חזרה למסלול: ניצחון גדול לישראל על פולין 74:77

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

שבוע ליורובאסקט: אחרי שפיגרה לכל אורך המשחק, הצליחה הנבחרת של אדלשטיין לבצע מהפך בדקות האחרונות. 15 נקודות ו-8 ריבאונדים לעומרי כספי שהצטיין

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל רשמה הערב (חמישי) ניצחון חוץ גדול על נבחרת פולין – 74:77, אחרי שפיגרה כמעט לכל אורך המשחק. זה היה עוד משחק הכנה לטורניר היורובאסקט שייערך בישראל החל מיום חמישי הבא והחבורה בכחול לבן התאוששה מהפסד הבכורה בתחילת השבוע לטורקיה.


משחק מפוזר של החבורה של אדלשטיין לא בא לידי ביטוי על לוח התוצאות כאשר הפולנים אמנם הובילו אבל בפער של חמש נקודות בלבד בהפסקה 42:37.


אולי יוגב אוחיון היה חסר כשקיבל מנוחה אבל דקות טובות של גל מקל יחד עם גיא פניני השיבו את ישראל לתמונה ובסיום הרבע השלישי הפער צומק לנקודה בלבד.


בר טימור היה טוב בדקות המכריעות ונעזר במקל והחבורה של אדלשטיין עלתה ליתרון ראשון ברבע המכריע. דקות טובות של מקל כבר נתנו יתרון של שש ולמרות ניסיון קאמבק, זה הספיק לעוד ניצחון ישראלי.




שבוע ליורובאסקט וארז אדלשטיין יכול להיות מרוצה מאחר שמדובר ביריבה איכותית. הפנים כעת למפגש עם הונגריה מחר ובשבת למשחק ההכנה מול בריטניה.


קלעו לישראל: עומרי כספי 15 נקודות ו-8 ריבאונדים, ריצ'ארד האוול, גל מקל וליאור אליהו 12 כל אחד, גיא פניני ויותם הלפרין 9 כל אחד, בר טימור 8 נקודות.


בלטו בפולין: מאתוש פונטיקה ואדם ווצ'ינסקי 12 כל אחד, פרימיסלאב קרנובסקי 11 נקודות ודמיאן קוליג 10 נקודות. 


מהלך המשחק
ישראל פתחה עם גל מקל, שון דוסון, עמרי כספי, ליאור אליהו וריצ'רד האוול. הפולנים עלו עם ארון צ'ל, דמיאן קוליג, מתאוש פוניטקה, אדם ואצ'ינסקי ולוקאש קוז'ארק.


הפולנים פתחו טוב את המשחק ושלטו בקצב, ישראל נשארה בתמונה. שלשה של כספי קבעה 7:8 לזכות פולין. המארחת הגיבה בריצת 0:6 ועלתה ל-7:14. עד לסיום הרבע ישראל הצליחה לצמק ל-20:18. בפתיחת הרבע השני, סל של כספי קבע שוויון 20:20.



אדלשטיין על הקווים (עדי אבישי) 


נקודת עונשין של האוול העלתה את ישראל ליתרון נקודה. המשחק המשיך להיות צמוד ונקודות של כספי מהקו קבעו שוויון 27:27. הפולנים ניצלו את יתרונם מתחת לסל וברחו ל-40:34, אך שלשה של הלפרין צימקה  לשלוש בלבד, הפולנים קלעו וירדו להפסקה ביתרון – 37:42.


בתחילת המחצית השנייה המארחים ניסו לרוץ אך לא הצליחו לפתוח פער. שתי שלשות של מקל וכספי קבעו 51:51. המארחת הגיבה בריצת 0:5, אבל סל של כספי קבע 55:56 לפולנים. בסוף הרבע, פולין הובילה 59:60. 



גל מקל מרוצה (איגוד הכדורסל) 


הקרב הצמוד נמשך. מהלך של סל ועבירה של פניני וסל של מקל קבעו יתרון ישראלי – 66:69. בר טימור העלה ליתרון של שש נקודות – 67:73 הפולנים צמצמו ל-73:71. חדירה של מקל קבעה 71:75 לישראל, ובסיום – 74:77 לחבורה של אדלשטיין. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי