גל מקל: ההתנהלות של מכבי ת"א לא ברמה שצריכה להיות

מקל. יעד חדש באירופה
מקל. יעד חדש באירופה | צילום: עדי אבישי

הגארד הישראלי מסכם עונה ואת התקופה הקשה עם הצהובים: "לא הפתיע אותי שמכבי שחררה אותי", ומתכונן ליורובאסקט שייערך בישראל: "משהו שקורה פעם בקריירה"

(גודל טקסט)

גל מקל הוא אולי הדוגמא הטובה ביותר לעונה ההפכפכה שעברה על הישראלים הבולטים בנבחרת, בעיקר אלה ששיחקו במכבי תל אביב. הרכז הישראלי הגיע למועדון לפני שנה וחצי עם ציפיות רבות, אולם הצהובים החליטו לוותר על שירותיו הקיץ למרות חוזה לשנתיים נוספות, כחלק מהמהפך בקבוצה.

כעת, אחרי שהספיק למצוא קבוצה חדשה כשחתם בגראן קנריה, מגיע מקל לנבחרת ישראל שתארח את אחד הבתים המוקדמים בעוד חודש, ולמרות הסיטואציה שעבר במכבי ת"א הוא בטוח שלא תהיה לזה השפעה על הקמפיין המתקרב.

"הדברים האלה לא משפיעים כשאתה מגיע לנבחרת", מספר הרכז בראיון לספורט1. "כשאתה מגיע לנבחרת זה לא משנה בכלל מה היה במהלך העונה. באופן אישי, אני חושב שהייתי בסיטואציה לא נוחה. מבחינתי, כשאתה מסתכל על המשחקים והמספרים, הייתה לי עונה סבבה לגמרי בהתחשב בנסיבות. זה לא משנה אם שיחקתי 30 דקות או 19 שניות, תמיד הייתי שם בשביל הקבוצה ברמה של המחויבות. אני יוצא לגמרי בראש מורם מהעונה האחרונה. אני מרגיש שאני בכושר מצוין, מרגיש טוב עם הגוף ורוצה להמשיך את הקו שהיה בנבחרת בשנים האחרונות".

האמנת שמכבי תשחרר אותך?
"יש דברים שקורים במהלך העונה שאתה רואה ומרגיש. לאורך כל העונה הרגשתי דברים שזה לא הזמן והמקום לדבר עליהם, אבל זה לא הפתיע אותי בכלל. מבחינתי אני יכול להגיד שאני מאושר איפה שאני נמצא עכשיו. חתמתי בקבוצה טובה מאוד, בליגה הכי טובה באירופה. אני מתרגש מהאתגר הזה, אבל כרגע אני מרוכז בנבחרת".

גל מקל.
גל מקל."חתמתי בקבוצה טובה מאוד" (טוויטר)

נפגעת מהיחס שלהם? אחרי הכל גם הדרך לא הייתה הכי נעימה
"בלי קשר אליי, אני לא חושב שההתנהלות בקבוצה היא ברמה שצריכה להיות במכבי תל אביב. אני ממש לא נעלב או נפגע. בסופו של דבר זה נטו ביזנס, ואני ממש לא לוקח את זה למקום הזה. בסופו של דבר, איך שהדברים התגלגלו, אני באמת שמח במקום שאני נמצא בו היום".

אני מניח שאתה חושב שיכולת לתרום להם גם בעונה הבאה
"זו לא שאלה בכלל, זה מובן מאליו וברור. כל מי שראה את מה שקרה העונה, ברגעים הטובים וגם הפחות טובים, היה יכול לראות שאני שם במחויבות, ברצון, ביכולת ובמספרים. כמובן שכשהקבוצה לא מצליחה כולם סופגים את האש, כולם מקבלים את האשמה וזה חלק מהעסק הזה. אני נתתי את כל כולי, לפעמים זה מצליח בצורה קבוצתית ולפעמים לא".

גל מקל.
גל מקל. "נתתי את כולי כשיחקתי" (אודי ציטיאט)

אתה מרגיש ששילמת את מחיר הכישלון הקבוצתי?
"הם עשו חריש עמוק, כל הקבוצה למעט איתי לא נשארה. אני לא מרגיש ששילמתי שום מחיר בעקבות הכישלון. נתתי את כל מה שיש לי וזה מה שחשוב".

זאת טעות מצדם להביא הרבה שחקנים ישראלים בלי ניסיון יורוליג?
"זה ימים יגידו", הוא אומר עם חיוך על פניו.

גל מקל. יכול להרשות לעצמו לחייך (עדי אבישי)
גל מקל. יכול להרשות לעצמו לחייך (עדי אבישי)

למה השידוך הזה לא עבד השנה?
"דיברנו עכשיו על המספרים שסיפקתי, דיברנו על הכל. כששיחקתי נתתי מאה אחוז בשביל הקבוצה מכל הבחינות – מחויבות, יכולת ויציבות, אבל כמו שאמרתי קודם – כשהקבוצה לא מצליחה כולם סופגים את האש וזה מה שקרה. אני מבחינתי נתתי הכל. מי שזה טוב לו – אחלה, ומי שלא טוב לו – גם אחלה".

בדיעבד אתה מצטער שהגעת לשם?
"לא, ממש לא".

גל מקל. לא מצטער על התקופה בצהוב (אודי ציטיאט)
גל מקל. לא מצטער על התקופה בצהוב (אודי ציטיאט)

"חוויה שנוכל לקחת איתנו לכל החיים"
כעת מגיע מקל, יחד עם חבריו לנבחרת, לאחד מרגעי השיא בקריירה שלהם – אירוח בית מוקדם באליפות אירופה. "זה מאוד מרגש, זה משהו שקורה פעם בקריירה", מתייחס מקל למעמד. "אנחנו מאוד שמחים ונחושים לייצג את הנבחרת בארץ, באליפות אירופה שזה אירוע מיוחד במינו. המטרה שלנו היא לעשות את העבודה עם כל ההתרגשות. אם נעשה הישג זו יכולה להיות חוויה שנוכל לקחת איתנו לחיים".

העונה האישית שעברה עליך ועל שחקנים נוספים גורמת לכם לבוא עם אקסטרה מוטיבציה לנבחרת?
"תמיד יש מוטיבציה להצליח בנבחרת, בלי קשר למה יגידו ואיך יגידו. זה חלום של כל שחקן לתרום לנבחרת ולייצג את המדינה שלו. אני מאושר שנפלה בחלקי ההזדמנות במשך הרבה שנים לעשות את זה, וזו המוטיבציה הכי גדולה – לעשות משהו גדול בשביל המדינה שלך, בלי קשר למה היה ומה יהיה".

מה המטרה בטורניר הזה?
"קודם כל להיראות טוב ולהשאיר הכל על המגרש. זה משהו שעשינו בשנים האחרונות ותהליך שאנחנו מרגישים איתו טוב. מבחינת התוצאות כמובן שאנחנו רוצים לעלות שלב. יש לנו בית מאוד קשה, אבל כאן בארץ עם הקהל והדחיפה אני מאמין שאפשר לעשות את זה. במשחק אחד הכל אפשרי. הבית הזה מאוד קשה, והנבחרות מגיעות לפה עם סוללה של שחקנים ברמה מאוד גבוהה, בין אם NBA או טופ יורוליג, וסגלים מאוד מרשימים. פה בבית שלנו, עם הדחיפה של הקהל הכל אפשרי".

גל מקל.
גל מקל וחבריות לנבחרת. "נפרגן אחד לשני" (אודי ציטיאט)

יש לחץ בגלל שאתם מארחים את הטורניר?
"בנבחרת תמיד יש לחץ וציפיות. כולם מסתכלים עליך וכמו שאומרים – זה חלון הראווה של הכדורסל הישראלי. אם האליפות תהיה פה וגם אם לא, תמיד יהיו ציפיות. חשוב שניקח את זה לכיוון החיובי, לשאוב את האנרגיות ואת הדחיפה מהקהל ולנצל את זה לטובתנו".

איזה סגנון משחק אנחנו צפויים לראות מכם?
"אנחנו רוצים להמשיך לשחק כמו ששיחקנו בשנים האחרונות – לרוץ, לחלוק את הכדור ולפרגן אחד לשני. אני חושב שעשינו את זה בשנים האחרונות וזו המטרה שלנו גם עכשיו".

הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

גל מקל.
  גל מקל. "תמיד יש מוטיבציה בנבחרת" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי