כספי: "ההתקפה תקועה לפעמים, היה לנו מזל מול גרמניה"

עומרי כספי
עומרי כספי | עדי אבישי

ריצ'ארד האוול הצטיין, הנבחרת רשמה ניצחון ראשון ודרמטי ביורובאסקט. פניני: "זה לא מובן מאליו שמתאזרח נותן הכל. הוא נדבק מאיתנו". וגם: השינוי של ארז אדלשטיין במסיבת העיתונאים

(גודל טקסט)

 נבחרת ישראל שבה לנשום אתמול (ראשון) לאחר שהשיגה את ניצחונה הראשון ביורובאסקט, 80:82 על גרמניה שהשאיר אותה בתמונת העלייה. במהלך הרבע הרביעי המשחק כבר היה נראה גמור כשהגרמנים הובילו בשש עשרה נקודות, אך דווקא אז הגיעה ריצה מדהימה של הנבחרת שהפכה את הקערה על פיה.

אחד המפתחות להשגת הניצחון היה עצירתו של דניס שרודר, הרכז הגרמני שבלט כהרגלו עם עשרים נקודות ודחף את קבוצתו לפער משמעותי שהצטמצם ככל שהדקות חלפו ברבע האחרון. רכז אטלנטה עוד הצליח לחדור לצבע הישראלי ולהעלות את קבוצתו ליתרון 2, חצי דקה לסוף, אך גיא פניני קבר שלשה גדולה שהכריעה את ההתמודדות.

איש המשחק של הנבחרת היה ריצ'ארד האוול, שלא הסתבך הפעם בעבירות והגיב עם תרומה פנטסטית. למעשה הסנטר המתאזרח לא ביצע ולו עבירה אחת ושהה שלושים ושמונה דקות על הפרקט בהן תרם 23 נקודות, 9 ריבאונדים, 3 אסיסטים ולא פחות משבע חטיפות. בנבחרת מרוצים מאוד מיכולתו של הסנטר ומעבודתו הקשה באימונים ומקווים שישמור על עצמו מעבירות גם במשחקים הבאים כדי שיוכל לשחק דקות רבות גם בעתיד.

"ריצ'י מאוד מחויב, הוא הגיע מהיום הראשון ונתן את כל כולו", התייחס גיא פניני לתרומתו של הסנטר, "מגיע לו כל הכבוד, זה לא מובן מאליו, אבל אני חושב שנבחרת ישראל מדבקת לטובה. כל המתאזרחים שמגיעים לפה נדבקים במחויבות של הנבחרת. זה משהו שצריך להמשיך בנבחרת – המחויבות, הנתינה והעזרה אחד לשני. אני חושב שריצ'י נדבק מאיתנו והוא מוכיח את זה גם על המגרש וגם מחוץ למגרש".


האוול. "המתאזרחים שמגיעים לפה נדבקים במחויבות" (עדי אבישי)

"אמרתי לריצ'י אחרי העבירה הרביעית שלו מול ליטא 'אתה לא יכול לבצע עבירות, אנחנו צריכים אותך, הגנתית והתקפית'", הוסיף עומרי כספי על הגבוה הדומיננטי, "הוא עושה עבודה אדירה, שומר על הגבוהים האתלטים יותר ושם גוף. אנחנו צריכים אותו על המגרש גם אם קבוצות יקלעו עליו סלים. שיקלעו 4-2 נקודות, אין מה לעשות זה חלק מהמשחק, אבל אנחנו צריכים אותו על המגרש".

הקפטן גם התייחס לחזרה מפיגור 16 נקודות ברבע האחרון: "לקחנו פסק זמן בתחילת הרבע הרביעי וארז אמר לנו שהיינו כבר בפיגור 17 מול רוסיה בעבר ועשינו את זה, ואנחנו מנצחים את המשחק. לפעמים המזל משחק לצד שלך, הם החטיאו שתי שלשות בסיום. אם אנחנו עוצרים אותם בהגנה, לוקחים ריבאונד ורצים אנחנו שוטפים את המשחק יותר טוב. עדיין יש תקיעות במשחק ההתקפה שלנו לפעמים. אנחנו צריכים למצוא לזה את הפתרונות, אבל המזל היה איתנו".

"באיזשהו מקום הרגשנו שאסור לנו לפשל", הודה כספי, "רצינו את זה מאוד, עברנו כמה ימים מאוד קשים. זה לא פשוט לשחק בארץ ולהפסיד שני משחקים בצורה שהפסדנו. לא רצינו להיכנס לתוך חישובים מה יקרה אם נפסיד או ננצח. אמרנו שאנחנו צריכים לנצח ולקבל את הביטחון. היינו במינוס 16 ולחזור לניצחון מעיד על הרבה אופי. ניצחון תמיד משפר את העניינים בשבילנו. יש לנו משחק מחר נגד גיאורגיה, משחק שצריך לנצח. אם ננצח המצב שלנו ישתפר".


כספי עם האוול ומקל. גם המזל נתן את שלו (עדי אבישי)

השינוי ביכולת והשגת הניצחון התבטאה בהמשך גם באווירה שהייתה בחדר ההלבשה ובמסיבת העיתונאים. בסיום המשחק ארז אדלשטיין היה נינוח ומחויך. אחרי שני ההפסדים הקשים שעברו עליו, הוא רשם ניצחון חשוב שהמתיק את הפתיחה הרעה של הטורניר.

במסיבת העיתונאים התייחס המאמן לסל הניצחון של פניני ולתרומתו לנבחרת. לאחר כמה מילים חמות שהוא שפך על הפורוורד, הוא השתהה מעט ולא ידע עוד מה להגיד. פניני נחלץ ישר לעזרתו: "וכל מילה מיותרת", אמר עם חיוך על שפתיו. אדלשטיין צחק, יחד עם העיתונאים, אך טען שלא השתמש בביטוי הזה הערב, למרות שהזכיר אותו עוד קודם לכן במסיבת העיתונאים. בהמשך, כששמע שפניני חוגג יום הולדת, החטיף לו כאפה חברית לעיני הנוכחים. "היה לי יום הולדת בשבוע שעבר והמנוולים פוצצו לי את הראש, מאז התחלנו להפסיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי