נבחרת ישראל יצאה לאליפות אירופה, מנקו: "יכולים לקום חזקים מההפסד"

play
שחקני נבחרת ישראל גיא פניני, ג'ייק כהן, רפי מנקו | אתר רשמי, איגוד הכדורסל
איתי שגב, אייל חומסקי, אלכסנדר דז'יקיץ' במסיבת העיתונאים של הפועל ירושלים 01:15

באווירה רצינית מאוד ועם תחושה שחייבים לתקן את הרושם מההפסד הביתי לשבדיה יצאה ישראל לפראג, הפורוורד מספר: "היה משחק קטסרופלי מבחינתנו. עברנו כל כך הרבה דברים ביחד, כולנו רוצים לייצג את המדינה בכבוד"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל יצאה הבוקר (רביעי) בטיסה ישירה לפראג לקראת פתיחת אליפות אירופה מחרתיים. אחרי ששלשום היה הניפוי הסופי מהסגל, ואתמול נערך האימון האחרון בהיכל שלמה, כולל תדריך וידאו ארוך במיוחד, הבוקר יצאה המשלחת הרשמית לצ'כיה, שם תשהה עד יום שישי הבא. אל הנבחרת יצטרפו רבים מאנשי איגוד הכדורסל, מקורבים, אוהדים ומשפחות בתקופה הקרובה, שינסו לייצר אווירה טובה כשהאולם בבירה הצ'כית לא יהיה מלא במשחקי הנבחרת.

בנבחרת סיפרו אתמול על אווירה רצינית מאוד לקראת היציאה, אבל עדיין על אופטימיות ואמונה כי ניתן לשים את מה שקרה ביום ראשון נגד שבדיה מאחוריהם, ולהשתמש בהפסד הביתי הזה כמקפצה לתוך האליפות. בקטע המקצועי, בישראל יודעים שהם יהיו חייבים להרים את היכולת ההגנתית האישית, לצד שינויים טקטיים בהגנה, על מנת שיוכלו לרוץ יותר את המגרש ולייצר יותר נקודות קלות.

"אני מרגיש שהמשחק הקודם ישפיע בטובה על האליפות, היה משחק קטסרופלי מבחינתנו, גם מבחינת התוצאה אבל גם איך ששיחקנו", סיפר רפי מנקו אתמול לקראת היציאה לאליפות, "לא משהו שקיבלנו. הייתה שיחה של כולם והיה גם תדריך וידאו ארוך בקטע מקצועי. אנחנו צריכים לבוא אחרת ברמה של האגרסיביות שלנו, ואיך שאנחנו באים נוכחים באירוע, נעשה את זה כבר במשחק ביום שישי. מה שנאמר זה יישאר בתוך הנבחרת, אני מאמין בחברים שלי ובצוות שלי, עברנו כל כך הרבה דברים ביחד, אני בטוח שאנחנו יכולים לקום מזה יותר חזקים ולעשות משחק טוב ולעשות אליפות חזקה".

מנקו סיפר על השינוי ההגנתי ואמר: "הגנת אחד על אחד זה אחד הדברים ששמו עליו דגש עכשיו, ההגנה הזאת מתחילה ברמה הקבוצתית וכשאתה יודע שהחברים שלך נמצאים מאחור. זה הדברים שנשים עליהם דגש. בטוח שנעשה את זה. זה מרגש מאוד להיות במעמד כזה ולהגיע לאליפות אירופה, זאת אליפות אירופה ראשונה שלי, הזמן ממשיך לרוץ והקריירה מתקצרת, כולנו רוצים לייצג את המדינה בכבוד".