גודס: "הביקורות פגעו בסגל", גינת: "נשים את הדברים בצד ונבוא מוכנים"

play
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 7.11 06:36

מאמן נבחרת ישראל התייחס לאמירות של פיני גרשון: "לא חושב שהייתה בעיה בין האנשים בסגל ובצוות". הקפטן הטרי לקראת סלובניה ושבדיה: "זכות גדולה, נעשה הכל כדי להצליח יחד"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורסל תמשיך את משחקיה במוקדמות המונדובאסקט ביום שישי (14:00) כשתארח את נבחרת סלובניה בניסיון לשמור על סיכויי ההעפלה. הערב (שני) קיימה מסיבת עיתונאים לקראת צמד המשחקים מול סלובניה ושבדיה בשבוע הבא בו הציגה את קפטן נבחרת ישראל החדש – תומר גינת.

"מרגש, זו זכות גדולה להיות קפטן נבחרת ישראל", אמר הקפטן הטרי, "תמיד כששאלו אותי, אמרתי שהחלום זה להגיע להיות שחקן נבחרת ישראל ולהיות קפטן זה פי כמה וכמה. מודה לכל מי שראה בי ראוי לתפקיד. שמח שיש לי הזדמנות להוכיח ולתת מעצמי כמנהיג בנבחרת, יש מספיק אנשים סביבי שיעזרו וינהיגו. לא הספקתי לדבר עם מקל חוץ מהפרישה, בגלל שההודעה הייתה ממש בשעות האחרונות. יצא לי לקחת משהו קטן מקפטנים שעבדתי ושיחקתי איתם לאורך השנים, מקווה ליישם את זה גם פה".

על הרענון אחרי הקיץ: "כולנו מבינים שמה שהיה בקיץ זה מבאס ופספוס, אבל צריך לשים את זה מאחורינו. אנחנו עדיין בתמונה לעלייה לאליפות עולם, שני משחקים שאנחנו רוצים להראות בהם טוב. כל אחד עבר בקיץ הזה משהו באופן אישי, נשים את הדברים שהיו בצד ונבוא הכי מוכנים שיש. אני בטוח שכל הותיקים יהיו חסרים, אבל אני מרגיש שהאחריות עוברת אליי, למנקו, לזלמנסון, לבר טימור, יחד עם כל החבר'ה שפה לקחת את ההזדמנות ולהעביר את זה קדימה. הנבחרת גדולה מכולנו, וכל אחד יכול וצריך לעשות הכל כדי להצליח יחד".

שחקני נבחרת ישראל תומר גינת, ג'ייק כהן
רוצים להתאושש ביחד מהקיץ. גינת וכהן | רויטרס

גיא גודס הסביר את ההבדל בין היורובאסקט לחלונות הנבחרת ועל הציפיות מהסגל הצעיר: "הסגל די חדש, בנוסף לארבעה שחקנים שהיו כבר באליפות אירופה. יש כאלה שפעם ראשונה בנבחרת, ואני מברך אותם על עצם הגעתם לנבחרת, זה הישג גדול ומראה על עבודה קשה. עצם העובדה להגיע, גם אם לא ל-12 הסופיים, זה הישג. אנחנו נכנסים לפלייאוף של חלון חדש, סלובניה ושבדיה, אין לנו מקום לטעויות. צריכים להתרכז קודם במשחק בשישי. שתי הנבחרות שונות, אבל כרגיל נבוא לנצח בשישי ולהתקדם האלה".

על סלובניה בשישי: "לשני הצדדים יהיה לא פשוט להכין את השחקנים למשחק, כי שתי הנבחרות חדשות לגמרי. סלובניה גם ללא הכוכבים יש להם מספיק שחקנים מוכשרים, אנחנו נתרכז בנו ובאיך שנעשה את הכי טוב שלנו. מצפים לאולם מלא. הסיכוי עדיין קיים ואנחנו רוצים לשמור עליו".

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס עם גל מקל
שמח לאמן אותו בקדנציה האחרונה. גודס ומקל | רויטרס

על הדברים שפיני גרשון אמר אחרי הטורניר בקיץ: "מה שפיני אמר זה מה שפיני אמר. אני חושב שלא הייתה שום בעיה בין החברים בנבחרת. יש לנו חבר'ה מאוד איכותיים שעשו דברים יפים ביחד. לכולם יש תקופות קשות וטובות עם עליות וירידות. להפוך את זה שחור כמו שהרסו את זה זה חבל, הסכינים כבר נשלפו וחתכו, גם מבחינה אישית. יש פה אנשים מוכשרים, יצירתיים ולפעמים מה שאתה מתכנן הכל קורה הפוך. זה שהצבנו מטרות גבוהות זה חיובי, ואם לא הגענו לרבע גמר למרות שרצינו זה אומר שהכל לא טוב? הכי קל לנו להגיד בואו נעשה את המקסימום ונרים ציפיות ממשחק למשחק. אני לא כזה, לא אמרתי שנזכה באליפות אירופה, אבל לקחת את זה לכיוון הנגדי זה היה לא נכון, לא רציני וזה פגע בהרבה שחקנים ובצוות האימון. מאז התקדמנו, אני אישית מרגיש טוב. זה לא עניין של חוזה או כסף, מבחינתי זה היה שליחות. במקביל לחולון לעשות את זה זה משהו שאני בחרתי, וקל מאוד לא לעשות את זה. אני נהנה מזה, אם לא הייתי נהנה לא הייתי פה".

המאמן הלאומי התייחס לפרישות של גל מקל מכדוסל ושל פניני ממדי הנבחרת: "מהצד שלי ושל הנבחרת אנחנו צריכים לומר תודה לגל מקל. גיליתי מעבר לשחקן אדם שמאוד אוהב את המשחק ושהוא עושה משהו הוא עושה את זה הכי טוב שהוא יכול. מקצוען ברמה הכי גבוהה שיש. שמחתי לקחת חלק בקדנציה האחרונה שלו. אני מאחל לו המון הצלחה בהמשך הדרך. פניני לא היה אמור להיות חלק מהסגל הזה, הוא אמר לי שהוא הרגיש שהוא נטל, אמרתי לו שהוא נכס. גם בגיל 39 הוא נתן המון לנבחרת ישראל. נהנתי איתו בנבחרת וגם בחולון. צריך להגיד לשניהם המון תודה על מה שהם תרמו לנבחרת".

פיני גרשון עם מאמן נבחרת ישראל גיא גודס
לא אהב שהפכו את הדברים לרעים. גודס ופיני | ברני ארדוב

המשחק מול נבחרת סלובניה יתקיים ביום שישי (14:00), בעוד ביום שני הבא (20:35) הנבחרת הישראלית תשחק בשבדיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי