אוסטריה מאבדת סבלנות: יוסוף דמיר ישותף נגד ישראל?

שחקן ברצלונה, יוסוף דמיר | אימג'בנק GettyImages, Eric Alonso

למרות הניצחון במולדובה, המאמן פרנקו פודה ספג ביקורות בגלל שלא שיתף את הכישרון של ברצלונה. ביום שבת הוא יקבל דקות?

(גודל טקסט)

נבחרת אוסטריה אמנם השיגה אמש (רביעי) שלוש נקודות עם ניצחון סולידי 0:2 במולדובה, אבל בתקשורת הספורט המקומית לא אהבו את העובדה שיוסוף דמיר לא שותף כלל – אפילו לא כמחליף.

שחקן ההתקפה הכשרוני הגיע לברצלונה בקיץ ובניגוד להערכות הראשונות לפיהן הוא ישחק בקבוצת השנייה של המועדון, הענקית הקטלאנית רשמה אותו לסגל של הקבוצה הראשונה. במחזור השני של לה ליגה הוא נכנס כמחליף, אבל פרנקו פודה לא מצא לו מקום אתמול בקישינייב.

"פודה החליט לפתוח בכנף דווקא עם מיכאל גרגוריטש, כדי שכשהוא נכנס לרחבה, תהיה לאוסטריה יותר נוכחות. המתכון הזה לא עבד וגרגוריטש כמעט לא השפיע", כתבו היום באוסטריה.

דמיר נחשב לאחד הכשרונות הגדולים בעולם הכדורגל – לא לחינם ברצלונה החתימה אותו – אבל פודה עדיין ממתין ובאוסטריה מאבדים את הסבלנות. בינתיים הוא רשם רק הופעה אחת בנבחרת הבוגרת: 5 דקות כמחלליף נגד איי פארו במרץ. ביורו 2020 הוא לא היה חלק מהסגל.

"דמיר לא שיחק כי בעיני הוא יותר חלוץ שני, הוא מספר 10. לא שחקן כנף", נדרש פודה לשאלות של העיתונאים האוסטרים, "הוא שחקן כשרוני והוא יעזור עוד הרבה לנבחרת בעתיד. בסופו של דבר ההחלטה נובעת מהסגנון בו אנחנו רוצים לשחק, באיזו שיטה ובאיזה מערך".

פודה ספג ביקורות חריפות בשנתיים האחרונות, אבל הופעה מוצלחת ביורו 2020 הנמיכה את הווליום שלהן באופן משמעותי. כעת באוסטריה לא רוצים רק תוצאות, אלא גם לראות את הכוכב העתידי שהם גידלו. והם רוצים שזה יקרה כבר בחיפה ביום שבת.