התאריך הקסום של ריאל מדריד ינצח את ברצלונה?

ריאל מדריד זידאן פיגו
ריאל מדריד זידאן פיגו | AFP

הקטאלונים ישחקו הערב (21:45) נגד ההיסטוריה המדהימה של הבלאנקוס ב-23 באפריל. ליאו מסי יכבוש בקלאסיקו לראשונה מאז 2014?

(גודל טקסט)

הקלאסיקו שישוחק היום (ראשון, 21:45) בסנטיאגו ברנבאו תחת הכותרת "ההזדמנות האחרונה של ברצלונה". למרות שלא היה סיכוי סביר שעונשו של ניימאר יומתק לקראת הקלאסיקו, קיוו בבארסה עד לרגע האחרון שהוא יוכל לשחק. הבוקר המועדון הודיע רשמית שהוא לא יכלל בסגל.

בשעה 11:00 שעון ישראל פרסם המועדון המודעה שנוכח העובדה ש-12 שעות לפני המשחק אין הרבה סיכוי לערעור על עונש הרחקתו לשלושה משחקים, הוחלט להשאירו מחוץ לסגל, ופאקו אלקסר צפוי להחליפו בהרכב הפותח. לואיס אנריקה הפתיע בסגל שפורסם למשחק אחרי שאלייש וידאל הפצוע נכלל בו. 





ההחלטה של ברצלונה לא לזמן את ניימאר לסגל למרות שהיה אמור להיות מאבק משפטי עד לרגע האחרון כדי שישחק נגד ריאל מדריד היתה של המועדון ולא של צוות המאמנים. הנהלת בארסה סברה שאם ניימאר יטוס למדריד ועד לרגע האחרון לא ידעו אם הוא משחק או לא תערער את הביטחון של שאר השחקנים.

השארת ניימאר בחוץ תביא לכך שהשחקנים יתרכזו רק בהכנות למשחק היום מנטלית ונפשית.  "מונדו דפורטיבו" הסביר שעד אתמול ראשי הבלאוגרנה סברו שהם יוכלו לערער על עונש ההרחקה של ניימאר ולשנות את פסק הדין כדי שישחק היום. סגן הנשיא ג'ורדי מסטרה אפילו אמר: "ניימאר יגיע למדריד", אבל הקבוצה קיבלה איתותים שהדיון לא יתקיים היום.




נשאר בבית. ניימאר (AFP)


 

יו"ר בית הדין, אנריקה ארנלדו, אמר שניימאר לא יזוכה וברסה דרשה ממנו רק אתמול לא להיות נוכח בדיון מכיוון שהביע את דעתו בפומבי. בברסה גם סברו שבית הדין עושה בכוונה בעיות וטען שאי אפשר לאתר שני נציגים בהתראה קצרה. "איך זה יכול להיות בעידן הניידים", תהו בברסה והבינו את הרמז.


ניצחון של ברצלונה ישאיר אותה בתמונת האליפות כשריאל מדריד מובילה עם שלוש נקודות ומשחק חסר. אחד השחקנים שצריכים לספק את הסחורה היום הוא ליונל מסי שלא כבש בקלאסיקו מאז 2014, וחסרים לו שני שערים כדי להגיע ל-500 במדי ברצלונה. מלך השערים של הליגה חייב תשובות לאוהדים שאחרי התיקו 0:0 נגד יובנטוס עמדו ונתנו סטנדינג אוביישן לקבוצה שהודחה מהאלופות. מסי הוא מלך השערים של הקלאסיקו עם 21 כיבושים.

[ÚLTIMA HORA] Comunicado sobre Neymar #FCBLivepic.twitter.com/l91T36xOXu

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) April 23, 2017

מסי כללית בכושר טוב יותר מכריסטיאנו רונאלדו השנה וכבש 32 אחוז משערי ברצלונה העונה לעומת 21 אחוז של רונאלדו. בגלל מדיניות הרוטציה רונאלדו שיחק רק ב-76 אחוז מהמשחקים בעוד שמסי ב-86 אחוז. מסי כבש כל 85 דקות בעוד רונאלדו כל 110 דקות.  


בעונה שעברה הביסו הקטאלונים את ריאל מדריד בברנבאו 0:4. לשוער מארק אנדרה טר שטגן זו תהיה בכורה בברנבאו במדי ברצלונה והוא ינסה להיות הראשון שלא סופג נגד הבלאנקוס, קבוצה שכבשה 55 משחקים ברציפות.


 

לואיס אנריקה אמר לקראת המשחק: "עבורנו זה כמו גמר. רק ניצחון ישרת אותנו. איך זה ישפיע על השחקנים שלי? לחלק זה רק נותן יותר מרץ, לחלק זה מלחיץ. רק אם ננצח נתחיל להסתכל על הטבלה ומה הסיכויים המתמטיים". עבור אנריקה זהו הקלאסיקו האחרון, אבל לדבריו: "אני לא עושה הכנות מיוחדות. זה משחק כמו כולם".

 

מסי. חייב סוף סוף להתעלות
מסי. חייב סוף סוף להתעלות

 

בריאל מדריד יודעים שיש להם מרווח של טעות וגם הפסד עדיין לא יביא אליפות לברצלונה. לכן זינדין זידאן, שגם כך מנסה לצנן בכל מסיבת העיתונאים את ההתלהבות טען: "יקרה מה שיקרה. המשחק הזה לא יכריע את גורל האליפות. ברור שברצלונה קבוצה טובה מאוד שהוכיחה את עצמה גם העונה, והיא לא תילחץ בברנבאו".

 
 

לפי הדיווחים זיזו עדיין לא החליט אם לפתוח עם ה-BBC בהתקפה, אחרי שגארת' בייל התאמן אתמול כרגיל עם הקבוצה ונראה כאילו התאושש מהפציעה שלו, או שמרקו אסנסיו יעלה במקומו.

לריאל מדריד יש היסטוריה טובה של נצחונות ב-23 באפריל. ב-2002 למשל ניצחה את ברצלונה באותו תאריך בחצי גמר האלופות 0:2 בקאמפ נואו ועלתה לגמר האלופות. המאמן זינדין זידאן אפילו כבש את אחד השערים. ב-2003 הפסידה אומנם ריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד בתאריך הזה 4:3, אבל רונאלדו אך הקבוצה עלתה לחצי גמר האלופות. בעונת 13/14 גם באיירן מינכן היתה קורבן של המדרידיסטה בתאריך הזה אחרי שהפסידה 0:1  בברנבאו. 


 

סרחיו ראמוס כבש את השער הראשון שלו במדי הקבוצה בתאריך זה ב-2006 בזמן פציעות בניצחון על מלאגה 1:2. אגב, לברצלונה זה לא תאריך חיובי כל כך אחרי שהובסה ב-2013 על ידי באיירן מינכן 4:0.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי