לראשונה אי פעם: שופטות ינהלו משחקים במונדיאל הגברים

play
שופטת הכדורגל סטפני פרפאר | אתר רשמי, טוויטר
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.5 05:01

פיפ"א כללה שש נשים ברשימת השופטים לגביע העולם בקטאר. מנהל הוועדה, פיירלואיג'י קולינה: "מקווה שבעתיד זה לא ייחשב לסנסציה". גם השופט שפישל באליפות אפריקה זומן

(גודל טקסט)

לראשונה בהיסטוריה, נשים ישפטו במונדיאל הגברים: פיפ"א הודיעה כי שלוש שופטות ושלוש עוזרות שופט נכללו ברשימה לטורניר בקטאר. עם זאת, לא בטוח שכולן אכן יהיו מעורבות בניהול משחק, שכן השיבוצים תלויים בתפקודם של 36 המועמדים עד לתחילתו של גביע העולם.

סטפני פרפאר הצרפתייה, שכבר ניהלה משחק ביורו 2020, היא השופטת בעלת הסיכויים הסבירים ביותר לקבל במונדיאל את סמכות השיפוט הראשית באחד המשחקים. שתי השופטות האחרות שנכללו ברשימה מלבד פרפאר הן סלימה מוקאסנגה מרואנדה, שהייתה לאישה הראשונה שניהלה משחק באליפות אפריקה לאומות, ויושימי יאמשיטה מיפן, שבאופן חסר תקדים שפטה השנה במשחק בליגת האלופות של אסיה.

סטפני פרפאר שופטת כדורגל
המועמדת הנשית הבכירה לשפוט במונדיאל הגברים. סטפני פרפאר | רויטרס

פיירלואיג'י קולינה האיטלקי, שופט העבר המפורסם שמנהל כיום את ועדת השופטים של פיפ"א, אמר כי "כולם נשפטים לפי איכות ולא לפי מגדר. אני רוצה לקוות שבעתיד בחירתן של שופטות צמרת למשחקים חשובים בטורנירי גברים תיחשב לעניין שגרתי, ולא כסנסציה. הן ראויות להיות במונדיאל כי הן מתפקדות ברמה גבוהה מאוד באופן עקבי, וזה הפקטור החשוב מבחינתנו".

קולינה הוסיף מסר לכלל השופטים: "אל תנוחו על זרי הדפנה. המשיכו לעבוד קשה ולהתכונן ברצינות לגביע העולם".

מונדר קבאייר מאמן נבחרת טוניסיה מתלונן בפני השופט ג'אני סיקאזווה על שריקת הסיום המוקדמת
זימון לא ברור. ג'אני סיקאזווה | רויטרס

באופן מפתיע למדי, ויש שיגידו אפילו תמוה מאוד, בין המזומנים למונדיאל נכלל גם ג'אני סיקאזווה הזמבי – השופט שהימם את כולם באליפות אפריקה כששרק לסיום המשחק בין לתוניסיה למאלי בדקה ה-85. כזכור, לאחר שסיקאזווה הבין את הטעות שלו באותו משחק, הוא הוסיף חטא על פשע כששרק בפעם השנייה לתום ההתמודדות כ-15 שניות לפני סיום הזמן החוקי, במקרה הזה באופן סופי. אגב, בהמשך לאותו אירוע התגלה כי סיקאזווה הושעה בעבר עקב חשד לשחיתות, אולם כעת מתברר שבעיניו של קולינה הוא מקצועי מספיק כדי לשפוט במונדיאל.