סערת מונדיאל 2022 נמשכת: טוני קרוס נגד קטאר

טוני קרוס | Fran Santiago/Getty Images

אחרי הדו"ח שפורסם ב"גרדיאן" וחשף כי יותר מ-6,500 מתו במדינה מהמפרץ הפרסי בעבודות הבנייה השונות, קשר נבחרת גרמניה תקף: "זה לא בסדר ולא מקובל". פיפ"א והוועדה למורשת קטאר התעקשו שהכל מתנהל כשורה

(גודל טקסט)

הסערה סביב אירוח מונדיאל 2022 בקטאר נמשכת. כזכור, בחודש שעבר פורסם ב"גרדיאן" הבריטי דו"ח מטריד שקבע כי למעלה מ-6,500 מהגרי עבודה מתו במדינה מהמפרץ הפרסי במהלך עבודות הבנייה השונות מאז שקטאר הוכרזה רשמית לפני כ-11 שנה כזו שתארח את גביע העולם הקרוב.

הדו"ח חולל סערה בעולם הכדורגל, והיו לא מעט שיצאו נגד אירוח המונדיאל במדינה. האחרון שבהם הוא טוני קרוס, קשר ריאל מדריד ונבחרת גרמניה, אשר הביע היום (רביעי) את הדאגה מהנתונים מעוררי הזעם שפורסמו.

"אני חושב שזה לא בסדר שהטורניר הוענק לקטאר", אמר קרוס. "המהגרים שמגיעים לעבוד שם עובדים ללא מנוחה תחת טמפרטורה שנעה באיזור ה-50 מעלות. זה לא מקובל לחלוטין". הקשר נשאל האם חרם על הטורניר בקטאר יפתור את הבעיה והסתייג: "אני חושב שלא".

אצטדיון עיר החינוך בקטאר | Mohamed Farag – FIFA/FIFA via Getty Images

כשהדו"ח פורסם פיפ"א פרסמה תגובה בה התעקשה כי כל הנהלים הבטיחותיים מתנהלים היטב: "באתרי הבנייה ישנם אמצעי בטיחות ובריאות בתקנים המחמירים ביותר. תדירות התאונות באתרי הבנייה של המונדיאל נמוכה בהשוואה לפרויקטים גדולים אחרים בתחום הבנייה ברחבי העולם".

במקביל, הוועדה למורשת קטאר, אשר אחראית על אספקת התשתית לגביע העולם, הצהירה: "תמיד היינו שקופים לגבי בריאותם ובטיחותם של עובדים בפרויקטים הקשורים ישירות לפיפ"א ולמונדיאל 2022. מאז תחילת הבנייה ב-2014 היו שלושה הרוגים בעבודה ועוד 35 מקרי מוות שלא קשורים לעבודה. כל מקרה נחקר ונלמדו ממנו לקחים לעתיד. חשפנו כל אירוע בהצהרות פומביות ודו"חות שונים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי