דמבלה שבר בצורת בת אלף ימים ו"הבטיח את מקומו ביורו". אז ממה דואגים בצרפת?

קשר הכנף הבקיע בנבחרת לראשונה מאז יוני 2018 וזכה לשבחים. "זה היה ערב מדהים עבורו, איך אפשר שלא לשמוח?". מנגד, החמצת הפנדל של אמבפה ב-0:2 על קזחסטן הייתה הרביעית בשבעת הנסיונות האחרונים. הישג לגריזמן

(גודל טקסט)

אחרי משחק פתיחה מאכזב במוקדמות מונדיאל 2022 (תיקו 1:1 נגד אוקראינה), לנבחרת צרפת, אלופת העולם – היה חשוב מאוד לתקן את הרושם. דידייה דשאן ביצע מהפכה בהרכב (לא פחות מתשעה שינויים) וההטריקולור גברו 0:2 על קזחסטן. זה היה ניצחון החוץ השביעי של צרפת – הריצה המרשימה ביותר שלה מאז תחילת שנות ה-90 (ינואר 1990 עד אוקטובר 1991). עוד בעניין של רצפים, אנטואן גריזמן ששמר על מקומו בהרכב, שיחק בפעם ה-45 במדי הטריקולור – הרצף הטוב ביותר של שחקן מאז העידן שאחרי מלחמת העולם השנייה. הוא האפיל על פטריק ויירה, קשר ארסנל, שהחזיק ברצף של 44 משחקים.

עוסמאן דמבלה נהנה מבישול של אנתוני מרסיאל והמשיך את היכולת הטובה שלו מברצלונה. במשחק הקודם הוא עלה כמחליף והפעם קיבל את חולצת ההרכב וכבש את השער הראשון. זו הייתה הפעם הראשונה בה כבש במדי הנבחרת מאז יוני 2018 – כמעט שלוש שנים, 1031 ימים ליתר דיוק. "זה היה דמבלה שאנחנו אוהבים. זה היה ערב מדהים עבורו, איך אפשר שלא להיות שמחים? הוא חזר לנבחרת בצורה משכנעת מאוד. השנה הוא נהדר ואנחנו חושבים שהוא הבטיח את מקומו ביורו", נכתב ב"לה פריזיאן".

דידייה דשאן, שרשם את משחקו ה-110 על הקווים, החמיא לחלוצים הצעירים שלו: "הם עשו דברים מעניינים על כר הדשא. עוסמאן אישר שהוא חוזר למסלול הנכון. הוא מסוגל לעשות את ההבדל בזכות המהירות שלו וכמובן ששיתוף הפעולה עם מרסיאל עבד. מרגע שבחרתי בהם, הם נמצאים בסגל שלנו. יש לי עוד שחקני התקפה טובים בסגל אך בהתאם ליריבה היה חשוב לכדרר ולשחק מהר. שניהם עמדו במשימה".

על המשחק: "זו תוצאה טובה גם אם יכולנו לכבוש יותר שערים במחצית השנייה, אני מקווה שנשפר את זה בהמשך. השוער הוותיק שלהם רשם הופעה יפה. עלינו להתאושש מכיוון שהמשחק הבא כבר מעבר לפינה". התחנה הבאה של הטריקולור – משחק חוץ נגד בוסניה ביום רביעי.

פול פוגבה היה מרוצה: "אמרנו לעצמנו שאנחנו חייבים לעשות את העבודה וזה מה שקרה. הנבחרת ממול לא ויתרה לרגע. אנשים חשבו שנבוא וננצח 0:5 אבל זה לא ריאלי". על שחקן הכנף של ברצלונה: "אנחנו יודעים כמה דמבלה מסוגל לתרום לנו. אני לוקח אותו תחת חסותי. היה לו משחק נהדר. הוא עדיין מסוגל להרבה יותר, והוא יודע את זה".

שחקני נבחרת צרפת. השינויים עבדו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בכלי התקשורת חילקו שבחים גם למרסיאל. "הופעה נהדרת בקזחסטן. פעולה מכריעה של החלוץ תרמה להצלחה השקטה של הטריקולור. הוא קיבל את ההזדמנות אחרי המשחק החלש של אוליבייה ז'ירו נגד אוקראינה והראה את פניו", נכתב ב"פראנס פוטבול". ב"לה פריזיאן" ניתחו את המשחק: "ניצחון קטן שלא מחק את הספקות לגבי החסרונות של הנבחרת אך איפשר לכמה שחקנים לחלום על השתתפות ביורו".

בצד המאוכזב ניתן היה למצוא את קיליאן אמבפה שהחמיץ פנדל. נראה שמדובר בדבר שבשגרה עבור צרפת, שכן היא שחקניה החטיאו ארבעה משבעת הפנדלים האחרונים. עד לפנדל שהוחמץ ב-2019, צרפת כבשה בכל עשרת הניסיונות הקודמים. "צרפת מתקשה בפנדלים. זה מתחיל להטריד גם אם זה לא הפריע לניצחון", נכתב ב"לאקיפ".

אמבפה. הנבחרת מתקשה בפנדלים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי