ליאור אליהו עם 40 מעלות חום, אך התאמן וישחק נגד איטליה. עומרי כספי: זה אישי ותלוי בו

ליאור אליהו
ליאור אליהו | עדי אבישי

פורוורד הפועל ירושלים יעמוד לרשות ארז אדלשטיין במשחק הפתיחה של היורובאסקט (חמישי, 21:30), אלא שקפטן נבחרת ישראל מסייג: "לפעמים כשחולים עדיף לנוח מאשר לשחק, להיראות רע ולפגוע בקבוצה"

(גודל טקסט)
מחר (חמישי, 21:30) יגיע אחד הרגעים הגדולים בהיסטוריה של נבחרת ישראל, שתפתח את הופעותיה ביורובאסקט הביתי במשחק נגד נבחרת איטליה.


הערב ערכו הבחורים של ארז אדלשטיין אימון מסכם לקראת הקרב. ליאור אליהו החולה, ובר טימור שסבל מנקע בקרסול, התאמנו, ונראה שלשניים לא תהיה בעיה לשחק מחר. הפורוורד ערך רק אימון קל משום שהוא עדיין לא בקו הבריאות, אך נראה טוב.



האיטלקים מנסים לשדר בימים האחרונים שהם מגיעים כאנדרדוג, וגיא פניני התייחס לנושא: "לא שמעתי את הדברים האלו. יכול להיות שזו מלחמה פסיכולוגית, אבל אני לא מייחס לה חשיבות. אין ספק שיש עלינו לחץ וציפיות, אבל אנחנו חיים עם זה בשלום ושמחים לארח אירוע בסדר גודל כזה. אפשר לקחת את עניין הלחץ לכיוון של חיסרון, אבל אנחנו מספיק מנוסים כדי לדעת להתמודד".


אדלשטיין עם עם פניני באימון הערב (דני מרון)
אדלשטיין עם עם פניני באימון הערב (דני מרון)


הסוויץ' ממשחקי ההכנה לאליפות אירופה: "הייתה לנו הכנה מצוינת לדעתי, גם הדרך וגם התוצאות, אבל במשחק הראשון מתחילים מ-0:0 והמאזן נמחק. צריך לעשות את הסוויץ' שכל משחק הוא קריטי. אני מקווה שנתמודד עם איטליה על דירוג בבית ואין ספק שהמשחק הראשון מכריע".



עד כמה שחקני הנבחרת מתרגשים: "מאז שחזרנו מההכנה מפולין מרגישים את גודל האירוע באוויר, ואני מקווה שניקח את זה למקום חיובי ולא נתפזר. כולם מאוד מתרגשים".


החשיבות של ניקולו מלי בנבחרת איטליה: "אין ספק שהוא הברומטר. נכון שיש שם שחקנים מובילים כמו בלינלי, אבל הוא באמת השחקן עם האיי-קיו הכי גבוה ונצטרך להגביל אותו. אי אפשר כמובן לעצור את כולם, בסוף שחקנים קולעים, אבל נצטרך להקשות עליהם".


מה מכין להם אטורה מסינה: "דן וארז מכירים אותו, פיני מכיר אותו, יש לנו צוות מספיק מנוסה. מסינה כמובן הוא שם עולמי, אבל לנו יש את תכנית המשחק שלנו ונצטרך לבצע אותה. אנחנו מוכנים לאליפות, גם מנטלית וגם מקצועית. יאללה, שיתחיל כבר".


אטורה מסינה. מכירים אותו מספיק טוב
אטורה מסינה. מכירים אותו מספיק טוב (איגוד הכדורסל)


האליפות החמישית שלו והביקורות נגד הכדור: "הכדור הוא חדש כי רוצים שיהיה כדור נייטרלי וזה בדרך כלל לא הכי נוח. אני חושב שצריכים לעצור את זה ולשחק עם מה שנוח לכל השחקנים. אליפות בישראל היא יותר גדולה מכל אליפות שהייתי בה. אם היא האחרונה או לא? אני לא יודע. ללבוש את הגופיה של נבחרת ישראל זה משהו שתמיד ארצה ואני לא חושב על זה בכלל שזה טורניר אחרון" .


גם מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין דיבר, ועדכן על היום האחרון של ההכנות: "עבדנו הרבה זמן, שישה שבועות ויומיים כדי להתכונן לאליפות אירופה פה בישראל. דיברנו על כך שחילקנו את ההכנה לשלושה חלקים ודווקא החלק השלישי היה פחות טוב. חזרנו מוורשה קצת חולים, יש את עניין ההתרגשות. כל הכבוד לליאור (אליהו, ר.כ) שבא והתאמן עם 40 מעלות חום, ולבר טימור שיש בעיה עם הקרסול – אבל אף אחד לא יפסיד טורניר כזה. הכל מתנקז למחר".

מצבו הבריאותי של ליאור אליהו: "אין שחקן שרוצה להפסיד את הטורניר הזה. היתרון של קבוצה ביתית זה שליאור יכול ללכת הביתה ולישון בבית. אני מקווה שמחר הוא יבוא כמו ליאור אליהו ובאחד הטורנירים החשובים שלו בקריירה ישחק כמו בכל הקריירה שלו".

רמת הלחץ לקראת האליפות: "בנבחרת אין זמן לתקן. יש דרך, שיטה וצורה שהתאמנו ורצנו בה ארבע שנים, אבל כל מה שאפשר לעשות זה תיקונים בשוליים. אנחנו מנסים להוריד את הלחץ מהשחקנים באופן מוחלט. ננסה לשחק את המשחק שאנחנו מכירים. הם אנשים מבוגרים שמחכים לאליפות מהרגע שהתבשרנו שאנחנו מארחים את התחרות וכל מילה שנוסיף תגרע".


ליאור אליהו. לפעמים כשחולים עדיף לא לעלות

ליאור אליהו. לפעמים כשחולים עדיף לא לעלות (דני מרון)


מה יהיה מול מסינה: "נבחרת ישראל יכולה לנצח. ביום הראשון של האימונים אמרנו לשחקנים ש'אין אני, יש אנחנו'.


עומרי כספי הוסיף על כך שמרקו בלינלי סימן אותו ואת הלפרין כשחקני המפתח: "אני לא חושב ככה. המערכת שלנו בנויה כך שכל אחד יכול לבלוט, ודווקא אצלם הוא הברומטר שנצטרך לשים עליו דגש. ההיררכיה באיטליה שונה, זו נבחרת מאוד מגוונת שמשחקת אגרסיבי".

הלחץ שנמצא על כתפיו: "אני לא מרגיש לחץ ולא חושב שדברים נופלים על הכתפיים שלי. יש מספיק שחקנים שיקחו אחריות, אני מרגיש בנוח".

אם יש טראש טוק במפגשים עם מרקו בלינלי וזאזה פאצ'וליה: "לא היה יותר מדי טראש טוק בחדר האוכל, אבל אנחנו מעבירים חוויות ומדברים על העונה הקרובה".


מרקו בלינלי. סימן את כספי והלפרין

מרקו בלינלי. סימן את כספי והלפרין (Gettyimages)


כשירותו של ליאור אליהו: "לפעמים כשאתה חולה עדיף לא לעלות, להיראות רע ולפגוע בקבוצה. זה תלוי רק בו וזה דבר מאוד אישי".



המשחק מול בריטניה: "לא חושב שהמשחק הזה היה אינדיקציה להכנה שעשינו, אבל מצד שני נדלקו כמה נורות. התכוננו ספציפית לאיטליה ועבדנו על מה שצריך לעבוד".


המפתח לניצחון על איטליה: "נצטרך לשחק את ההתקפה שלנו ולהוביל דברים שאנחנו רוצים ליצור. הם התכוננו אלינו, אבל נצטרך לעשות את שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי