בשלישי: רונאלדו חושש מבצורת, פורטוגל תתאושש נגד לוקסמבורג?

כריסטיאנו רונאלדו | PEDJA MILOSAVLJEVIC/AFP via Getty Images

אלופת אירופה המתוסכלת מה-2:2 נגד סרביה, חייבת לנצח את היריבה החלשה. הקפטן לא כבש ארבעה משחקים וירצה להימנע מהרצף הכי גרוע מאז 2012. השופט התנצל על פסילת השער. מודריץ' ינוח נגד מלטה, ווילס מחכה לצ'כיה

(גודל טקסט)

המחזור השלישי במוקדמות מונדיאל 2022, והאחרון לעת עתה, ייצא לדרך מחר (שלישי) עם עשרה משחקים. במוקד, אלופת אירופה פורטוגל רוצה להתאושש מה-2:2 נגד סרביה והסערה שבאה אחר כך, והיא תתארח אצל לוקמסבורג. משחקים נוחים, יחסית, גם לבלגיה (תארח את בלארוס) ונבחרת הולנד (תתארח אצל גיברלטר). נבחרת ווילס תפגוש את צ'כיה למשחק מסקרן במה שאמור להיות קרב על המקום השני.

לוקמסבורג – פורטוגל (21:35, שידור ישיר בספורט4)

אלופת אירופה עדיין סוערת אחרי פסילת השער של כריסטיאנו רונאלדו נגד סרביה במהלך התיקו 2:2 מה שהביא לזריקת סרט הקפטן. אחותו של הכוכב יצאה להגנתו באינסטגרם אך הדבר הכי טוב עבור רונאלדו הוא לחזור לכבוש בנבחרת – מה שלא עשה בארבעת המשחקים האחרונים. הוא לא רוצה להיקלע לחמישה משחקי בצורת במדי פורטוגל – מה שלא קרה לו מאז 2012.

הקשר ברונו פרננדס, שרושם עונת שיא במנצ'סטר יונייטד אך בנבחרת פחות בולט, ייעדר מהמשחק בשל כרטיסים צהובים וז'ואאו מאוטיניו נמצא בספק. ההערכות הן שלצד רונאלדו ישחקו דיוגו ז'וטה שכבש צמד במשחק האחרון וז'ואאו פליקס מאתלטיקו מדריד. פורטוגל ניצחה בכל עשרת משחקיה האחרונים נגד לוקסמבורג. עבור המאמן סנטוס מדובר במשחקו ה-1,001 בקריירה הארוכה שלו על הקווים.

כריסטיאנו רונאלדו | Nikola Krstic/Soccrates/Getty Images

בינתיים, השופט ההולנדי דני מקלי, שפסל את השער של רונאלדו, התנצל בפני הנבחרת כשאמר: "בהתאם למדיניות פיפ"א, כל מה שאני יכול לומר הוא שהתנצלתי בפני המאמן סנטוס ובפני נבחרת פורטוגל על מה שקרה. כחלק מצוות השיפוט, אנחנו תמיד עובדים קשה כדי לקבל החלטות טובות. זה בכלל לא גורם לנו להיות מאושרים כשאנחנו מוזרים כל כך הרבה בחדשות מסיבות כאלה".

לוק הולץ, מאמן לוקסמבורג, שיבח את פורטוגל לקראת המשחק: "אנחנו לא מרגישים לחץ. בחלק מהמשחקים הצלחנו לעשות דברים ובחלקם לא. יש לנו כבוד עצום ליריבה. זו פורטוגל החזקה ביותר אי פעם. יש לה הרבה איכות והיא מסוכנת לא רק בזכות רונאלדו. נעשה כמיטב יכולתנו".

גיברלטר – הולנד (21:35, שידור ישיר בספורט2)

הנבחרת של פרנק דה בור מחפשת ניצחון שני ברציפות ואוי ואבוי לה אם לא תעשה זאת נגד הנבחרת החלשה בבית (מדורגת 195 בעולם), במשחק הראשון ביניהן איי פעם. ייתכן ודוני ואן דה בייק, שממעט לשחק במדי מנצ'סטר יונייטד, יקבל הזדמנות ב-11. השוער יאספר סילסן עזב את מחנה הנבחרת בשל פציעה ולא ישחק כמובן. מרטן דה רון מתחרה עם ריאן גראבנברץ' מאייאקס על המקום בהרכב בזמן שישנה התלבטות גם לגבי החוד – לוק דה יונג או דוניל מאלן.

ואן דה בייק. רעב לשחק | Soccrates/Getty Images

בלגיה – בלארוס (21:45)

קווין דה בריינה צפוי לקבל מנוחה אצל הבלגים בזמן שדריס מרטנס (סובל מפגיעה בכתפו) ויאניר קראסקו בספק גדול למשחק. הייתה מחשבה לשחרר את החלוץ בחזרה לאיטליה אך הוא נותר עם שחקני הנבחרת. מי שצפוי לפתוח כרגיל הוא רומלו לוקאקו שיחפש את שערו ה-60 בנבחרת. בלגיה כבשה לפחות שני שערים ב-11 מ-12 משחקי הבית האחרונים שלה. האורחת צפויה לשמור על ה-11 שגברו 2:4 על אסטוניה.

קרואטיה – מלטה (21:45)

המאזן של סגנית אלופת העולם בתום שני משחקי פתיחת מוקדמות המונדיאל אינו מספיק מרשים – הפסד מול סלובניה (1:0) וניצחון 0:1 על קפריסין. למרות זאת, המאמן זלאטקו דליץ' מתכנן רוטציות גדולות במשחק השלישי. הוא הבהיר כי הקפטן לוקה מודריץ', ששבר את שיא ההופעות ושיחק 180 דקות, יקבל מנוחה. גם מרסלו ברוזוביץ' לא ישותף. אנדריי קראמריץ' מהופנהיים ייעדר בשל פגיעה בברכו ואנטה בודימיר צפוי לפתוח בחוד. הקרואטים ניצחו את היריבה בשבעה משמונת במשחקים האחרונים.

מודריץ'. זמן לנוח | Igor Kralj/Pixsell/MB Media/Getty Images

ווילס – צ'כיה (21:45)

מבחן גדול לגארת' בייל וחבריו (גברו 0:1 על מקסיקו במשחק ידידות בשבת) שיודעים כי הפסד נוסף בקמפיין המוקדמות יקטין את הסיכויים שלהם לסיים במקום השני. קשר הכנף של טוטנהאם צפוי לחזור להרכב (הופעה מספר 90) בזמן שג'ו אלן ימשיך להיעדר. קיפר מור שכבש את שער הניצחון בשבת כשעלה מהספסל, יזכה למקום בהרכב. הצ'כים הפגינו את כוחם עם ה-1:1 נגד בלגיה ויש להם ארבע נקודות עד עתה, זכר למהפך וה-2:6 על אסטוניה. המאמן ירוסלב שילהאבי מתלבט לגבי העמדה בין הקורות כאשר בחוד יפתח פטריק שיק. זה יהיה המשחק הרביעי בין הנבחרות והראשון מאז יוני 2007.

גארת' בייל | Angelo Blankespoor/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי