בסכנת הדחה מהמונדיאל: ראיות חדשות בתיק שחקן אקוודור

ביירון קסטיו הודה כי השתמש בדרכון מזויף וההתאחדות האקוודורית טייחה זאת בשבילו. על פי העדויות, השחקן קיבל זהות חדשה ועבר מקולומביה. צ'ילה תהיה בקטאר?

(גודל טקסט)

ביום חמישי האחרון הודיעה ועדת המשמעת של פיפ"א כי התיק לגבי מגנה של נבחרת אקוודור, שנחשד יחד עם ההתאחדות באקוודור בזיוף מסמכים ושיתוף לא חוקי שלו כשהחשד הוא שהשחקן מקולומביה במקור, נסגר מחוסר אשמה. הערב (שני), נחשפו ראיות חדשות הנוגעות לתיק זה אשר עלולות לפתוח אותו מחדש ולהביא לכדי הדחה של אקוודור מגביע העולם, חודשיים לפני שריקת הפתיחה.

בהקלטה שפורסמה הערב, נשמע ריאיון של קסטיו בחקירות לפני ארבע שנים בהם הוא מודה כי נולד בשנת 1995 ולא בשנת 1998 כפי שמציין הדרכון שלו. בנוסף, שמו אינו מדויק וכפי שהופיע במקור בדרכון שלו בקולומביה, שעל פי החשד, משם הוא הגיע במקור. העדויות מפיו של השחקן אומרות כי הוא עזב את קולומביה על מנת לפתח את קריירת הכדורגל שלו בגיל צעיר וכי איש עסקים מאקוודור סייע לו ליצור זהות חדשה.

ביירון קסטיו שחקן נבחרת אקוודור לפני ניקולאס גונסאלס שחקן נבחרת ארגנטינה
התיק יפתח מחדש? ביירון קסטיו | אימג'בנק GettyImages, Franklin Jacome

התלונה הראשונה שהוגשה לפיפ"א לגבי זהותו של השחקן הגיעה מההתאחדות הצ'יליאנית, שכאמור נבחרתה לא העפילה למונדיאל 2022 שבקטאר. העונש לו צפויה אקוודור, במידה וימצא השחקן אשם, היא הורדת נקודות משלב המוקדמות, דבר אשר יעלה את צ'ילה למונדיאל על חשבונה.

לעדויות מהשנים האחרונות התווספו צילומי דרכון מזויפים, ההקלטות המדוברות, טיוח מצד ההתאחדות באקוודור וזיוף זהויות שונות של השחקן. כעת, נראה כי ישנה אפשרות שהתיק יפתח מחדש, חודשיים לפני שריקת הפתיחה של הטורניר הגדול בעולם ולפני משחק הפתיחה בין המארחת קטאר לאקוודור החשודה בטיוח מקרה קסטיו.