זילברשטיין: "להוכיח? לא מרגיש שיש מה, בא לעזור לנבחרת לנצח"

play
מאמן נבחרת הקדטים של ישראל נדב זילברשטיין | אתר רשמי, אתר פיב"א
בשבוע הבא ביד אליהו: טיילר דורסי חתם בפנרבחצ'ה לשנתיים 02:31

נבחרת ישראל בכדורסל קיימה מסיבת עיתונאים לפני צמד המפגשים מול פינלנד וסלובניה. המאמן הזמני שיתף: "חבל שגודס התפטר, אבל מכבדים את ההחלטה. שמח להיות פה". גינת: "המטרה לנצח את שני המשחקים, בטוח שיבחרו את האיש המתאים על הקווים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיימה היום (שני) מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת חלון פברואר של מוקדמות אליפות העולם 2023. מי שמאמן את הנבחרת בחלון הזה הוא נדב זילברשטיין לצד דרור כהן, מי שהיו עוזריו של המאמן גיא גודס שהתפטר מתפקידו בתום החלון בחודש נובמבר. לצידו של זילברשטיין במסיבת העיתונאים התייצב הקפטן תומר גינת.

נבחרת ישראל מגיעה לחלון לאחר שאיבדה סיכוי לעלות לאליפות העולם כבר בחלון הקודם. היא תפגוש את נבחרת פינלנד ביום שישי הקרוב בהיכל שלמה (14:30) ושלושה ימים לאחר מכן תפגוש בקופר את נבחרת סלובניה.


לא עוזב את העיר: ראסל ווסטברוק סיכם בלוס אנג'לס קליפרס
מהיר וחינני: קארים אדיימי מצעיד את דורטמונד לפתיחת שנה חלומית
אקס הפועל ירושלים הצטרף לקבוצת הנכים של פנאתינייקוס

נדב זילברשטיין מאמן עירוני נס ציונה
ידריך את הנבחרת מול פינלנד וסלובניה. זילברשטיין | ברני ארדוב

המאמן הזמני שיתף: "נבחרת ישראל זה חלון הראווה של הכדורסל הישראלי. כמו כל משחק רוצים לבוא ולנצח. נביא את האינטנסיביות והאגרסיביות של הנבחרות הקודמות. מול פינלנד התמודדנו פעמיים בקיץ, הם באים עם סגל מלא למעט מרקאנן. הם משחקים מעט שונה מכדורסל של נבחרות אחרות, אבל נצטרך לבוא מוכנים ומרוכזים. פסגת השאיפות של מאמן זה להיות מאמן הנבחרת. להוכיח? לא מרגיש שיש מה להוכיח. בא לעזור לנבחרת לנצח, אני והצוות לא הבעיה פה".

על כניסה לתפקיד הזמני: "הסיטואציה ברורה, אבל זה מרגש אותי כמו כל תפקיד בענף. נבחרת ישראל זה הדבר הכי חשוב בכדורסל הישראלי. אני והצוות נעשה הכל כדי לנצח את שני המשחקים. גודס חסר לנו פה, חבל שזאת ההחלטה שהוא קיבל, אנחנו מכבדים ומקבלים אותה. היינו מעדיפים שהוא יהיה פה. הבחירה של מאמן לאומי צריכה להיות שקולה וזהירה. בכל מצב אני שמח להיות ולעזור פה. בהמשך שיגיע מישהו הוא יבנה את הדרך".

על זימונו של נועם יעקוב: "השיטה של החלונות לצערי תימשך עוד הרבה זמן. אחד הדברים שחשוב שיהיה זה בסיס רחב של שחקנים. מאחר ונועם, ואני מעריך שהקריירה שלו תלך לכיוונים שאני חושב שתלך, זאת סיטואציה נהדרת עבורו להתחיל בנבחרת".

נועם יעקוב, שחקן נבחרת הנוער של ישראל
יקבל הזדמנות גם במדי הנבחרת הבוגרת. יעקוב | אתר רשמי, fiba.com

תומר גינת, קפטן הנבחרת, אמר: "המטרה שלנו היא לנצח את שני המשחקים. יש הרבה שחקנים צעירים שמצטרפים לנבחרת. בטוח שנדב והצוות יכינו אותנו הכי טוב לקראת צמד המשחקים".

על הרענון בסגל והמשחקים הקרובים: "לא חסרה לנו מוטיבציה. בטוח שכל אחד מהשחקנים יעשה הכל לנצח, כולם מתרגשים לקראת השבוע הזה. הסגל מלא בפוטנציאל, אני זוכר מה זה לבוא בתור צעיר לנבחרת וזה מאוד מרגש. השבוע הקרוב זה מבחן ראשון בדרך. חד משמעית זה חלום של כל שחקן להגיע לפה. מי יהיה במשימה הבאה של הנבחרת? לא יודע, אבל כולם יעשו הכל כדי להיות שם. הסגל משלב ותיקים, חדשים וצעירים. בחלון הקודם לא הצלחנו, ואנחנו רוצים ומצפים לעשות זאת עכשיו ובעתיד".

על ההתפטרות של גודס: "כולנו מאוד אהבנו את גיא. למרות שלא הצלחנו לנצח במשחקים האחרונים איתו, עשינו את הכי הרבה שיכולנו לעשות. האיגוד עושה נכון לחפש ולמצוא את האיש המתאים. אני בטוח שיבחרו את המאמן הראוי ביותר".

שחקן נבחרת ישראל תומר גינת
מרוצה משילוב הצעירים והחדשים בסגל. גינת | דני מרון

בנבחרת לא מעט שחקנים שלא קיבלו עד עתה הזדמנויות בנבחרת הבוגרת – הגארדים נועם יעקב ואור קורנליוס מהפועל ירושלים, ושחקנה של הפועל גליל עליון איתי מושקוביץ'. ניב משגב שוחרר בגלל פציעה. משלימים את הסגל: בר טימור, רועי הובר, מייקל בריסקר, גיל בני, אדם אריאל, נתנאל ארצי, נמרוד לוי, עוז בלייזר, תומר גינת, עידן זלמנסון, איתי שגב וגבי צ'צ'אשוילי.