גיברלטר עם חולצות שעליהן הודפס כיתוב זהה. "השחקנים עשו את זה לבד והדפיסו את החולצות האלה היום בלי ידיעתנו", אמר לב. " אנחנו רוצים להבהיר לחברה שאנחנו לא מתכוונים להתעלם מזה", הוסף גורצקה.

ג'מאל מוסיאלה
ג'מאל מוסיאלה | picture alliance / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי