Sport1 Banner

גודס הוצג כמאמן נבחרת ישראל: "כל השחקנים רוצים להיות חלק ממנה"

גיא גודס מאמן נבחרת ישראל | דני מרון

המאמן החדש הוצג לאחר שהחליף את עודד קטש: "כבוד גדול להוביל את הכדורסל הישראלי". על סוגיית זימון שחקני מכבי תל אביב והליגיונרים: "ננסה למצוא פתרון". פרישמן: "הקבוצות צריכות להיות חכמות ולא צודקות"

(גודל טקסט)

אחרי שעודד קטש סיים את תפקידו כמאמן נבחרת ישראל, איגוד הכדורסל מציג היום (שני) את מחליפו במשרה הלאומית – גיא גודס. מאמנה של מכבי ראשון לציון ימשיך בקבוצה מעיר היין במקביל לתפקידו החדש, בו יערוך הופעת בכורה בנובמבר כאשר הנבחרת תארח את פולין ותתארח באסטוניה.

לאחר שני חלונות נוספים של מוקדמות בפברואר וביוני-יולי, גודס יעמוד בפני המבחן העיקרי – יורובאסקט 2022. נבחרת ישראל שובצה לבית יחד עם פינלנד, הולנד, סרביה, פולין והמארחת צ'כיה, שמאומנת בידי ננו גינזבורג.

גודס פתח ואמר: "יש המון אחריות, צריך לעשות את עבודה כמו שצריך. עשו פה עבודה מצוינת, יש חבר'ה צעירים, נבחרת עם בסיס טוב שעשתה הצלחות. המטרה שלי יחד עם כל מי שסביב הנבחרת היא לקחת אותה שלב אחד קדימה מבחינת מקודמות אליפות עולם ואליפות אירופה בקיץ. בצד שלי ובצוות מקצועי שיהיה, נעשה את את המקסימום כדי לעשות את מה שאנחנו רוצים. כבוד גדול לשבת פה ולהוביל את הכדורסל הישראלי".

גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
אתגר חדש. גיא גודס | דני מרון

"יש תמהיל טוב של שחקנים ותיקים בשילוב של צעירים. זו נבחרת ששנים רצה ביחד יתרון עצום, דור שהתעצב עשה הצלחות. אני חושב שלי יהיה הרבה יותר קל להיכנס בדלת הזו כשיש את שילוב הוותיקים עם הצעירים. התמהיל טוב, איכותי וימשיך להוביל להצלחות".

סוגיית שחקני מכבי תל אביב ממשיכה לרחף מעל הנבחרת, כאשר משחקי היורוליג של הצהובים צפויים להתנגש גם הפעם עם משחקי הנבחרת בחלון שייערך בנובמבר. בנוסף לנציגים מהקבוצה של יאניס ספרופולוס, גם תמיר בלאט ויובל זוסמן משחקים באלבה ברלין מהיורוליג, כך שגם לגבי השניים קיים סימן שאלה בכל הקשור להשתתפות במשחקי הנבחרת.

"ננסה למצוא פתרון לגבי בלאט, זוסמן ושחקני מכבי תל אביב", אמר גודס, "אני יודע שמצד האיגוד עושים את כל הניסיונת להזיז את המשחק. אם הם יצליחו, מעולה, אם לא נמצא פתרון. כל שחקני הנבחרת מאוד רוצים להיות חלק ממנה, מאוד רוצים להיות חלק מהחלונות האלה וזה היופי. רואים את המחויבות ולפי ההודעות שקיבלתי אני בגדול אופטימי. ננסה למצוא פתרון לגבי כל מי שיש לו בעיות מול היורוליג, וגם תומר גינת וים מדר שמשחקים ביורוקאפ. מאמין שעד המשחק מול פולין יימצא פתרון".

גיא גודס מאמן נבחרת ישראל עם עמוס פרישמן, מוטי דניאל
מחליף את קטש בתפקיד. גודס לצד פרישמן ודניאל | דני מרון

מאמנה של מכבי ראשון לציון ידריך את הצהובים באליפות אירופה שתערך בקיץ הקרוב, ומבחינת גודס עוד מוקדם לדבר על האליפות: "קל לשבת ולהגיד מה יהיה באליפות אירופה. אנחנו לא יודעים איזה סגל יהיה, מה יקרה עד הקיץ. יכול לתכנן את החלון הקרוב בנובמבר אבל לא יודע מה יכול לקרות בפברואר. זה משתנה דינמי. דני אבדיה וטי. ג'יי ליף אולי יהיו באליפות אירופה, יש נעלמים. לשבת עכשיו ולהגיד רבע גמר, חצי גמר או לזכות זה קל להגיד אבל לא יהיה נכון".

על שיתוף הפעולה עם פיני גרשון באיגוד הכדורסל: "עבדתי איתו ממכבי תל אביב, שמח לעבוד עם מישהו כל כך בכיר. עם כל הדעות והעצות, זה יתרון שיש מישהו כזה באזור, יש לו הרבה ידע וניסיון, נשמע נקשיב ונקבל את ההחלטות שצריך".

לגבי קבלת ההחלטות בבניית הסגל סיפר גודס: "נשב עם הצוות שיהיה, נשמע את הדעות והעצות.מי שיהיה בכושר ויתאים למה שאנחנו רוצים מקצועית יהיה בסגל. אני מבין את הקושי בבחירות כי שחקנים לוקחים אישית, בספורט אין אישי ולמדתי את זה על בשרי, לקחו החלטות נגדי וזה חלק מהביזנס.ההחלטות הן לא אישיות אלא יותר מקצועיות".

המאמן החדש סיכם ואמר: "אני רוצה להודות למכבי ראשון לציון וליושב ראש יצחק פרי שנתן את ברכת הדרך, זה לא מובן מאליו".

גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
שחקני היורוליג יגיעו למשחקי הנבחרת? גודס ופרישמן | דני מרון

יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, עמוס פרישמן, הוסיף: "הנבחרת היא לא שלי באופן פרטי. צריכים לקבל עזרה ושיתוף פעולה מהקבוצות, אני חושב שצריך להיות חכם ולא צודק. אני מבין את הקשיים שיש למכבי תל אביב ביורוליג, אך תפקדינו שהשחקנים הטובים ביותר יהיו בסגל לטובת הנברחת. האיגוד פועל נחרצות לנסות ולשנות לוח משחקים כדי שלא יהיו התגנשויות וכדי שכל שחקני מכבי יהיו. מאמין ומקווה שזה שיצליח. התפקיד של המאמן יהיה לומר מי רוצה שיהיה בסגל ותפקידי לדאוג שהם יהיו. לא רוצה להיכנס למקום של ועדות משמעות, נפעל לעשות את המקסימום שיהיו פה השחקנים שהמאמן רוצה".

על הפרידה מעודד קטש אמר פרישמן: "לעודד היה הסכם לארבע שנים, ההסכם כובד ולאחר מכן התקיימו דיונים באיגוד והוחלט שיסיים את ההסכם שלו. אין לי תשובות אחרות ולא אתן תשובות אחרות כי אין לי. צריכים להסתכל קדימה. עודד והצוות שלו עשו העבודה נהדרת ועכשיו הצוות הבא ימשיך ויעשה עבודה נהדרת.".