תומר גינת: "אליפות העולם? היינו צריכים לעשות את זה"

play
אחד מהשניים ששיחקו בכל משחק בקמפיין הכושל. תומר גינת | דני מרון
חוזה לשבוע בלבד? אייזיאה קאזינס חתם בהפועל חיפה 07:15

נבחרת ישראל סיימה את קמפיין מוקדמות אליפות העולם עם ניצחון חוץ בסלובניה והקפטן הודה שמדובר בפספוס. בר טימור שהצטיין: "הרגיש לי שזה הרגע שלי". בנבחרת פרגנו לזילברשטיין על הקרדיט לנועם יעקב: "הייתה חסרה לנו הראייה קדימה בקמפיין הזה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל סיימה אמש (שני) את קמפיין מוקדמות אליפות העולם 2023 עם ניצחון חוץ 79:87 על נבחרת סלובניה. הנבחרת, שכבר לפני שלושה חודשים איבדה סיכוי לעלות לאליפות שתיערך בקיץ, סיימה את הבית במקום החמישי עם ארבעה ניצחונות ושמונה הפסדים. ישראל קיבלה אמש הופעה מצוינת משלושה שחקנים שנראו טוב מאוד גם בהפסד הדרמטי לפינלנד בסוף השבוע בהיכל שלמה. נמרוד לוי קלע 20 נקודות, בר טימור הוסיף 18 נקודות ו-6 אסיסטים ונועם יעקב הצעיר בהופעות הבכורה שלו בנבחרת קלע 18 נקודות גם כן, הוסיף 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.

"הרגשתי טוב, הרגיש לי שזה הרגע, הדברים התחברו, החבר'ה דחפו ופרגנו. היום זלי (זלמנסון) אמר לי תפסיק להסתכל הצידה ותתחיל לקחת על עצמך, זה גם דחף אותי", סיכם טימור, ""זה היה חשוב מאוד. השבוע האחרון היה לנו חשוב מאוד להיות ביחד וליהנות, לשחק כדורסל טוב ולנצח. הייתה אווירה מדהימה, מהצוות, נדב והשחקנים, מאוד רצינו לנצח, איך שהמשחק התפתח והראינו הרבה אופי, אני שמח מאוד למרות שזה חסר חשיבות, ניקח את זה להמשך הדרך".

שחקני נבחרת ישראל עם נועם יעקב
18 נקודות בהופעת הבכורה בנבחרת. נועם יעקב | אתר רשמי, אתר פיב"א

"היה לנו מאוד חשוב לנצח את המשחק הזה", אמר הקפטן תומר גינת, "באנו לשבוע הזה עם אנרגיות מדהימות, זה הרגיש טוב מהרגע הראשןו, אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני. רצינו לנצח את המשחק האחרון בקמפיין הזה. שמח בשביל כולם. זה היה חשוב לנו בהרבה רמות. ניקח את זה הלאה, והעתיד ייראה טוב".

כשהקפטן נשאל על האם הנבחרת יכלה להגיע לאליפות העולם הוא אמר: "יכולנו לעשות את זה, והיינו צריכים לעשות את זה. בהתחשב בנסיבות באנו לחלון בידיעה שהמשחקים חסרי חשיבות, התייחסנו למשחקים בצורה מעולה, נדב והצוות הכינו אותנו בצורה מעולה, את פינלנד פספסנו בשנייה האחרונה ורצינו לסיים את הקמפיין עם טעם מתוק. עם הביטחון והאנרגיות ידענו לעשות את זה בסוף".

מאמן נבחרת ישראל נדב זילברשטיין
מי יחליף אותו כמאמן הקבוע של הנבחרת? נדב זילברשטיין | דני מרון

בנבחרת יתפנו כעת להחלטה החשובה על מינוי המאמן לקראת המשימות הבאות – מוקדמות הטורניר הקדם אולימפי באוגוסט הקרוב ומוקדמות היורובאסקט החל מחודש נובמבר. המטרה היא למנות מאמן כבר בחודש הקרוב.

מי שאימן את הנבחרת בחודשים האחרונים, המאמן הזמני נדב זילברשטיין, זכה להמון פרגון באיגוד הכדורסל ובין שחקני הנבחרת על העבודה שלו בתקופה האחרונה, על העובדה שידע ללכד את השורות בתקופה בה הנבחרת יכלה להתפרק, וכן עם הקרדיט שנתן לנועם יעקב הצעיר. "נדב יכל ללכת על המוכר והבטוח, אבל הוא נתן לנועם לשחק, נתן לו את המפתחות והוא החזיר לו", פרגן אחד מאנשי האיגוד אמש, "הייתה חסרה לנו הראייה קדימה בקמפיין הזה ולפחות סיימנו עם צעד טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי