הפסד בכורה לישראל בהכנה ליורובאסקט, 84:83 לטורקיה

שון דוסון
שון דוסון | עדי אבישי

בתום משחק רב תהפוכות, הבחורים של ארז אדלשטיין נכנעו לטורקים אחרי שבעה ניצחונות רצופים. יוגב אוחיון החטיא יכול היה לשלוח את המשחק להארכה, אך החטיא מהקו 3.5 שניות לסיום

(גודל טקסט)

אחרי שבעה משחקים, לבסוף זה קרה – נבחרת ישראל נכנעה לטורקיה ורשמה הפסד בכורה במשחקי ההכנה ליורובאסקט, 84:83, 11 ימים לפתיחת האליפות.


היתרון במשחק עבר רבות מצד לצד, ובדקות הסיום היתה זו האורחת שהוליכה. בפיגור ארבע נקודות, עשר שניות לסיום, קלע יוגב אוחיון שלשת ענק אליה נוספה עבירה, אך את זריקת הבונוס החטיא מהקו וחתם את תוצאת המשחק.



ריצ'ארד האוול המצוין קלע 16 נקודות, ועומרי כספי הוסיף דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-10 ריבאונדים. מה שהכריע לבסוף את הכחולים-לבנים היתה כמות האיבודים האסטרונומית, ועם 23 אל מול 12 של היריבה קשה מאוד לנצח משחק.


האוול. פתח טוב
האוול. משחק טוב, תוצאה פחות. (עדי אבישי)


אצל הטורקים היו אלו פורקן קורקמאז (19 נקודות) ועלי מוחמד (15 נקודות, 9 אסיסטים) להוליך את טבלת הקלעים, אבל דווקא מליח מחמטוגלו, שקבר שמונה נקודות, כולן ברבע הרביעי, היה זה שהשפיע יותר מכל על המומנטום הקריטי שהביא לבסוף לאדומים את הניצחון.


מהלך המשחק
רבע ראשון
הבחורים בכחול-לבן פתחו מצוין את המשחק ושילבו בין משחק פנים משובח של ריצ'ארד האוול, לבין תנועה בלתי פוסקת ללא כדור ומהלכי מסירות יפים. לקראת סיום הרבע התעוררו הטורקים וצימצמו ל-19:18, ובסיום עשר הדקות הראשונות הובילו 25:24. ישראל הרבתה לאבד כדורים (6), ומנגד קלעה ב-100% מדהימים מהשדה.


רבע שני
המשחק התאזן ויכולת טובה של עידן זלמנסון שמרה על הישראלים במשחק. היתרון עבר מצד לצד ואדלשטיין הזעיק פסק זמן על מנת לסדר את השורות. פורקאן קורמאז ועלי מוחמד הגיעו כבר לדאבל פיגרס, אבל ישראל המשיכה עם האחוזים המטורפים מהצבע ו-18 מ-20 (!) שמרו עליה במשחק. שיתוף פעולה יפה בין גל מקל להאוול העלה ל-42:47, ושלוש נקודות נוספות של הגארד סגרו את המחצית על 42:50 למארחת.


גל מקל. יופי של משחק לגארד
גל מקל הערב ביד-אליהו (עדי אבישי)


רבע שלישי
הטורקים עלו נחושים לצמצם את ההפרש, ואף הצליחו בכך בדרך ל-58:55. אדלשטיין הבין שהוא צריך קשיחות והכניס את גיא פניני במקום ליאור אליהו. אוחיון עם שלשה גדולה קבע 62:63, ואלישי כדיר, שהחליף את ריצ'י האוול הוסיף גם הוא נקודות. מהלך קבוצתי מופתי של הטורקים סיים רבע מוצלח מבחינתם, בו ניצחו 14:22 ולוח התוצאות הראה שוויון 64.


רבע רביעי
אדלשטיין העלה הרכב גבוה עם בלייזר בעמדה מספר 2 וכספי ב-3, והנבחרת, שנקלעה כבר לפיגור 7, צימצמה חזרה ל-74:71, אבל מחמטוגלו בשלשת ענק הקפיץ חזרה את ההפרש. כספי לקח פיקוד והוסיף נקודות חשובות, אלא שמחמטוגלו השיב בשנית והמשחק הפך לקרב מצד לצד. חמש דקות לסיום, 75:79 טורקי. המשחק הפך לפקעת עצבים, ושחקנה של גולדן סטייט טעה פעמיים עם איבוד כדור ועבירה מיותרת שהובילה לשלוש זריקות, 1:48 לסיום.


ישראל יצאה להתקפה חשובה בפיגור ארבע, ואיבוד כדור קריטי של גל מקל הצמיח את הפער ל-77:83, 1:28 לסיום. פסק זמן של אדלשטיין הרגיע מעט את הכחולים, ושלשה אדירה של כספי הפיחה תקווה. ישראל השיגה עצירה ומקל ניסה להשוות עם עוד שלשה, אך הפעם לא הצליח. בפיגור 84:80 לקח אוחיון את הכדור, קלע שלשה מדהימה בתוספת לעבירה, אלא שאת זריקת הבונוס החטיא מהקו וחתם את המשחק על 84:83 לטורקיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי