כוכבים מבוגרים ועבר מפואר: הכר את נבחרת פולין

play
אלכסנדר ז'יוואה שחקן נבחרת פולין | GettyImages
תיקתקנו, סיכום אירועי היום - 4.9 05:45

סלוטר ופוניטקה מובילים את פולין לעוד אליפות כשברקע ירידה גדולה ביכולת. איגור מיליצ'יץ' הפך ליריב קבוע של נבחרת ישראל, שלא שוכחת את ההפסד הנורא מיוני. הכירו את יריבת ישראל ביורובאסקט (15:00)

(גודל טקסט)

הישגים באליפות אירופה: נבחרת פולין הייתה שם דבר בכדורסל האירופי במשך עשרות שנים, כשהירידה של הכדורסל הפולני כולו הגיע במהלך שנות ה-90. לפולין 4 מדליות מאליפויות אירופה – מדליית כסף מהאליפות הנערכה במדינה ב-1963, ושלוש מדליות ארד מ-1939, 1965 ו-1967. בשנים האחרונות העפילה לאליפויות אירופה ללא הצלחה גדולה, אך דווקא באליפות העולם רשמה הישג גדול שהגיע למקום השמיני בשנת 2019.

מאזן עבר עם ישראל: 52 פעמים בעבר נפגשה ישראל עם פולין. המאזן: 18:34 לזכותה
המאזן באליפויות אירופה: 3:6 לישראל

משחק אחרון עם הנבחרת: אם יש משחק שבגינו ישראל לא תעפיל למונדובאסקט 2023 הוא כנראה המשחק בלובלין בחודש יוני האחרון. הנבחרת הגיעה מלאת ביטחון למשחק נגד הפולנים, אך נקלעה לפיגור משמעותי, אותו הצליחה להפוך ברגעי ההכרעה, רק כדי לבעוט בדלי בצורה מגוחכת בדרך להפסד בהארכה 90:85. רפי מנקו הוביל את קלעי ישראל עם 15 נקודות ו-7 ריבאונדים, מתיאוש פוניטקה הוביל את הפולנים עם 23 נקודות.

מתיאוש פוניטקה שחקן נבחרת פולין
סוחב את הנבחרת מאז הפרישה של גורטאט. מתיאוש פונטיקה | אימג'בנק GettyImages

כושר לאחרונה: הניצחון של פולין על ישראל ביוני היה נדיר עבור הנבחרת שנמצאת בירידה מסוימת בשנים האחרונות ואפילו לא עלתה לסיבוב המוקדמות השני של המונדובאסקט. בסוף החודש שעבר הפסידה פולין לקרואטיה וניצחה את אוסטריה במוקדמות אליפות אירופה 2025, והמשיכה לניצחון גדול על צ'כיה המקרטעת בפתיחת האליפות הנוכחית. בפולין יודעים שניצחון על ישראל יסלול את דרכם לעבר שמינית גמר, הישג מצוין לאור הירידה ביכולת בשנים האחרונות, ואילו הפסד יסבך אותם מאוד לקראת המשך המשחקים.

הכוכב הגדול: מתיאוש פוניטקה. שני כוכבים גדולים לכדורסל הפולני – אי ג'יי סלוטר המתאזרח ומתיאוש פוניטקה, שניים שסוחבים את הנבחרת מאז הפרישה של מרצין גורטאט. פוניטקה הוא סקורר ברמה גבוהה שלא היה כוכב באף אחת מהקבוצות בהן שיחק ברמה הגבוהה באירופה, אך תמיד היה חלק חשוב. בנבחרת הוא השחקן המרכזי, ובלעדיו הפולנים נראים אבודים באופן די קבוע. ההצגה שלו נגד סין בגביע העולם הייתה אחד המשחקים הגדולים שלו בשנים האחרונות במדי הנבחרת, והוא גם הוביל את פולין למדליית כסף באליפות העולם לקדטים, אז נעצר רק על ידי ארצות הברית בגמר.

המאמן: איגור מיליצ'יץ', הקרואטי בעל האזרחות הפולנית, הספיק לפגוש את נציגות ישראל מספר פעמים בשנים האחרונות – אם זה כמאמן סטאל אוסטרוב בגמר היורופקאפ נגד נס ציונה, או בשלב הבתים של ליגת האלופות נגד הפועל ירושלים, ובמדי נבחרת פולין נגד ישראל במוקדמות המונדובאסקט. המאמן בן ה-46 נחשב לכוח עולה בכדורסל האירופי ונכנס לנעליים של מייק טיילור, אחד המאמנים המוערכים של פולין שהוביל את הנבחרת המקומית למקום השמיני במונדובאסקט. מיליצ'יץ' אימן נבחרת אחת במוקדמות המונדובאסקט, ולאחר חזרת השחקנים הוותיקים הוא מאמן נבחרת מנוסה מאוד כעת, וינסה להוביל אותה להישג.

הסגל:
ירוסלב זיסקובסקי (30, 2.03) – טרפל סופוט
אלכסנדר בלצ'רובסקי (21, 2.15) – גראן קנאריה
מיחאי סוקולובסקי (29, 1.96) – טרביזו
ארון צל (35, 2.05) – טורון (פולין)
אי ג'יי סלוטר (35, 1.91) – גראן קנאריה
מתיאוש פוניטקה (29, 1.98) – רג'יו אמיליה
לוקאש קולנדה (23, 1.95) – סלאסק ורוצלאב
אלכסנדר ז'יוואה (24, 2.07) – סלאסק ורוצלאב
דומיניק אולייניצק (26, 2.08) – גראבלין (צרפת)
מיחאי מיכאלאק (28, 1.97) – מטרופוליטן לבלואה (צרפת)
יאקוב גרבאץ (28, 1.97) – סטאל אוסטרוב
יאקוב שנק (28, 1.83) – טור (צרפת שנייה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי