גיא פניני: "נגררנו לקצב של פינלנד. יש לנו עכשיו חשבון פתוח איתה"

play
הנבחרת איבדה את הראש. פניני | אתר רשמי, FIBA.COM
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 25.8 04:41

נבחרת ישראל חוזרת בידיים ריקות מטמפרה, אחרי הפסד 79:73 שמרחיק אותה מגביע העולם. היא תפגוש אותה שוב בעוד שמונה ימים ביורובאסקט. גיא גודס: "הפסד כואב, יכולנו לנצח"

(גודל טקסט)

השלב השני של מוקדמות גביע העולם נפתח רק הערב (חמישי) מבחינתה של ישראל, אבל במידה רבה אפשר לומר שהוא כבר מתקרב לקיצו. הנבחרת הפסידה 79:73 בפינלנד והתרחקה מהמקום השלישי שמוביל למונדובאסקט בשנה הבאה.

הניצחון המיוחל והקריטי כל כך היה בהישג יד. אף שהפינים ברחו ל-40:53 בתחילת הרבע השלישי, הישראלים חזרו ל-58:56 ופיגרו רק 74:73, כשעל השעון 1:33 דקות בלבד. דווקא אז ים מדר החטיא שוב ושוב, ובין לבין גם איבד כדור, ופטרי קופונן הוותיק דאג ש-13 אלף הצופים בנוקיה ארנה בטמפרה יחזרו מרוצים הביתה.

אף שהנבחרת לא הייתה רחוקה מניצחון, למאמן גיא גודס יש כמה וכמה סיבות לדאגה לקראת המנה העיקרית של הקיץ. שחקניו הרבו לברוח אל מחוץ לקשת ויידו 32 שלשות (מהן קלעו רק תשע), והפגינו כושר דיוק לקוי ומטריד מקו העונשין – 12 מ-22 (54%). באופן לא מפתיע, אזור הצבע נותר פרוץ, וכוכב ה-NBA של פינלנד לאורי מרקאנן חגג עם 28 נקודות ותשעה ריבאונדים.

מן העבר השני, דני אבדיה – שהחמיץ את רוב משחקי ההכנה בגלל שנדבק בקורונה – עדיין לא מצליח להיכנס לקצב במלואו. הוא קלע את סל השדה הראשון שלו בסמוך לסיום המחצית הראשונה (בזמן שמרקאנן כבר היה עם 20 נקודות), ובסך הכל סיכם ערב פושר ומטה עם שמונה נקודות, 3 מ-10 מהשדה ו-1 מ-5 לשלוש בפחות מ-19 דקות.

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה
לא בקצב. אבדיה | אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

"הפסד כואב", סיכם גודס. "יכולנו לקחת את זה, כמו שיכולנו לנצח בפולין ולא ניצחנו. במחצית הראשונה לא עמדנו במטרות ולא עצרנו את השלשות של הפינים, אבל אחרי ההפסקה הם ירדו מ-7 מ-14 מהשלוש ל-2 מ-9. השקענו המון אנרגיה בהגנה, ובהתקפה היו לנו דקות טובות בעיקר ברבע השלישי. המשחק הוכרע בכמה טעויות שנבעו אולי מעייפות והחלטות של מומנטום, וגם השארנו הרבה נקודות על קו העונשין".

ישראל נותרה במקום הרביעי בבית ז' עם מאזן שלילי של 4:3, מכיוון שהנבחרות סוחבות איתן את התוצאות מהשלב הראשון. ביום ראשון (21:00) היא תארח בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב את שבדיה, וכבר ביום שישי הבא תיתקל שוב בפינלנד – אבל בתנאים שונים לגמרי: בפראג, בפתיחת היורובאסקט.

"נגררנו באיזשהו מקום לקצב של הפינים, ולא הצלחנו לפתח את סגנון המשחק שאנחנו רגילים אליו", אמר גיא פניני. "נכנסנו לבור, והתחלנו לרדוף אחריהם. בסופו של דבר אתה מגיע לרבע הרביעי וצריך לעשות מהלכים גדולים, וזה היה חסר לנו. יש לנו חשבון פתוח עם פינלנד, ונצטרך להגיע למשחק הבא מולה בשיא המוכנות וללמוד ממה שקרה הערב".

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
המשחק הוכרע במספר טעויות. גודס | אודי ציטיאט

תומר גינת: "השארנו יותר מדי נקודות על הקו, כולל אני. במחצית השנייה שיחקנו יותר טוב, אבל זה לא הספיק, וחבל, כי זה משחק שיכולנו לקחת. נגד שבדיה יהיה משחק שונה לגמרי. אנחנו צריכים לחזור הביתה עם ביטחון ולשכוח מהמשחק הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי