לטביה וסלובניה בקרב התקפי, גרמניה תפתיע את ספרד?

קריסטפס פורזינגיס
קריסטפס פורזינגיס | צילום: פיב"א

רבע גמר היורובאסקט יוצא לדרך: שתיים מהקבוצות ההתקפיות של הטורניר נפגשות (21:30), בגאצקיס: "נצטרך להאט אותם". אלופת אירופה בכוננות שרודר (18:45), סקאריולו: "אפילו רוביו לא יסתדר מולו לבד"

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר ביורובאסקט 2017 יצא מחר (שלישי) לדרך עם שני משחקים מסקרנים. בראשון תפגוש ספרד את גרמניה ובהמשך לטביה תתמודד מול סלובניה.

גרמניה – ספרד (18:45)
אלופת אירופה תמשיך במסעה הבטוח לעבר שמירה על התואר כשתפגוש את הפתעת הטורניר. "לה רוחה", שדרסה את טורקיה בשמינית, מובילה את הטורניר באחוזים מחוץ לקשת (42.5) ונהנית ממשחק קבוצתי להפליא. למרות שהיא קולעת 87 נק' בממוצע, רק שלושה שחקנים קולעים בספרות כפולות – פאו גאסול (15.6), ריקי רוביו (11) וחואן הרננגומס (10.5).

המנשאפט מנגד השכיחו טורניר כושל באליפות הקודמת ולמרות סגל צעיר ואלמוני סיימו במקום השני בבית ב' והדיחו את צרפת בשמינית. דניס שרודר הוא כמובן האיש הבולט של כריס פלמינג עם 23.2 נק', 5.2 אסיסטים ו-1.8 חטיפות בממוצע. ב-12 המשחקים הרשמיים בין הנבחרות עומד המאזן על 2:10 לטובת הספרדים.

מאמן ספרד סרג'יו סקאריולו אמר לקראת המשחק: "זה הולך להיות משחק קשה. נצטרך לעצור את שרודר בלי שזה יעלה לנו ביותר מדי פאולים. לשחקן אחד יהיה קשה לשמור אותו, אפילו רוביו שהוא שומר מעולה, נצטרך שכמה שחקנים ישתתפו במשימה. העובדה שלגרמניה יש יום מנוחה יותר היא יום חשוב שנצטרך להתמודד איתו ולדאוג שבאיזון יהיה לטקטיקה משקל גדול יותר מהנושא הפיזי".

דניס שרודר. רוביו לא יכול לעצור אותו לבד (עדי אבישי)
דניס שרודר. רוביו לא יכול לעצור אותו לבד (עדי אבישי)

לטביה – סלובניה (21:30)
שתיים מהקבוצות המלהיבות של הטורניר יתמודדו על הכרטיס הנוסף לשמונה האחרונות. הלטבים מובילים את המפעל בנקודות (90.7), באחוזים מהעונשין (84.5), שניים באחוזים מחוץ לקשת (41.4) ומדורגים שלישי באחוזים מהשדה (49.9). הסלובנים מדורגים שלישי בנקודות (87.5) ומהעונשין (80.4).

זה גם יהיה מפגש בין שניים מהשחקנים המצטיינים של המפעל – גוראן דראגיץ' (21.4 נק' ו-5 אס') וקריסטפס פורזינגיס (21.8 נק' ו-2 חס'). בארבעת המשחקים הרשמיים בין הקבוצות המאזן עומד על שני ניצחונות לכל אחת.

דראגיץ' ודונציץ'. צמד לוהט (פיב
דראגיץ' ודונציץ'. צמד לוהט (פיב"א, האתר הרשמי)

"דראגיץ' הוא אחד השחקנים הטובים באירופה", אמר פורזינגיס. "נהיה חייבים לרוץ איתו להגנה ולשמור על הטבעת. גם את לוקה דונצ'יץ' נצטרך לעצור". המאמן ואקס מכבי תל אביב איינגרס בגאצקיס הוסיף: "זו קבוצה מהירה מאוד. נצטרך לגרום להם לשחק כדורסל איטי יותר. הם קלעו הרבה גם מול צרפת וגם מול יוון, נצטרך ללמוד מזה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי