דובר שבע שפות, אין לו סטייל ופרגי שונא אותו

ראיולה. דמות חריגה בענף
ראיולה. דמות חריגה בענף | צילום: Gettyimages

זלאטן הוא כמו בן זוג וביובה הוא שולט. מינו ראיולה - הסוכן שמשגע את הענף

(גודל טקסט)

"יש כמה סוכני כדורגל שאני ממש לא סובל. אחד מהם מינו ראיולה", אמר אלכס פרגוסון לאחרונה. פרגי טען שלא הוא החליט לשחרר את פול פוגבה ממנצ'סטר יונייטד ב-2012, ועשה זאת מחוסר ברירה לאחר שזה חתם אצל הסוכן ראיולה ששיכנע אותו לעזוב ליובנטוס.

 

הסוכן רב העוצמה השיב לו: "אין לך מושג על מה אתה מדבר. אני עושה רק טוב לשחקנים שלי ואם הייתי מסתכל על התועלת האישית והמיידית שלי, פוגבה היה עדיין באולד טראפורד. מהציטוטים של פרגי הבנתי שעדיין אין לא מושג מי זה פוגבה".

 

 

אם פרגי לא קלט את המסר של ראיולה הוא צריך להבין שהסוכן נאמן לשחקנים יותר מאשר למועדונים והמוטו שלו הוא: "אפשר להשיג לשחקן שלי תמיד חוזה טוב יותר בקבוצה אחרת".

 

פוגבה. עכשיו פרגי יודע מי זה? (AFP)

 

ז'ורז' מנדש הוא אולי הסוכן המוביל בכדורגל העולמי ומייצג את כריסטיאנו רונאלדו, ז'וזה מוריניו ושורה ארוכה של כוכבים, אבל הוא ממעט לדבר. נהוג לומר שראיולה בן ה-49, שנולד באיטליה ועבר עם משפחתו להולנד, הוא ההיפך ממנדש.

 

בעוד שלסוכן הפורטוגלי יש מטוס פרטי, אי קטן שקנה לו רונאלדו והוא גם מתלבש באלגנטיות, הרי שראיולה נראה כמו קבצן נדבות. הוא מתלבש ברישול עם ג'ינס וטרנינג שנמכר בשוק, בעוד הוא מחזיק ביד כמה מהשחקנים הכי לוהטים בכדורגל העולמי, וכמובן – הוא לא סותם את הפה ואומר תמיד מה שהוא חושב.

 

לא שיא האלגנטיות. ראיולה עם באלוטלי (GettyImages)

 

יש כאלה שלא אוהבים את זה, אבל קשה להם להתמודד עם אדם שדובר למעלה משבע שפות. אומרים שהשחקנים שלו עברו בסכומים מעל 500 מיליון יורו ויותר עד כה. רק על זלאטן איברהימוביץ' הוא עשה סיבוב של כ-190 מיליון יורו בסכומי ההעברות.

 

כשאיברהימוביץ' חתם ביובנטוס כולם הגיעו לטקס החתימה עם חליפות שלושה חלקים ורק ראיולה התייצב עם מכנס גדול מידות, חולצת נייקי ישנה מוכתמת, נעליים פשוטות מבד ובלי גרביים. גם עודף המשקל שלא לא משדר אסתטיקה, אבל יש לו יכולת להוציא לשחקנים שלו את החוזים הכי טובים.

 

זלאטן. הרוויח הרבה מההתקשרות עם ראיולה (AFP)

 

פוגבה הוא היום השחקן הכי מדובר בכדורגל העולמי והוא מטפח אותו ומקווה למכור אותו בעתיד הקרוב בלמעלה מ-100 מיליון יורו, אבל גם רומלו לוקאקו מאברטון הוא סחורה חמה וכמובן איברהימוביץ'. ראיולה גם מייצג את מאריו באלוטלי הילד הרע של הכדורגל האיטקלי והאנגלי, ובלייס מטווידי מפ.ס.ז'.

 

השם האחרון שהצטרף אליו הוא הנריק מיחיטיריאן הכוכב של בורוסיה דורטמונד. ראיולה המשמש גם כיועץ של יובנטוס לגבי רכש אמר שמסימיליאנו אלגרי מעוניין בארמני והוא מתאים לשחק יותר בסרייה A מאשר בפרמייר-ליג. הוא משמש יועץ אישי של כמה קבוצות.

 

מיחיטיריאן. לקוח חדש (AFP)

 

ראיולה נולד בסלרנו באיטליה ושמו הפרטי הוא קרמיין, אבל בגיל שנה עבר עם הוריו להולנד שם גר בהארלם ההולנדית וסייע להוריו שפתחו פיצריה בשם הנדוש "נאפולי". הפיצריה התפתחה עד לרשת של 24 מסעדות, אבל ראיולה כבר היה במקום אחר. אחרי שסיים לימודי תואר במשפטים הצטרף להנהלת הארלם בגיל 22 ומשם החל את הקריירה המקצועית שלו בניהול כדורגל אחרי שנזרק מהמועדון.

 

את הרומן שלו עם השוק האיטלקי החל כשעזר לחברת "ספורט פרומושיין" של רוב יאנסן להעביר שחקנים הולנדים לאיטליה, זה החל עם שחקנים פחות בולטים: בריאן רוי, מרסיאנו וינק, וים יונק, מיכאל קריק, אבל אז הוא החל להמריא עם העברת דניס ברגקאמפ תחילה לאינטר והסטאר הראשון הגדול שהיה לו הוא פאבל נדבד הצ'כי שהגיע תחילה מספרטה פראג ללאציו תמורת 1.5 מיליון יורו ולאחר מכן ליובה שכבר שילמה 45 מיליון יורו.

 

אז גם החלו הקשרים שלו עם ה"גברת הזקנה" שנמשכים עד היום, למרות סכסוכים פה ושם. נדבד משמש חבר הנהלת יובה ושומר אמונים לסוכנו הראשון. את ההעברה הכי משמעותית הוא ביצע עם זלאטן איברהימוביץ' שנרכש ב-16 מיליון יורו על ידי יובה מאייאקס ב-2004. הסוכן גם העביר את רוביניו ממנצ'סטר סיטי למילאן ב-18 מיליון יורו.

 

פרגוסון. לא סובל אותו (GettyImages)

 

ראיולה שולט לא רק בשחקנים אלא גם בתקשורת, והוא יכול למשל לקבוע האם השחקן שלו פול פוגבה יעבור לריאל מדריד. לפני כמה חודשים פוגבה כבר היה סגור בברצלונה לאחר שראיולה טען שבארסה תיתן לו לשחק, בעוד שבריאל לא יודעים לכבד שחקנים. הסיכום עם בארסה לא ייצא כנראה לפועל בגלל חוסר המזומנים של הקבוצה. הוא היחיד שאמר פעם לזלאטן איברהימביץ': "גו פאק יורסלף" ועדיין נשאר סוכנו. זה קרה כשראיולה רצה לקחת את איברה מאייאקס. השניים נפגשו בבית מלון ומאז הם כמו זוג נשוי.

 

הסוכן האיטלקי ידוע כאמור גם בפנינים שפיו מפיק. הוא אמר על האפשרות שאיברה יפרוש: "זה יהיה כאילו מישהו גנב את המונה ליזה. זה יהיה פשע נגד האנושות. אם הוא יפרוש אני מתכוון לכלוא אותו בתא ולשחררו רק אם ישנה את דעתו. הוא אחד הגדולים בעולם וכל העונה אמר לי שהוא רוצה לשחק עוד חמש שנים". כאשר איברה הואשם על שימוש בסמים על ידי רופא שבדי, ראיולה יצא להגנתו כמו לביאה: "אולי הוא מקנא באיברה. הלקוח שלי אפילו לא לוקח אספירין".

 

ראיולה. פה גדול הוא תמיד סחורה מבוקשת (GettyImages)

 

כעת ראיולה מנסה להשיג לו חוזה אחרון נוצץ בפרמייר-ליג, כנראה במנצ'סטר יונייטד כאשר גם צ'לסי וארסנל מעוניינות בו. יש לראיולה היום 20 שחקנים בכירים באירופה והוא עבר להתגורר במונאקו בגלל שזה גן עדן למשלמי מיסים.

 

על פוגבה אמר בין היתר באפריל 2015: "מתחילת השנה קיבלתי 2000 שיחות בנייד שלי של נציגי קבוצות שרצו להחתים את פוגבה. אני מאמין שאם ההצעה הנכונה תגיע יהיה על מה לדבר". כאשר העיתון הקאטלוני "ספורט" טען שפוגבה הציע את עצמו לברצלונה כינה את הכתב "שקרן כמו פינוקיו". הוא גם עקץ את מנצ'סטר יונייטד שהיא רכשה בכסף גדול מדי את אנטוני מרסיאל: "בעתיד אולי הוא יהיה שווה 80 מיליון יורו, אבל ליונייטד צריכה להיות סבלנות איתו". היום יונייטד זקוקה לו כדי להשלים את החתמת השבדי וראיולה ימשיך לשלוט בשוק ההעברות בזכות הטאלנטים שיש לו בכיס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי