גל מקל: "לא חושב שמעמדי נפגע, גאה בתקופה שלי במכבי ת"א"

גל מקל
גל מקל | עד אבישי

רכז נבחרת ישראל התראיין בתכנית הספורט ב-103FM ואמר לקראת היורובאסקט: "היתרון הגדול שלנו הוא השיטה של אדלשטיין ושאנחנו משחקים ביחד הרבה שנים"

(גודל טקסט)

 בעוד שלושה ימים תצא לדרך אליפות אירופה בכדורסל, תחרות שלראשונה תארח מדינת ישראל, וההתרגשות רבה לא רק בקרב האוהדים, אלא גם אצל שחקני הנבחרת.

גל מקל, שהתראיין הערב בתכנית הספורט של 103FM, סיפר לקראת פתיחת האליפות בחמישי: "אנחנו מאוד מתרגשים להתחיל את אליפות אירופה בישראל. זה כיף, משהו שזכינו לו. הייתה לנו הכנה טובה מאוד, לא שזה משנה משהו כי מניסיון קודם היו לנו גם קמפיינים שבקושי הצלחנו לגרד ניצחון והגענו לאליפות והיינו מצוינים, ככה שאנחנו עושים "דליט" על תקופת ההכנה ואת הביטחון שהיינו צריכים לקבל, קיבלנו. התמודדנו יפה מאוד וניצחנו יריבות ברמה גבוהה, אבל עכשיו מתחיל הדבר האמיתי".

ההבדל בין האליפות הראשונה שלו לזו שתיערך בישראל: "צביקה שרף לקח אותי לפולין כשהייתי בן 20 או 21 ונתן לי במה גדולה וצ'אנס גדול. מה שונה? אני חושב שאנחנו רצים ביחד בנבחרת הרבה שנים ובשלוש-ארבע שנים האחרונות עם ארז אדלשטיין אנחנו מכירים טוב מאוד אחד את השני בזכות השיטה ואוהבים לשחק אחד עם השני. זה היתרון הגדול שלנו, הרבה שנים ביחד".


"היתרון הגדול שלנו הוא הרבה שנים ביחד ושיטה שאנו רגילים אליה" (עדי אבישי)


מהי כוונתו שהוא אומר הכדורסל של אדלשטיין
: "מה ששונה אצל ארז מסגנונות אחרים בעיקר זו ההתקפה, מבנה של שני גארדים ושלושה גבוהים. זו שיטה שאנחנו רצים איתה כמה שנים וקל מאוד כשאתה רגיל לשיטה עם אותם שחקנים. האוול עושה עבודה טובה מאוד מתחילת הקמפיין, גם מבחינת מחויבות ורצון הוא כל כולו איתנו והוא גם אומר שהוא מאוד מתרגש ושמח להיות חלק. הוא שונה בהרבה מהיבטים ממה שנתן לנו פישר לפני כמה שנים ואנחנו שמחים שהוא איתנו ומוסיף לנו המון".

מעמדו בנבחרת: "אני לא חושב שהמעמד שלי בנבחרת נפגע. אני רץ עם הנבחרת כבר כמה שנים בתפקיד מרכזי וברוך השם היו לנו קיצים טובים בנבחרת. היה מה שהיה במכבי, דיברנו על זה ודשנו בזה, אבל כמובן שכשהקבוצה לא מצליחה ההאשמות והחצים עפים לכל הכיוונים. נתתי את כל כולי במכבי ואני יותר מאוכזב מהתוצאות שלנו כקבוצה, אבל עם כל רכבת ההרים הזאת אני יוצא גאה וחושב שנתתי הכל. לא מרגיש שאני צריך להוכיח משהו".


מאבקי המיקום באליפות אירופה
: "עשינו ניצחונות יפים על נבחרות חזקות, אבל יש לנו בית מאוד קשה וכל נבחרת, אולי למעט אוקראינה יהיה קשה מולה ביום נתון. אני מסתכל רק על איטליה ביום חמישי וצריך לקחת את זה משחק-משחק. מהניסיון שלי אליפויות כאלה יכולות להתפתח לכל הכיוונים. זה בית מאוד מאוד קשה, גם עם ה-2-3 פציעות שיש".


מקל. "לא מרגיש שאני צריך להוכיח" (איגוד הכדורסל)

החיסרון הפיזי של הנבחרת: "מבחינת גדלים זה נכון שאנחנו לא בגודל של הנבחרות האחרות, אבל אני חושב שלאורך ההיסטוריה נבחרות ישראל לא זכו ליתרון הזה, אבל אחת החוזקות שלנו היא משחק הריצה ואנחנו צריכים את הכדור בשביל לרוץ. חוץ ממאמץ קבוצתי אין פתרון אחר".

החששות לקראת היורובאסקט: "באליפות הקודמת הגענו וחששנו ובקושי ניצחנו בהכנה, ופתאום במשחק מול רוסיה התפוצצנו ונכנסנו לקצב. אליפות יכולה להתגלגל לכל כיוון וכמו בכל הכנה היו דברים טובים ודברים פחות טובים שעשינו. מן הסתם אנחנו ערים לכך ורוצים לשים את הדגש ולשפר את הדברים הלא טובים, כמו משחק ההגנה או הירידה להגנה והסגירה לריבאונד".


על מה אפשר לבנות לקראת האליפות
: "אנחנו נבוא להשתטח על הרצפה, נוציא את החרבות וניתן את כל מה שיש. זה ב-100 אחוז".

משחק הפתיחה מול איטליה: "יש לנו הערב אימון ראשון אחרי שחזרנו מפולין ואני בטוח שבשלושת הימים הבאים נתחיל ללמוד את איטליה. נכון שהם חסרים את גלינארי, אבל הם יודעים לכפות את הקצב שלהם ואנחנו נצטרך לעשות את הכל כדי לשחק בקצב שלנו, שהוא יותר מהיר".


מקל וכספי. מקווים לחגוג כבר בחמישי מול איטליה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי