רוחות מדבר: הכדורגל הערבי בדרך לשבירת שיא משתתפות במונדיאל

play
מוחמד סלאח, מוחמד עבדלמונם, שחקני נבחרת מצרים | GettyImages, Visionhaus
התקרבה למונדיאל: סלאח הוביל את מצרים ל-0:1 על סנגל 01:50

קטאר וערב הסעודית כבר בפנים ובאפריקה מצבן של מצרים, טוניסיה, מרוקו ואלג'יריה מצוין. ערב הסעודית או עיראק חולמות להפתיע ולגרום לכך שיותר מ-20 אחוז מהנבחרות במונדיאל 2022 יהיו ערביות

(גודל טקסט)

לפני כארבע שנים בעולם הערבי חגגו את העפלתן של ארבע נבחרות ערביות למונדיאל 2018 – יותר מאשר בכל גביע עולמי קודם. אבל עכשיו הטורניר של 2022 בפתח והשיא עשוי להישבר שוב – כשהמבט למשחקי הגומלין באפריקה ביום שלישי.

בינתיים עלו למונדיאל שתי נבחרות ערביות: קטאר המארחת וערב הסעודית שהבטיחה את הכרטיס לפני כמה ימים. אלא שלא פחות מחמש נבחרות נוספות עדיין נמצאות במירוץ ומצבן של ארבע מהן נראה טוב:

מצרים ניצחה את סנגל 0:1 במשחק הראשון. הגומלין יתקיים בסנגל.
אלג'יריה ניצחה את קמרון 0:1 במשחק הראשון. הגומלין יתקיים באלג'יריה.
מרוקו נפרדה מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ב-1:1 במשחק הראשון. הגומלין יתקיים במרוקו.
טוניסיה ניצחה את מאלי 0:1 במשחק הראשון. הגומלין יתקיים בטוניסיה.

אפריקה שלחה שלוש נציגות למונדיאל בפעם הראשונה ב-1994 ומאז המספר עלה לחמש. ב-2018 העפילו לראשונה שלוש נבחרות ערביות: מצרים, מרוקו וטוניסיה. הפעם אולי תהיינה ארבע.

שחקן נבחרת אלג'יריה, יאסין ברהימי, מול שחקן נבחרת טוניסיה חניבל אל מג'ברי
רק לוב חסרה. טוניסיה ואלג'יריה | אימג'בנק GettyImages, ATPImages

ומה עוד? איחוד האמירויות ועיראק (ואפילו לבנון מבחינה תיאורטית) נאבקות על המקום השלישי בבית א' באסיה. מי שתזכה בו ביום שלישי, תשחק בהמשך נגד אוסטרליה בפלייאוף והמנצחת שם, תפגוש את החמישית בדרום אמריקה – פרו או קולומביה. המסלול הזה קשה מאוד, אבל אפשרי. האם אנחנו בדרך לשבע נבחרות ערביות (כמעט 22 אחוז) במונדיאל?