אווירת נכאים בנבחרת, כדיר: זו תחושת פספוס פשוט עצומה

גיא פניני
גיא פניני | עדי אבישי

אחרי התבוסה לאוקראינה השחקנים מיעטו לדבר והסתובבו עם ראשים נפולים. אדלשטיין: "לא תשמעו ממני שזה כישלון". עתידם של הלפרין, אליהו ופניני במדים הלאומיים לא ברור

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נפרדה מיורובאסקט 2017 עם תבוסה משפילה  88:64 לאוקראינה שחתמה קמפיין כושל במיוחד עבורה. אליפות אירופה שנערכה לראשונה בארץ היתה מלאת תקוות והסתיימה בלא מעט תצוגות מביכות וקול ענות חלושה.

השחקנים וצוות האימון הבטיחו לתת הכל על הפרקט גם במשחק שהיה לפרוטוקול בלבד, אך הוא למעשה היה במעמד צד אחד בלבד כשהאורחים עשו ככל העולה על רוחם. דווקא אוקראינה שנחשבה לנמושת הבית העניקה לנבחרת את הפסדה הגבוה ביותר בקמפיין, בזמן שישראל היתה הנבחרת היחידה בבית שאיבדה סיכוי להעפיל לפני המחזור האחרון. אווירת פסטיבל הכדורסל והציפיות הרבות שהיו לפני הטורניר ובימיו הראשונים באו לקיצם במשחק אמש שנערך לעיני היכל חצי ריק ואשר התקיים באווירת נכאים קשה.

התחושות של אנשי הנבחרת והשחקנים בסיום המשחק היו קשות, ולאחר שהייה ממושכת בחדר ההלבשה החלו השחקנים לצאת החוצה בדרכם לאוטובוס הקבוצתי. פניהם הנפולות של השחקנים העידו על הסיטואציה הקשה שעוברת עליהם. רובם המוחלט סירב לדבר עם העיתונאים וחמק במהירות במעברי ההיכל.

ארז אדלשטיין ניסה לשדר כלפי חוץ שהוא רגוע ונינוח אך למעשה היה לחוץ ומתוסכל. המאמן שיסיים את דרכו בנבחרת לאור הכישלון הצורם דיבר דווקא באור חיובי על ההופעות של קבוצתו ונשמע, בחלק מדבריו, מנותק מהמצב בפועל. "יש אכזבה, בשבילי זו אכזבה", הוא ענה כשנשאל מדוע הוא לא מוכן להודות בכישלון, "רוצים לקרוא לזה כישלון, תקראו לזה כישלון. ממני לא תשמעו את המילה כישלון, אני לא מכיר את המושג הזה. יש קמפיין יותר טוב ויש קמפיין פחות טוב, זה ממש לא קשור לפחד להשתמש במילה הזאת. הצלחנו במבחן הדרך. דווקא הקמפיין הזה, וכמות הקהל שהגיע לראות אותו בארבעת המשחקים הראשונים, עשו טוב לכדורסל הישראלי. חד משמעית. כולם מדברים על הנבחרת וראינו שיש כדורסל ישראלי".


מכין את הקרקע? אדלשטיין ודן שמיר (אודי ציטיאט)

גיא פניני הוסיף: "המשחק נגד גיאורגיה שאב לנו את כל האנרגיות, היה לנו קשה להתרומם מזה. לא רצינו לסיים ככה את הקמפיין, רצינו לסיים בטעם טוב. הדרך שלנו היתה טובה. מהרגע הראשון כל אחד שהגיע לקמפיין הזה נתן את כל כולו ובסופו של דבר על סל כזה או אחר מול גיאורגיה לפני ההארכה נפלנו. אין מה לעשות, זה כדורסל. אני מאמין שאם היה לנו על מה לשחק היום, היינו באים ונותנים את האנרגיות הנכונות. זה מבאס". "לא ראיתי משהו שונה בהתנהגות של ארז", הוא הוסיף לגבי התפקוד של המאמן הלאומי לאחר הדיווחים עם סיום דרכו הצפוי, "ארז התנהג איתנו באותה דרך, הכין אותנו למשחק והיה מאוד רגוע. כמובן שהוא מאוכזב כמו כולנו אבל לא היה משהו מעבר".

 


הקמפיין הכי גרוע של הנבחרת בתקופתו: "ממש לא. זה קרה פה בבית וזה לא היה צריך לקרות. המשחק היום הוא לא המדד של הדרך. הדרך שלנו היא דרך של ארבע שנים שאנחנו רצים יחד. עשינו בקמפיין הראשון שלב מוקדמות מצויין ושיחקנו מדהים. באליפות אירופה הקודמת עשינו אליפות נהדרת עם אותם שחקנים חוץ ממני ומיותם. אני חושב שמבחן הדרך בארבע השנים האחרונות הוא טוב. צריך להמשיך ככה וסל כזה או אחר לא יפסיק את הדרך שלנו".


אלישי כדיר
סיכם: "אני מצטער שזה נגמר ככה, שככה נגמר הקמפיין, אבל אין ברירה ונצטרך להמשיך הלאה. תחושת הפספוס גדולה מאוד. לא משנה אם זה פה בארץ או בחו"ל זו תחושת פספוס עצומה, וחבל שזה ככה. בסופו של דבר לא עלינו וזאת היתה המטרה אז כנראה שנכשלנו".


"תחושת פספוס עצומה" (אודי ציטיאט)

כעת יחלו באיגוד לעבוד על הקמפיין הבא של הנבחרת שיחל בעוד חודשיים בדמות מוקדמות אליפות העולם. הנטיה של ראשי הנבחרת היא למנות את עודד קטש או דן שמיר למאמן ולהתחיל בתהליך של בניה מחדש שיכלול את הצערת הסגל. במצב הזה לא ברור מי יקח חלק בטורניר הקרוב, אולם ההערכות הן שליאור אליהו יפרוש מהנבחרת למרות שהוא נמנע מלדבר על עתידו בסיום המשחק. עבור גיא פניני ויותם הלפרין זו היתה ככל הנראה אליפות אירופה האחרונה שלהם, אולם הם מתכוונים להישאר בנבחרת ומקווים שיזמנו אותם גם בהמשך. גם ליאור אליהו עלול להיפרד מהמדים הלאומיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי