דה פול הגדול: השותף של מסי כובש את איטליה ומתקרב למעבר ענק

רודריגו דה פול, ליאו מסי | LUIS ACOSTA/AFP via Getty Images

לפני שיפגוש במדי ארגנטינה את צ'ילה (בין חמישי לשישי, 2:50, ספורט2), הכירו את הדריבליסט הטוב בסרייה A שמושווה לריקלמה. ההערצה אליו באודינזה לא יודעת גבול אחרי העונה הטובה בקריירה, אתלטיקו היעד הבא?

(גודל טקסט)

מי השחקן שהשלים הכי הרבה כדרורים בליגה הספרדית בעונה החולפת? כל אחד ינחש בקלות את התשובה. אבל מי מוביל בקריטריון זה את הליגה האיטלקית? ומי נמצא בה במקום השני ברשימת השחקנים עליהם מבצעים הכי הרבה עבירות? זו שאלה הרבה יותר קשה לניחוש – אם כי אתם כבר יודעים את התשובה, כמובן. היא רשומה בכותרת. רודריגו דה פול, הקפטן הנערץ של אודינזה, הוא האיש – והוא גם חבר טוב של ליאו מסי בנבחרת ארגנטינה.

במדי האלביסלסטה דה פול עדיין לא יכול להיות מספר 10, אבל הוא לבש את החולצה בפסי תכלת-לבן עם המספר הזה על גבו עוד כאשר היה בן 19. היה זה בראסינג קלוב, המועדון אותו אוהד הקשר מאז שהוא זוכר את עצמו. כאשר הועלה לבוגרים, הוא לא היסס לבקש את המספר הכי מחייב, קל וחומר בארגנטינה – וקיבל אותו. כל השחקנים הוותיקים הסכימו לכך והתלהבו מהחוצפה החיובית של הנער, ודה פול גמל להם בהופעות נהדרות. כאשר נקלעה ראסינג לקרבות תחתית ב-2014, היה זה דה פול שהבקיע שער אמנותי בדקה ה-90 באצטדיונה של היריבה הישירה ארחנטינוס ג'וניורס, והציל אותה מירידה.

גם כאשר חתם באודינזה בקיץ 2016, היה דה פול אמיץ מספיק כדי לבקש את החולצה מספר 10, אשר בדיוק נותרה פנויה בעקבות פרישתו של האליל המקומי הגדול ביותר בכל הזמנים – מלך השערים האגדי אנטוניו די נטאלה. הארגנטיני לא ירש אותו מבחינת המיקום על המגרש, אך בהחלט מילא במהרה את מקומו כמנהיג וכשחקן הכי פופולרי בקרב האוהדים. ההערצה כלפיו לא יודעת גבול, והוא מרגיש נוח מאוד במועדון מצפון איטליה.

רודריגו דה פול | Alessandro Sabattini/Getty Images

עד כדי כך נוח שהוא נשאר שם כבר 5 שנים – ובתקופה זו הוא רק הלך והשתדרג. העונה האחרונה הייתה הטובה ביותר בקריירה שלו, עם 9 שערים, 9 בישולים ומעורבות בלתי פוסקת כמעט בכל מהלך של השחורים-לבנים. לא במקרה הוא כדרר יותר מכולם באיטליה. לא במקרה כולם רק רצו לעצור אותו בעבירות. בשקט, קצת מתחת לרדאר עבור אלה שלא עוקבים אחרי מועדונו, הוא הפך לאחד הטובים ביותר בסרייה A.

כעת, בגיל 27, הוא מבין שזה הזמן להתקדם למועדון שמשתתף בליגת האלופות, ואתלטיקו מדריד מובילה במירוץ להחתמתו. תג המחיר המבוקש – לפחות 40 מיליון יורו, אבל זה לא מרתיע את דייגו סימאונה. כארגנטינאי, שבילה בראסינג קלוב כשחקן וכמאמן, הוא יודע היטב שדה פול מביא איתו לא רק טונות של יצירתיות אלא גם רוח לחימה שמתאימה לקולצ'ונרוס כמו כפפה ליד. והוא גם מכור למאטה, ולכן ישתלב היטב במועדון בו צריכת המשקה האורוגוואי גבוהה במיוחד, גם אחרי עזיבתם של דייגו גודין ואנטואן גריזמן.

מבחינת דה פול, החזרה לספרד תהיה מרגשת ותהווה אתגר משמעותי, כי הוא השאיר שם עסק ממש לא גמור. הקדנציה שלו בוולנסיה הייתה קצרה ומאכזבת, בין היתר כי היא התחילה מאירוע שגרם אף הוא להיזכר במסי – רק מהסיבות הלא נכונות. כידוע, הורחק הפרעוש בהופעת הבכורה בנבחרת שניות ספורות אחרי שנכנס כמחליף, בגין מרפק ששלח לכאורה לפניו של שחקן יריב. החלטת השיפוט הייתה אז שנויה מאוד במחלוקת, אבל דה פול קיבל עונש זהה בצדק.

רודריגו דה פול | Bruna Prado/Getty Images

בהופעת הבכורה בשורות ולנסיה באוגוסט 2014, מיד אחרי שנכנס כמחליף הוא העיף מרפק עוצמתי לפניו של אלש וידאל, ספג כרטיס אדום והושעה מארבעה מחזורים. שילובו התעכב, והמאמן נונו אספיריטו סנטו לא ממש סמך מאז על שיקול דעתו. אחרי שנה וחצי על הספסל, ביקש הקשר לשוב בהשאלה לראסינג אהובתו, ואז עשה את דרכו לאיטליה.

כעת, הוא עשוי לחתום במועדון ספרדי גדול יותר, ועל תקן כוכב משמעותי הרבה יותר. במהלך שנותיו באודינזה, הוא התבגר מאוד, ומאמניו רואים בו מקצוען למופת. "מנהיגים לא צריכים להרים את הקול כדי להישמע. הם נותנים דוגמה אישית. לקח זמן עד שהפכתי למנהיג, ואני אוהב לקחת אחריות, גם בזמנים קשים", הוא אומר.

מאמן ארגנטינה, ליונל סקאלוני, אוהב מאוד את התכונה הזו, ובתקופתו הפך דה פול לשחקן הרכב קבוע במדים הלאומיים. הוא משובץ לרוב באגף הימני, ועושה המון עבודה שחורה לצד תרומתו הטבעית והמתבקשת להתקפות. כך היה בקופה אמריקה ב-2019, וגם בתחילת קמפיין מוקדמות המונדיאל פתח דה פול בכל המשחקים בשלהי 2020. זה לא צפוי להשתנות גם עכשיו, במיוחד לאור העובדה כי שיתוף הפעולה עם מסי רק משתבח.

רודריגו דה פול, ליונל סקאלוני | AGUSTIN MARCARIAN/POOL/AFP via Getty Images

"יש לנו הבנה מצוינת, ואני מבלה המון זמן עם ליאו כאשר אנחנו בנבחרת. במהלך המשחקים, המטרה היא לספק לו כמה שיותר הזדמנויות, אבל הוא לא מבקש את המסירות כל הזמן. אם יש שחקן בעמדה טובה יותר, הכדור ילך אליו, וזה בדיוק מה שמסי רוצה. זה כיף גדול להיות על המגרש עם השחקן הגדול בכל הזמנים, ואני רק רוצה שזה יימשך", אומר דה פול – אך מתכונן להיות היריב של מסי וברצלונה בליגה הספרדית, אם ליברפול או יובנטוס לא יצליחו לטרפד את העסקה המסתמנת.

בינתיים, עתידו האישי טרם ברור, והוא מתרכז במשחקים החשובים במוקדמות גביע העולם – מול צ'ילה הלילה (בין חמישי לשישי, 2:50, שידור ישיר בספורט2) ומול קולומביה. זו גם תהיה הזדמנות טובה לקונים הפוטנציאליים לבחון אותו פעם נוספת, גם אם הם כבר מכירים לעומק את איכויותיו. ואם אתם לא נהניתם מביצועיו באודינזה על בסיס שבועי, הרי שזה הזמן לשים לב לשחקן המיוחד שגדל כמעריץ של חואן רומן ריקלמה ומסוגל לחלק מסירות שמזכירות אותו. רגע לפני המעבר הגדול, קבלו את השחקן היחיד בנבחרת ארגנטינה שמסוגל לכדרר בתדירות שמזכירה את מסי.

ליאו מסי, רודריגו דה פול | JUAN MABROMATA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי