הפיצות חזרו לאופנה: קריסת מערכות טוטאלית במכבי ת"א

שמעון מזרחי ודייויד פדרמן
שמעון מזרחי ודייויד פדרמן | עדי אבישי

הצהובים בהיסטריה מהכישלון המתמשך וממחאת האוהדים, אז משעור מועמד לפני הסדרה מול הרצליה, שיבק מונה במהלך בזק ובלאט מוזכר כמשיח פוטנציאלי

(גודל טקסט)
אין, מכבי ת"א פשוט גדולים. כדורסל. מכבי ת"א כדורגל לא מגיעים לקרסוליים של אלה מהסל. לא חלפו להן שעתיים מאז נקבע כי הצהובים יארחו ברבע גמר הפלייאוף את בני הרצליה, וכבר מתחילות לצוץ הידיעות על כך שכוכב הרצליה כארם משעור קרוב לחתימה במכבי. כבר שנה שהם מחזרים אחריו, למרות שלהרצליה יש אופציה עליו, אבל הידיעות על סיכום קרוב – נכון או לא – צצות בדיוק לפני שהסדרה מתחילה, שהילד יתבלבל קצת. בלאו הכי אליפות לבני הרצליה זה פחות חשוב משתי דקות בגארבג' טיים ביורוליג נגד קאזאן. המגבות של דגן יבזורי מחכות לו. קסם היורוליג ורעש המצלצלין מופיעים בטיימינג הנכון, כמו מרסר ב-88'; כמו צ'ורה עם הפיצה. 


מעניין מאיפה הם יצליחו להחדיר טרופיות – עוד מוכרים את זה? – ליד אליהו, כדי שאם יסתבך לו המשחק הראשון, השלישי, אולי החמישי, תעוף הטרופית מיניה וביה, לכאורה, ותרוקן את תכולתה על הפרקט המשובח. אולי יחזירו את אמנון אבידן לשלושה עד שבעה משחקים – כמו שהביאו את אריק שיבק – כדי שיהיה מי שישמור על הוצאות החוץ של היריבה. ואולי גם יחזרו החבר'ה להתכופף – למרות שהברכיים לא כמו שהיו פעם – מעל הספסל של מיקי גורקה, ואחר כך של דן שמיר, ואולי אולי בסוף גם של סימונה פיאניג'יאני – כדי להפריע לפסקי הזמן. הלו, אליפות על השולחן. 




בגאצקיס בסיומו של עוד ערב עגום (עדי אבישי)


מדהימים מכבי, זו פשוט אומנות. רעשי רקע? 35 הפסדים? שנתיים בלי אליפות? בריחת מנויים? הצחקתם את יגיע הכפיים הצהוב. מכבי זה מכבי, במילרע!


שהרי אם לא היה מדובר בפאניקה כללית, בגאצקיס לא רק שהיה מפוטר כבר לפני חודש, הוא בכלל לא היה בא. שיבק כבר הודיע שלא יערפו את ראשו אם לא יזכה באליפות – לא הוא בנה את הקבוצה המגוחכת בתולדות מכבי ת"א, לא הוא גמר עונה עם 14 הפסדי ליגה ו-20 הפסדי יורוליג, אבל ראשו ייערף גם אם יזכה באליפות. במכבי רואים בקצה המנהרה החשוכה איך בראדלי וונאמייקר מגיע עם דיוויד בלאט, ואיך אלה שנשבעו שלא יקנו בעונה הבאה מנויים, פתאום יקבלו את הסיבוב: ההנהלה לא הולכת? אבל בלאט מגיע, וונאמייקיר יגיע, הקבוצה הביאה דאבל עם כמעט 40 הפסדים. היי, זה לא נשמע כזה רע. ואם זה יבוא לצלילי המארש "אם זה 20, תנסו להגיע ל-30", זה בכלל יהיה גדול.



שחקני מכבי מדוכדכים. האוהדים התרגלו למראות האלה (אודי ציטיאט)


הסיפור פשוט: מכבי מובטחת ביורוליג, אבל גם עם בלאט היא לא שווה יותר ממקומות 8-12, שזה בערך 13-16 הפסדים בעונה רק בגזרה הזו. במכבי מבינים שהנזק מצטבר. הם מבינים שאפילו 2,000 מנויים פחות, בתוספת לגרעון שנוצר, זה להביא כסף, והרבה, מהבית. לא בטוח שזה עניין זמין. מכבי לא רלוונטית, מכבי לא אטרקטיבית – זו קריסה. תוסיפו לכך שהם מנסים להימנע מהמקום ה-14 ומטה ביורוליג, שהרי עוד שנתיים רצופות, ומכבי עלולה לעוף מהיורוליג – למרות השריון.


בגלל זה שיבק. בגלל זה השטיקים של פעם. בגלל זה הם מתאבדים על האליפות הזו, למרות שאין לה שום ערך מחוץ לבית מכבי. הליגה שוויונית, אין קבוצה מעל הליגה – המשימה הושלמה. למכבי ת"א זה הרבה מעבר לזה. היא בהיסטריה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי