שלושער ובישול לדפאי, צמד לגריזמן בניצחונות של הולנד וצרפת

שחקן נבחרת הולנד, ממפיס דפאי | רויטרס

שחקן ברצלונה הוביל את האורנג' ל-1:6 גדול על טורקיה בדרך לפסגת בית ז', חלוץ אלופת העולם סידר 0:2 על פינלנד. פורטוגל הביסה 0:3 אזרבייג'אן, 1:4 לנורבגיה על גיברלטר

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות המונדיאל נמשכו הערב (שלישי) ברחבי אירופה עם המחזור השישי. אזרבייג'אן ופורטוגל היו הראשונות לשחק והאורחת השיגה שלוש נקודות קלילות בבאקו. אלופת העולם צרפת חזרה לנצח על חשבונה של פינלנד, הולנד מחצה את טורקיה בקרב צמרת חשוב בבית ז'.

שחקני נבחרת פורטוגל
שחקני נבחרת פורטוגל | רויטרס

בית א'

אזרבייג'אן – פורטוגל 3:0

ניצחון קליל לסלסאו, שהסתדרו ללא כריסטיאנו רונאלדו המושעה והשיגו ניצחון שישי ברציפות על האזרים. במרץ אחרון החבורה של פרננדו סנטוס הסתפקה ב-0:1 דחוק במשחק שהועבר לטורינו, אבל הפעם זה היה טיול. ברנרדו סילבה (26), אנדרה סילבה (31) ודיוגו ז'וטה (76) הבקיעו בזה אחר זה.

אירלנד – סרביה 1:1

בית ד'

צרפת – פינלנד 0:2

אלופת העולם קטעה רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון והגדילה את הפער בפסגת בית א' לשבע נקודות, כאשר אוקראינה השנייה עם משחק חסר. אנטואן גריזמן, שמצא את הרשת נגד בוסניה בשבוע שעבר, הראה שוב שהוא מעודד מהחזרה לאתלטיקו מדריד עם צמד בדקות 25 ו-54 שהבטיח לצרפת את הניצחון. קארים בנזמה ולאו דובואה בישלו.

בוסניה – קזחסטן 2:2

שחקן נבחרת צרפת, אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן חוגג | רויטרס

בית ז'

הולנד – טורקיה 1:6

הנבחרת שהוליכה את בית ז' הגיעה לאמסטרדם וספגה תבוסה כואבת מהאורנג', שעלתה לפסגה ושלחה את הטורקים למקום השלישי. כבר בדקה הראשונה דייבי קלאסן הצהיר כוונות והעלה את הולנד ליתרון הודות לבישול של ממפיס דפאי, שנראה נהדר מאז הצטרפותו לברצלונה ובהמשך השתלט על המשחק עם שלושער, בדקות 16, 38 (פנדל) ו-54. בתווך, צ'לאר סויונג'ו ספג שני צהובים והשאיר את האורחת בעשרה שחקנים בדקה ה-44. חוס טיל כבש את החמישי בדקה ה-80, דונייל מאלן השלים ניצחון גדול עם השער השישי בדקה ה-90 וצ'נגיז אונדר רק צימק בתוספת הזמן.

נורבגיה – גיברלטר 1:5

בערב כזה של כוכבים, מן הראוי שגם ארלינג הולאנד יעלה על הלוח. חלוץ דורטמונד עשה את זה שלוש פעמים בניצחון הקליל של הסקנדינבים, בדקות 27, 39 ו-91. כריסטיאן תורסטבדט פתח את החגיגה (23), אלכסנר סורלות חתם אותה (59) וריס סטייץ' האורח רק צימק (43).

מונטנגרו – לטביה 0:0

בית ח'

קרואטיה – סלובניה 0:3
הקרואטים נשארו צמודים לרוסיה בפסגת בית ח', עם ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים. מריו פשאליץ' בלט עם בישול למרקו ליבאיה בדקה ה-33 ושער משלו בדקה ה-66, אותו בישל איבן פרישיץ'. ניקולה ולאשיץ' הוסיף את השלישי בדקה ה-94.

רוסיה – מלטה 0:2
הרוסים היו רחוקים מלהרשים, אבל שערים של פיודור סמולוב (10) וזלימחאן בקייב (84, פנדל) העניקו להם שלוש נקודות והשאיר אותם צמודים לקרואטיה. מלטה הצנועה דווקא הגיעה לכמה הזדמנויות להשוות, אבל לא הצליחה ופספסה הפתעה גדולה.

סלובקיה – קפריסין 0:2