Sport1 Banner

ברביעי: מפגש ענק בין אנגליה לפולין, קרב על ראשות "הבית הישראלי"

הארי קיין ושחקני נבחרת אנגליה | Srdjan Stevanovic - The FA/The FA via Getty Images

פאולו סוזה יגיע ללונדון ללא לבנדובסקי, אוסטריה תארח את דנמרק וצרפת, גרמניה, ספרד ואיטליה יקוו לסיים את השבוע עם ניצחון קליל. לקראת כל המשחקים והשידורים בחבילת הערוצים של ספורט1

(גודל טקסט)

בדיוק שבוע אחרי שייצאו לדרך משחקי מוקדמות גביע העולם 2022 ברחבי אירופה, מחר (רביעי) ייצא לדרך יום המשחקים האחרון שינעל את המחזור השלישי. במוקד יהיה המפגש בין אנגליה לפולין, אך גם בסראייבו נזכה למפגש מרתק בין בוסניה לצרפת, ספרד תנסה להתאושש משבוע קשה עם ניצחון על קוסובו וגם ב"בית הישראלי" ייערך קרב שעשוי להיות משמעותי במיוחד.

אנגליה – פולין (21:45, שידור ישיר בספורט2)

במשחק הכי גדול של פגרת הנבחרות, אנגליה ופולין ייפגשו באצטדיון ומבלי לקרב ישיר על המקום הראשון בבית, במשחק שבסוף הקמפיין עשוי להכריע מי מביניהן תזכה בכרטיס הישיר לקטאר. נבחרתו של גארת' סאות'גייט מגיעה לאחר ניצחון 0:2 באלבניה, מכיבושים של הארי קיין ומייסון מאונט והשניים צפויים להמשיך בהתקפה לצד ראחים סטרלינג – אולם מאונט נפגע בניצחון האחרון ובהחלט קיימת אפשרות שיירד לספסל. בנוסף, למאמן התלבטות בין קיראן טריפייר לריס ג'יימס בעמדת המגן הימני ובין לוק שואו לבן צ'ילוול בעמדת המגן השמאלי. מנגד, מאמן הפולנים פאולו סוזה יאלץ להסתדר ללא מלך שערי הנבחרת, רוברט לבנדובסקי שנפצע בניצחון על אנדורה. בהיעדרו צפויים לפתוח בהתקפה ארקדיוש מיליק וקשישטוף פיונטק. בנוסף, קמיל פיאטקובסקי וגז'גוז' קריכוביאק, שפתחו נגד אנדורה, נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה וגם הם ייעדרו מהמפגש.

סאות'גייט מצא את השלישייה שלו בהתקפה. קיין, סטרלינג ומאונט | OZAN KOSE/AFP via Getty Images

בוסניה – צרפת (21:45, שידור ישיר בספורט3)

אלופת העולם תתארח בסראייבו ותנסה לשמור על מקומה בפסגת טבלת הבית. אל הרכב הטריקולור צפויים לחזור קיליאן אמבפה ואוליביה ז'ירו, שלא פתחו בניצחון על בקזחסטן. אנתוני מרסיאל, שנפצע מול הקזחים, צפוי להיעדר. בחוליית הקישור, דידייה דשאן יאלץ להסתדר שוב ללא אנגולו קאנטה, שנפצע נגד אוקראינה במשחק הראשון של הקמפיין. טרם ידוע אם פול פוגבה ימשיך בהרכב משחק שני ברציפות בשל העומס אם דשאן יבחר להורידו לספסל, את הקישור יאיישו טנגי אנדומבלה ואדריאן ראביו. אצל המארחת, מיראלם פיאניץ' יהפוך לשני בתולדות נבחרתו (לאחר אדין דז'קו) להגיע למאה הופעות בינלאומיות. הבוסנים, שסופרים עשרה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, יקוו להדהים את הצרפתים ביום חגו של פיאניץ'.

ישוב להרכב אחרי שעלה מהספסל והחמיץ פנדל. אמבפה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

אוסטריה – דנמרק (21:45, שידור ישיר בספורט4)

אצטדיון ארנסט האפל בווינה יארח את המשחק בין שתי הנבחרות המובילות בבית הישראלי. פרט לדויד אלאבה, האוסטרים נהנים עד כה מיכולת נהדרת של חלוץ שטוטגארט, סאשה קלאדשיץ', שכבש שלושה שערים בשני המשחקים הראשונים של הקמפיין. הוא צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט בהתקפה לצידו של מרסל סאביצר. הדנים פתחו עם הרכב משני במשחק הקודם נגד מולדובה, בו הדהימו עם שמינייה, אך למרות התצוגה, מסתמן כי המאמן קספר יולמאנד יעלה מול האוסטרים עם הרכב דומה לזה שפתח נגד נבחרת ישראל, הכולל את כוכבי הנבחרת הנבחרת ובראשם כריסטיאן אריקסן.

אריקסן. אחרי השמינייה, דנמרק תפתח בהרכב החזק ביותר | Lars Ronbog / FrontZoneSport via Getty Images

גרמניה – צפון מקדוניה (21:45, ישיר בחגיגה אירופית בספורט4)

יואכים לב פתח בשני המשחקים הראשונים עם הרכב זהה ולקראת המשחק הקרוב הוא צפוי לעשות כמה שינויים ב-11. השינוי הבולט יהיה בשער, לאחר שהמאמן חשף כי מארק אנדרה טר שטגן יפתח במקומו של מנואל נוייר. שם נוסף שעשוי לפתוח הוא ג'מאל מוסיאלה, הכישרון העולה של באיירן מינכן. בן ה-18 ערך את הבכורה כמחליף בניצחון על איסלנד, ולפי ההערכות הוא צפוי לקבל לראשונה את המקום בהרכב המנשאפט. טימו ורנר, שעלה כמחליף בשני המשחקים, יפתח בהתקפה על חשבון קאי האברץ, לירוי סאנה או סרג' גנאברי. האורחת, שתשחק את המשחק הרשמי האחרון לפני הבכורה ההיסטורית ביורו הקרוב, צפויה לפתוח עם הרכבה החזק, הכולל את אזגיאן אליוסקי מלידס, אליף אלמאס מנאפולי וגוראן פאנדב הבלתי נגמר מגנואה.

שינוי בולט בשער. טר שטגן ושוערי נבחרת גרמניה | Lukas Schulze/Getty Images

ספרד – קוסובו (21:45, ישיר בחגיגה אירופית בספורט4)

"לה רוחה" תגיע למשחק מול קוסובו לאחר שכמעט שמטה שתי נקודות נוספות נגד גאורגיה. לשמחתה, דני אולמו כבש שער נהדר בתוספת הזמן ונתן ללואיס אנריקה ניצחון ראשון בקמפיין. אולמו צפוי להמשיך ב-11, כמו גם פדרי, שערך בטביליסי את הבכורה בהרכב הנבחרת. סרחיו ראמוס, שנח מול הגאורגים, צפוי לחזור להרכב. מהרכב האורחת ייעדר ברנרד ברישה, שהספיק לקבל שני כרטיסים צהובים במשחק הקודם למרות שנכנס רק בדקה ה-83.

בכורה מוצלחת בהרכב. פדרי | Xinhua/Tamuna Kulumbegashvili via Getty Images

ליטא – איטליה (21:45, ישיר בחגיגה אירופית בספורט4)

רוברטו מנצ'יני יקווה להמשיך את הפתיחה המושלמת לקמפיין והוא צפוי לערוך שינויים רבים בהרכב. מהמשחק ייעדרו מרקו וראטי ואלסנדרו פלורנצי מפ.ס.ז', שחזרו לצרפת עם פציעות מינוריות. בהתקפה, מנצ'יני צפוי להחזיר להרכב את צ'ירו אימובילה, שיעלה על חשבון אנדראה בלוטי שפתח וכבש נגד בולגריה. מנואל לוקאטלי, שעלה מהספסל וכבש אף הוא מול הבולגרים, צפוי לקבל את הקרדיט ב-11. אצל הליטאים צפוי להמשיך קשר הפועל כפר סבא, דומנטאס שימקוס.

הרוטציה בחוד של מנצ'יני תימשך. אימובילה | Andrea Staccioli/Insidefoto/LightRocket via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי