מחלוקת בספרד בעקבות הפנדל: "עם VAR, התוצאה הייתה שונה"

איניגו מרטינס ביקר את השריקה לבעיטת עונשין לזכות יוון, שעלתה לנבחרתו באיבוד נקודות ב-1:1: "זה הכריע. מוזר שהוא שרק 6 שניות אחר כך". וגם: מדוע ראמוס הוחלף במחצית ומה הדאיג את התקשורת לקראת היורו?

(גודל טקסט)

לא כך רצתה נבחרת ספרד להתחיל את מוקדמות מונדיאל 2022. "לה רוחה" אמנם האריכה את רצף המשחקים ללא הפסד שלה במפעל ל-64 בסך הכל, אך בשורה התחתונה שמטה יתרון וסיימה ב-1:1 ביתי ומאכזב מול נבחרת יוון, שביטלה שער יתרון של אלברו מוראטה בזכות פנדל מעורר מחלוקת, אותו כבש אנסטסיוס בקאסטאס.

בתקשורת הספרדית עסקו בכך שהמון עמדות בהרכב הפותח לא סגורות לקראת היורו שייצא לדרך בעוד פחות משלושה חודשים, בין אם בשל יכולת מאכזבת או פציעות של שחקנים או בגלל שלואיס אנריקה ממשיך לבצע ניסויים. מי שערך את הופעת הבכורה שלו אמש ועשוי להילקח בחשבון לקראת הטורניר היבשתי הוא פדרי, קשרה הצעיר של ברצלונה שנכנס בדקה ה-64 ולצערו לא הצליח לעזור לנבחרתו לנצח.

סרחיו ראמוס, שזומן לסגל על אף שלא התלבש למשחק בין ריאל מדריד לסלטה ויגו בעקבות פציעה, הלחיץ את הבלאנקוס כשאנריקה הוריד אותו לספסל בתחילת המחצית השנייה, אולם המאמן הבהיר בסיום כי אין סיבה לדאגה: "הוא במצב מצוין. קבענו את זה מראש כי הוא הגיע אחרי שלא שיחק בקבוצה שלו והחלטנו שהוא ישחק רק במחצית הראשונה".

ראמוס עורר דאגה, אך אנריקה הרגיע | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

בהיעדרו של ראמוס, איניגו מרטינס שהחליף אותו היה אחראי למהלך המדובר ביותר במשחק: בלם אתלטיק בילבאו ירד אל הדשא על מנת להרחיק כדור מהרחבה, אך הרגל שלו המשיכה את הגלישה לתוך הברך של גאורגיוס מסוראס וכך יוון זכתה לפנדל שהשווה ל-1:1 בדקה ה-57.

מרטינס ביקר את החלטת השופט בסיום ואמר שאם היה VAR, השריקה הייתה מבוטלת: "אני יוצא לא שמח בכלל, התיקו הזה לא מספיק. עם שופטי מסך התוצאה הייתה שונה. זה היה מאבק על כדור ואני לא יכול לבלום במצב כזה, ניסיתי להזיז את הרגל, היריב היה חכם ונשכב על הרצפה. מה שמוזר זה שהשופט שרק שש שניות אחר כך. הפנדל היה מכריע בתיקו הזה, שילמנו על כך ביוקר". מצד שני, שופט העבר איטוראלדה גונסאלס הבהיר ב"אס" שהשריקה הייתה נכונה והמצב היה יכול להיות גרוע יותר לספרד: "זה פנדל וכרטיס אדום. אני רק לא מבין למה הוא לא שרק מיד. כשאתה מרים את הרגל אתה לוקח סיכון מיותר, זה אדום ברור".

ספרד תמשיך כעת למשחק נגד גאורגיה ביום ראשון (18:50, שידור ישיר בספורט4 במסגרת 'חגיגה אירופית') ולואיס אנריקה סימן נקודות לשיפור ולשימור לקראת המחזור הבא: "לא היינו רעננים וחדים בשליש האחרון של המגרש, היינו צריכים לייצר יותר. לדעתי ה-0:1 היה משקף ולא היינו ראויים לתיקו, אבל לא עמדנו במשימה לפתור את הבעיה שנוצרה במשחק. מבחינה פיזית היינו מצוינים, הגישה הייתה מצוינת".

פתיחה ברגל שמאל. הספרדים מאוכזבים | Fran Santiago/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי