"החלום של כל שחקנית הוא להגיע ליורובאסקט, ועכשיו זה מתגשם"

קפטנית נבחרת ישראל נרגשת, חודש לקראת פתיחת היורובאסקט: "מסיימות את האימונים עם הלשון בחוץ". דרוקר: "יש שילוב טוב בין צעירות לוותיקות"

(גודל טקסט)

חודש לפני פתיחתה של אליפות אירופה לנשים בכדורסל, ב-15 ביוני בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב, נורתה היום (שני) יריית הפתיחה לאירועים – עם הצגתה של נבחרת ישראל. הכחולות-לבנות, שמחפשות ניצחון ראשון בטורניר הגמר מאז 1991, יפגשו את בלגיה, איטליה וצ'כיה ויקוו להעפיל לשלבי הגמר שייערכו בסלובניה.

"אנחנו הולכים לקראת אירוע מיוחד", אמר המאמן שרון דרוקר. "ניסינו בשנה וחצי האחרונות לבנות את הנבחרת הכי טובה שאנחנו יכולים להעמיד בשביל האליפות הזאת. אני רוצה להאמין שנראה נבחרת מגובשת, תכליתית, אגרסיבית, שמשחקת יחד, גם אם ננצח וגם אם נפסיד. השחקניות רוצות והן אכפתיות. המטרה היא שבעוד חודש נהיה קבוצה, קודם כל".

מאמן נבחרת ישראל כדורסל נשים שרון דרוקר
"המטרה היא שבעוד חודש נהיה קבוצה, קודם כל". דרוקר | אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

דרוקר סירב להציב מטרה ממוקדת. "אני לא יודע מה התקרה של הנבחרת. ברור שאנחנו לא מושלמים, אבל יש שילוב טוב בין צעירות לוותיקות. ננסה לשחק כדורסל אגרסיבי וחזק, להיות תחרותיים ונבוא לנצח בכל משחק. אני מקווה שהאליפות הזאת תתקע יתד, כדי שנוכל להשתתף בעוד אליפויות".

זו ההתנסות הראשונה של דרוקר בכדורסל הנשים, ועל השוני ממה שהכיר לאורך שנותיו בגברים סיפר: "כדורסל הנשים פחות מהיר, אתלטי ופיזי, אבל ראיתי בו המון דברים מעניינים. יש שחקניות איכותיות וממושמעות. יש פחות בידודים והן מבצעות תרגילים עד הסוף, מה שקורה פחות אצל הגברים".

יו"ר ועדת הנשים באיגוד הכדורסל, אורנית שוורץ: "עשינו המון מאמצים בשנה האחרונה כדי להפוך את כדורסל הנשים לקהילה. אנחנו רוצות ורוצים לייצר באזז גדול סביב הענף. כשהייתי בת 15 וראיתי את אורלי גרוסמן רצה עם דגל ישראל אחרי ניצחון, וכל השחקניות צועקות 'אל אל ישראל', ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. זאת המטרה שלנו – לתת את הפלטפורמה ולפתח חלומות".

קפטנית נבחרת ישראל כדורסל נשים עדן רוטברג
"מסיימות את האימונים עם הלשון בחוץ". רוטברג | אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

הקפטנית עדן רוטברג: "החלום של כל שחקנית הוא להגיע ליורובאסקט, ועכשיו זה מתגשם. אנחנו מסיימות את האימונים עם הלשון בחוץ, ומאוד מתרגשות שהטורניר ישוחק כאן. חשוב שיבוא המון קהל".

בשבוע הבא תצא הנבחרת לשלושה משחקי אימון נגד סלובקיה ויוון, ואת ההכנה לטורניר היא תשלים בצמד משחקי בית בדרייב אין ב-4 וב-5 ביוני מול גרמניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי