בנבחרת מעריכים: סיכוי נמוך שגינת ישוב למדים הלאומיים הקיץ

play
אחד מהשניים ששיחקו בכל משחק בקמפיין הכושל. תומר גינת | דני מרון
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.7 05:10

גם אם לא תתגלה פציעה משמעותית ב-MRI, הקפטן יוכל לחזור לפעילות במועד קרוב מדי למוקדמות הטורניר הקדם אולימפי. הצוות יחליט האם לזמן מחליף. טימור מונה לקפטן בהיעדרו

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל ערכה אמש (שישי) משחק הכנה ראשון לקראת מוקדמות הטורניר הקדם אולימפי, בו רשמה ניצחון משכנע 68:90 על הונגריה בחוץ. החבורה של אריאל בית הלחמי הייתה דומיננטית מאוד במחצית השנייה, נראתה מחוברת על הפרקט ואותתה כי היא בהחלט יכולה להגיע רחוק בטורניר שייערך באמצע אוגוסט.

אלא שעם כל הכבוד ליכולת על הפרקט, שיחת היום בנבחרת הייתה הפציעה של הקפטן תומר גינת. פחות מחמש דקות בתוך הרבע הראשון, תוך כדי מאבק על ריבאונד, פרק גינת את כתפו שהוחזרה למקום, ולא שב לשחק. באיגוד הכדורסל הודיעו בשלב מאוחר יותר של הערב כי גינת ייבדק עם חזרתו לישראל ביום ראשון, וכך בישרה גם קבוצתו הפועל תל אביב.

ההערכות בסביבת הנבחרת הן כי הסיכוי שגינת ישוב לשחק הקיץ במדים הלאומיים הוא נמוך מאוד. במקרה של פריקת כתף, גם אם תוצאת בדיקת ה-MRI שיערוך תהיה תקינה, ייאלץ הקפטן להיעדר כשבועיים עד שלושה מכל פעילות ובמקרה הטוב ביותר יוכל לחזור לאימונים במועד סמוך מדי לפתיחת הטורניר באסטוניה.

תומר גינת, אריאל בית הלחמי, נבחרת ישראל בכדורסל
תומר גינת, אריאל בית הלחמי, נבחרת ישראל בכדורסל | ברני ארדוב

ראשי הנבחרת צפויים לדון אחרי משחק ההכנה הערב נגד איסלנד (19:00) על האלטרנטיבות שעומדות בפניהם, האם לזמן שחקן אחר במקומו או להמשיך עם הסגל הנוכחי. אם גינת ייעדר, הוא יצטרף לדני אבדיה ולאיתי שגב שכבר נגרעו מהסגל בגלל פציעות, כשגם נמרוד לוי מתאושש מפציעה בכתף ולא שיחק אמש, ואילו עידן זלמנסון שיתחתן במהלך השבוע הבא שוחרר מהנסיעה להונגריה. מצבת הגבוהים המדוללת גורמת למחשבות על זימון שחקן נוסף, כשבינתיים רומן סורקין מסב לצוות המקצועי נחת עם היכולת גבוהה שהוא מציג.

איגוד הכדורסל הודיע כי בהיעדרו של תומר גינת, מי שימלא את תפקיד הקפטן הוא בר טימור, שמשמש בתפקיד זה גם בהפועל תל אביב בה הוא והפורוורד משתפים פעולה.