סנטוס זעם: "אתם משחקים כאילו זה משחק ידידות". עוד שיא לרונאלדו

מאמן פורטוגל לא מרוצה מה-1:3: "הבהרתי לשחקנים שהאיכות לבד לא תספיק, אחרת כל יריבה תגרום לצרות". הקפטן כבש בנבחרת שנה 18 ברציפות ורחוק שבעה שערים מלעבור את עלי דאי. מנגד, נתון אחר עדיין מדאיג מאוד

(גודל טקסט)

פורטוגל לא ציפתה לשבוע כה סוער וקשה אך הצליחה להשאיר את הסערות האחרונות מאחוריה כשגברה אתמול (שלישי) 1:3 על לוקסמבורג והיא בפסגת בית אחד במוקדמות מונדיאל 2022. גם אמש היכולת לא הייתה מרשימה אך אלופת אירופה הצליחה למחוק פיגור ולנצח. דיוגו ז'וטה הלוהט השווה בשערו השמיני בנבחרת בחמש הפעמים האחרונות שפתח בהרכב ובשלב די מוקדם במחצית השנייה כריסטיאנו רונאלדו, שנשאר עם סרט הקפטן, קבע מהפך וקטע בצורת בת 415 דקות ללא שער – הארוכה ביותר שלו מאז 2012. נראה שכולם יצאו מרוצים מהמשחק פרט לז'ואאו פליקס שנפצע ויעבור בדיקות.

רונאלדו, כמו תמיד, היה סיפור המשחק, כשהיה זה שערו ה-31 במוקדמות המונדיאל – יותר מכל אחד אחר. זו הפעם הראשונה כאמור בה הוא כובש בנבחרת ב-2021 ובכך הבקיע בכל אחת מ-18 השנים הקלנדריות האחרונות רק רובי קין (19) עולה עליו באירופה. מצד שני, עשרה מ-14 שעריו בפורטוגל הובקעו נגד נבחרות חלשות כמו ליטא ולוקסמבורג. אין ספק שגם הוא מצפה מעצמו ליותר. "ניצחון חשוב בדרך למטרה שלנו, מזל טוב לנבחרת שלנו" כתב רונאלדו באינסטגרם. עבורו זה היה השער ה-103 בפורטוגל והוא רחוק שבעה שערים מלעקוף את עלי דאי האיראני ולהפוך לגדול הכובשים בכדורגל הנבחרות.

המאמן פרננדו סנטוס לא אהב את מה שראה: "התחלנו ממש לאט את המשחק. שיחקנו במשך חצי שעה כאילו מדובר במשחק ידידות. לא הייתה שום אינטנסיביות. האיכות הטכנית לא מספיקה, אמרתי את זה לשחקנים ודרשתי מהם יותר, הבהרתי שהם חייבים לשנות את הגישה. למעט מהלך אחד מהיר דרך ז'ואאו קאנסלו, לא יצרנו מצבים".

השיפור: "במחצית השנייה זכינו בכל הכדורים, הגברנו את הקצב ולוקסמבורג התקשתה כמובן. היינו יכולים להשיג תוצאה גדולה יותר. אם נישען רק על האיכות הטכנית, כל יריב יכניס אותנו לצרות". לאחר המשחק המאמן זעם על היעדר המנוחה וטען כי אופ"א חייבת לחשוב טוב יותר על לוח הזמנים. "70 שעות מנוחה זה לא מספיק. כעת נוכל לנוח ולאט לאט נחשוב על היורו".

רנאטו סאנצ'ס אמר לאחר המשחק: "ידענו מה עלינו לעשות כדי לשנות את התוצאה. המאמן הבהיר זאת במחצית. הוא ביקש ממני לעשות את מה שאני יודע לעשות היטב – להוסיף דינמיות למשחק. אני חושב שכל הנבחרת ידעה להגיב היטב לשער של לוקסמבורג. המחצית הראשונה הייתה קשה כי למרות ששלטנו במשחק לוקסמבורג עמדה יפה".

דיוגו ז'וטה | Sylvain Lefevre/Getty Images

ז'ואו פאליניה חתם את תוצאת המשחק והתרגש אחרי שער הבכורה שלו בנבחרת: "זה היה מאוד משמח לכבוש את השער הראשון שלי, רגע מיוחד, בטח כשאני מוקף בשחקנים עם כזו איכות. בכל מקרה, הניצחון הוא הדבר החשוב באמת". קשר ספורטינג ליסבון לא ישכח את השבוע הזה כאשר רק לפני ימים אחדים רשם את הופעת הבכורה שלו בנבחרת – במהלך ה-0:1 על אזרבייג'אן.

"רונאלדו חותך את הבצורת והחזיר לעצמו את היעילות שלא הייתה קיימת והוא מתקרב לעלי דאי, פורטוגל סבלה מאוד נגד לוקסמבורג שדחקה אותה לקצה אבל הסוף היה טוב", נכתב ב"מארקה". "התעורר בזמן", נכתב בשער "רקורד" הפורטוגלי על רקע תמונה של רונאלדו. "הנבחרת פיגרה ושיחקה רע אך ידעה להגיב והיא מוליכת הבית". ז'וטה גם כן זכה למחמאות: "הוא ממשיך להיות לוהט". "כריסטיאנו נמנע ממבוכה", נכתב ב"אס" שם הוסיפו כי השער של גרסון רודריגס בדקה ה-30 גרם ממש לאזעקות אבל רוחות הרפאים מסרביה נשכחו. בעיתון הספרדי דיברו על כך שז'וטה עוקף את פליקס בהיררכיה בנבחרת.

שער עיתון "רקורד" | צילום מסך: "רקורד"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי