רונאלדו יותר טוב ממסי כשמשחקים על כל הקופה

מסי ורונאלדו
מסי ורונאלדו | Gettimages

הפורטוגלי כובש ומכריע גם כפעולה החיובית הבודדת במשחק, הגאוניות של הפרעוש נמסה בלחץ. חלוץ ריאל משדרג את מושג הווינר, בכוכב בארסה נדבקת תדמית הלוזר

(גודל טקסט)
 נניח ששייח קטארי כזה או אחר יזמין בקיץ את ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו למשחק של אחד על אחד על כר דשא מפותח ושערים קטנים בדוחא לקידום מונדיאל 2022. מי לוקח? תחשבו טוב טוב. עזבו בצד את האהדה האישית שלכם לשני הסופרסטארים או לקבוצות שלהם ותנתחו את הסיכויים באופן קר. הפרעוש, הכדורגלן מספר 1 בעולם אולי בכל הזמנים מבחינת כישרון, יחזיק יותר בכדור, ילהטט, יכבוש גולים מרהיבים אבל יירד מנוצח. למה? כי CR7 הוא האב טיפוס של הווינר. הוא ישרוט, יצבוט, יתמלא באנרגיות מטורפות, עד שהארגנטיני יתעייף ויוותר.


מסי מתחיל לטפח לעצמו תדמית של לוזר ולא רק באלביסלסטה. יותר מדי פעמים הוא לא הגיע למשחק על כל הקופה בשלוש שנים האחרונות. הרמונטדה מול פאריס סן ז'רמן הושגה בזכות ניימאר ותרגילים מלוכלכים של לואיס סוארס. הפרעוש היה כלי משני. מול יובנטוס בעט מסי שש פעמים לשער. רק אחת הלכה למסגרת ואפילו 0:1 קטן עבור הכבוד הוא לא הביא. נכון שיש למספר 10 יותר תארי אליפות בספרד והוא גם הוכתר יותר פעמים כאלוף אירופה מרונאלדו (3 מול 2, לא נחשיב את 2006 כשליאו הצעיר ישב על הספסל), אבל האליפויות של 2009 ו-2011 זרמו בקלות. הקבוצה שבנה פפ גווארדיולה נחשבת לטובה ביותר בתולדות בארסה ואולי גם הכי טובה בעולם אי פעם.

 

בגמר של 2015 מול יובנטוס גילינו מסי אחר. הגברת הזקנה עלתה ליתרון והפרעוש התקשה לתפקד. למזלו נחלצו לעזרתו לואיס סוארס וניימאר וסידרו את התואר. עברו חודשיים והפרעוש עשה במכנסיים בגמר הקופה אמריקה מול סוג של הגברת הזקנה – צ'ילה של חורחה סמפאולי. עברה שנה וחבורת הלוחמים של צ'ולו סימאונה סירסו את מסי ששוב נראה אובד עצות ושלחו את הבלאוגרנה הביתה.



 

לרונאלדו, גם בשיאו במדי מנצ'סטר יונייטד לא היו את האיכותית של מסי, אבל הוא קורץ מגזע אחר. הדעה הרווחת בתום יורו 2016 היתה שפורטוגל לקחה את התואר למרות CR7 ולא בזכותו. בולשיט. נכון שחלוץ ריאל מדריד לא היה יורו מזהיר אבל במשחק המכריע לעליית שלב עם הגב אל הקיר הוא נתן צמד מול הונגריה ושוב נרדם עד הצמד בחצי הגמר מול וויילס. ואז הגיע הגמר עצמו מול צרפת.



מסי. פעם רביעית שהוא עושה במכנסיים
מסי. עושה במכנסיים במעמדים גדולים כשהוא בפיגור (Getty)

 

מסי מתפרק במצבים כאלה. הוא לא מרוכז, הוא לא מדויק, הוא לא מסי. חודשיים לאחר ההתפרקות מול הקולצ'נרוס, אומה ארגנטינית שלמה חיכתה לרמונטאדה משלה בגמר הקופה אמריקה 2016 מול אותה צ'ילה. זה נגמר בבכי של הפרעוש ובהודעת פרישה שהדיפה ריח של לוזריות אמיתית.




 

רונאלדו מנצח משחקים גם מעמדת הספסל, גם אחרי שנפצע בדקות הראשונות והבין שהחברים צריכים להביא את התואר בלי השערים שלו, הוא תיפקד כמאמן ובעיקר כמנטור, הדביק את חבריו בווינריות חסרת המעצורים שלו וקטף תואר אלוף אירופה מעמדת אנדרודוג מוחלטת. במשך 76 דקות מול באיירן בברנבאו ביום שלישי היה CR7 מהחלשים במגרש. אבל הבווארים היו ביתרון של 0:1 והפורטוגלי חי על המצבים האלה. פתאום משום מקום מתרומם לכדור של קאסמירו ומשווה.




רונאלדו. ינצח את מסי באחד על אחד

רונאלדו. ינצח את מסי באחד על אחד או לא? (צילום: Getty)

 

למחרת כולם ציפו לתגובה של מסי. "הרי הם בתחרות גדולה, ורונאלדו תקע שלושער", אמרו הפרשנים. כאוהד שרוף של ארגנטינה מצולק משלושה הפסדי גמר מאז 2014, לא ציפיתי לכלום מהפרעוש  חוץ מקמטים חרושים על מצחו, גירוד בלתי פוסק בזקן ומראה עגמומי. וכך היה. ושוב: רונאלדו משייט לזכייה שלישית בצ'מפיונס תוך ארבע שנים, בעוד לארגנטיני נותר רק לבצע נקמה, לנצח את הקלאסיקו ולזכות באליפות. מי מתערב שזה יקרה?




 

אין על הפרעוש בכל הקשור לטכניקה וחכמת משחק. הפורטוגלי הרחק מאחור. אבל בינינו, אם אתם יכולים לבחור רק אחד מהם למשחק על כל הקופה ולא משנה באיזה מסגרת, אתם תלכו את רונאלדו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי